اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

بهترین فرمت تصاویر وب سایت

یکی از مهم ترین قسمت های هر وب سایت تصاویر آن است که باید در انتخاب فرمت تصاویر وب سایت بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در این مقاله فرمت های مختلف تصاویر را به شما معرفی کرده ایم.
فرمت تصاویر وب سایت
فهرست مطالب

بهترین فرمت تصاویر برای وب سایت

تصاویر یکی از مهم ترین قسمت های هر وب سایت هستند که کیفیت و سرعت بارگزاری تصاویر خیلی برای کاربران مهم است. از آنجایی که انتخاب فرمت تصاویر وب سایت یکی از مواردی است که هم در کیفیت هم در سرعت لود تاثیر بالایی دارد پس باید بهترین نوع را انتخاب کنید. فرمت تصاویر وب سایت به نوعی باشد که حجم تصاویر را به قدری کاهش دهد که هاست وب سایت شما پر نشود. پس همراه ما در استادان وب باشید تا به شما انواع فرمت تصاویر که مناسب وب سایت هستند را معرفی کنیم.

چرا انتخاب بهترین فرمت تصاویر برای وب سایت اهمیت دارد؟

 از اونجایی که تعداد زیادی فرمت های مختلف برای تصاویر وجود دارد ولی فرمت تصاویر وب سایت باید یک سری ویژگی های مختلفی داشته باشد. تصاویر برای سئو وب سایت خیلی مهم و ضروری است چون یکی از معیارهایی که کاربران برای رسیدن به پاسخو خودشون انتخاب میکنند همین تصاویر وب سایت هستند. حالا این فرمت تصاویر برای وب سایت ها باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

حجم پایین: باید فرمت تصاویر وب سایت طوری باشند که حجم زیادی نداشته باشند چون اینطوری سرعت لود تصاویر به شدت کاهش پیدا میکند و این امر باعث میشود که کاربر صفحه شما را ترک کند.

کیفیت بالا: از اونجایی که برای وب سایت نباید از تصاویر با حجم بالا استفاده کرد پس باید وقتی حجم تصاویر پایین هستند کیفیت آنها تغییری نکند.

انعطاف پذیری: از اونجایی که مبحث طراحی سایت ریسپانسیو خیلی مطرح است. باید فرمت تصاویر وب سایت هم طوری باشند که در تمامی حالت ها به درستی نمایش داده شود و جوری نباشد در دستگاه های ختلفکشیده و غیر واضح شوند.

پس فرمت تصاویر وب سایت باید تمامی ویژگی هایی که گفتیم را داشته باشد و عملکرد و استاندارد خوبی را داشته باشند. زیرا تمام اهداف وب سایت داشتن مخاطب هدف است حالا در هر زمینه ای که فعالیت میکند . اگر فروشگاه آنلاین باشد داشتن تصاویر با استانداردهای عالی بسیار لازم و ضروری میباشد پس قبل شروع طراحی سایت اطلاعات کافی راجع به ریز نکاتی که باید رعایت کند داشته باشید.

فرمت تصاویر سایت

فرمت تصاویر وب سایت

اگه تا به حال تصیری را از وب سایت های مختلف دانلود کرده باشید متوجه این شده ایند که فرمت اکثر تصاویر jpg و png است. این دو فرمت یکی از محبوب ترین فرمت ها در وب سایت ها هستند. jpg و png ویژگی های منحصر به فرد خودشون را دارند. که در ادامه قصد داریم که به صورت جدا از هم فرمت تصاویر وب سایت را به  شما توضیح خواهیم داد.پس همراه ما باشید.

فرمت تصاویر وب سایت  jpg

Jpg جز یکی از محبوب ترین فرمت های تصاویر میباشد. ایت تصاویر کیفیت خوبی دارند و میتوانند میلیون ها رنگ رو به نمایش بگذارند. البته گاهی اوقات ممکن است که در برخی از فشرده سازی ها کیفیت تصاویر در این نوع فرمته بهم بریزد البته بازهم به میزان فشرده سازی ربط دارد که اگه میزان قابل توجهی انجام شود باعث افت کیفیت تصاویر میشود.

فرمت تصاویر وب سایت png

یکی دیگر از فرمت های محبوب همین Portable Network Graphics یا همان png است. ایت فرمت برای تصاویری مناسب است که داده های رنگی کمتری دارند مناسب است. چون این فرمت یک مقدار از نظر حجمی بالاتر از فرمت jpg هستند پس توصیه میشود که تصاویر با تراکم رنگی بالا رو از این فرمت استفاده نکنید ولی با توجه به درخشندگی که به تصاویر میدهد توصیه میشود که تصاویری که پس زمینه آن طیف رنگی تاریک و روشن دارد از png استفاده کنید.

فرمت تصاویر وب سایت SVG

یکی از محبوب ترین فرمت تصاویر در طراحی سایت همین SVG است. حالا دلیلش چی میتونه باشه! این تصاویر حالت واکنش گرا دارند یعنی در تمامی ابعاد مثل تلفن های مختلف همراه ، انواع نمایشگرها و غیره قابلیت اینو دارند که با کیفیتی مناسب در تمامی ابعاد به نمایش دربیاند. این تصاویر بیش ادر نزم افزارهای سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد. از مزایایی که این تصاویر ارند این است که میتوان آنها را به صورت فایل html بدون پیوند تصویر اضافه و با CSS طراحی شود.

فرمت تصاویر وب سایت WebP

این فرمت از سال 2010 وارد عرصه شد. بیشتر مرورگرهای وب سایت از این فرمت پشتیبانی میکنند.یکی از مهم ترین ویژگی این فرمت فشرده سازی است که باعث بهبود صفحات وب سایت میشود. یکی دیگر از مزایای دیگر فرمت وب پی این که نسبت به jpg و png حجم کمتری دارد و این امر باعث میشود که سرعت لود تصاویر چند برابر شود که این امر خیلی مهم در انتخاب تصاویر است.

فرمت تصاویر مناسب وب سایت

مطلب پایانی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از مطالب رو بگویم و انتخاب نهایی و بهترین فرمت تصاویر وب سایت را مشخص کنیم . با توجه به فرمت های معرفی شده و بیان ویژگی هاش میتوانیم بگوییم که در میان تمامی آنها درحال حاضر سه نوع فرمت تصاویر وب سایت به صورت رایج در میان وب سایت ها وجود دارد که بیشتر سئوکاران و طراحان سایت تاکید بر این دارند تا حد امکان از این نوع تصاویر برای سایتتون استفاده کنید. این فرمت ها شاملWebP و jpg و png هستند. چون به علاوه اینکه کیفیت انها بسیار بالاس از تعداد رنگ های زیادی هم پشتیبانی میکنند و از همه مهم تر حجم کمی دارند که باعث میشود باعث لود سریعتر تصاویر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.