اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

بردکرامب چیست و چه اثری بر بهبود سئو سایت دارد؟

بردکرامب حکم یک نقشه راهنما برای کاربران وب سایت را دارد که کاربران به راحتی بتوانند از مسیری که داخل ان هستند استفاده کنند. در این مقاله سعی داریم از تاثیرات آن بر سئو سایت بگوییم.
بردکرامب
فهرست مطالب

بردکرامب چیست و چه اثری بر بهبود سئو سایت دارد؟

همانطور وقتی میخواهید به یک مقصد بروید از نقشه راهنما استفاده میکنید که در بهترین راه به مقصد برسید.بردکرامب هم دقیقا حکم یک مسیر راهنما را در وب سایت شما دارد.علاوه بر اینکه مسیر را برای کاربران مشخص میکنید برای ربات های گوگل هم یک مسیر و ساختار ارائه میدهید که فرآیند ایندکس شدن سایت را بهبود میبخشد همچنین تاثیر بالایی در سئو وب سایت دارد. ما در تیم استادان وب سعی بر این داشتیم که در این مقاله تاثیرات اصلی بردکرامب و روش های اضافه کردن آن به وب سایت را توضیح دهیم.

بردکرامب یا Breadcrumbs چیست؟

بردکرامب یا همان نان ریزه چیست یا اصلا این اسم چه ربطی به کاربرد آن در طراحی سایت دارد. در اصل این اسم برای این روی این ابزار گذاشته شده است. در اصل برمیگرده به یک داستان در این داستان دو کاراکتر به نام های  هنسل و گرتل وجود داشت که وارد یک جنگل میشوند و برای اینکه مسیری که آمده اند را گم نکنند شروع میکنند به ریختن خورده نان در مسیر که بتوانند دوباره مسیر برگشت را پیدا کنند در اصل این خورده نان ها حکم مسیر راهنما را برای آنها داشت.

بردکرامب هم در وب سایت ها یک سری لینک هایی هستند در بالای صفحه قرار دارند و مسیری از وب سایت را که در ان هستید را به شما نشان میدهند. ابتدایی ترین آدرسی که در این قسمت قرار میگیرد لینک صفحه اصلی وبسایت شما میباشد و کاربر را به صفحه اصلی هدایت میکند. انواع مختلفی از این ابزار وجود دارد که کارایی متفاوتی دارند که در ادامه قصد داریم انواع انها و ان چیزی که مناسب وبسایت شما میباشد را معرفی کنیم پس همراه ما باشید.

انواع بردکرامب ها

بردکرامب چیزی نیست که بگیم فقط و فقط مختص وب سایت ها میباشد شما حتی وقتی چند پوشه را در ویندوز باز میکنید پشت هم در نوار آدرس هم مسیر راهنمایی که در آن قرار دارید میبیند و در نهایت در اول همه ی انها شاهد این هستید که دسکتاپ قرار دارد یعنی صفحه اصلی ویندوز شما در وب سایت هم دقیقا همین روند است.در وب سایت ها و نرم افزارهای مختلفی هم شاهد آن خواهید بود ولی بحث اصلی ما بردکرامب در وبسایت است که حالا میخواهی انواع مختلفی از انها که در سایت قرار میگیرند را معرفی کنیم.

بردکرامب های مبتنی بر موقعیت

یکی از رایج ترین نوع بردکرامب ها همین موارد میباشند. که موقعیت فعلی کاربر در وب سایت را براساس سلسله مراتب به نمایش میگذارد.

بردکرامب مبتنی بر ویژگی ها

این مخصوص صفحات فروشگاهی میباشد که در آن براسا ویژگی محصول مثل نوع برند یا رنگ یا سایز دسته بندی میشوند. برای مثال شما در گوگل به دنبال تلویزیون 43 اینچ میباشید وقتی وارد یکی از نتایج جستجو میشوید میبینید که اون محصول در کدام دسته برند یا رنگ قرار گرفته است به این صورت به شما راحتی میتوانید با کلیک روی اسم برندی که در بردکرامب قرار دارد تمامی محصولات این برند را مشاهده کنید.

بردکرامب مبتنی بر هیستوری

این بردکرام ها براساس مسیری که کاربر در وب سایت طی کرده است به نمایش داده میشوند. اینجوری به کارر نشان میدهد که چه مسیری را در وب سایت طی کرده اند.شاید این مورد خیلی مورد استفاده قرار نگیرد چون با دکمه بک مرورگر میتوانند مسیر را برگردندن ولی خب تاثیر زیادی در رابط کاربری وب سایت شما خواهد داشت.

تاثیر بردکرامب در وبسایت

ضرورت استفاده از بردکرامب در وب سایت

معمولا تمامی وب سایت ها این قابلیت را در صفحات خود قرار نداده اند. ولی خب در اکثر موارد توصیه میشود که از این قابلیت برای صفحات خود استفاده کنید. این قابلیت بیشتر در وب سایت هایی که ساختار پیچیده ای دارند ضرورت دارند. همچنین توصیه میشود که در وبسایت های فروشگاهی حتما از این قالیت استفاده کنید چون وقتی کاربر از طریق نتایج گوگل وارد وبسایت شما میشود بتواند به مابقی محصولات مرتبط به جستجو دسترسی پیدا کند.

تاثیر بردکرامب بر سئو سایت

وقتی نقشه سایت شما دچار مشکل نباشد ربات های خزنده گوگل به راحتی در وب سایت شما میخرن و صفحات را ایندکس میکنند ولی از آنجایی که بردکرامب یک ابزاری است که مورد علاقه گوگل میباشد وقتی شما در وب سایت خود از آن استفاده کنید بیشتر مورد توجه گوگل قرار خواهید گرفت که این مسئله در بهبود سئو سایت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

یکی دیگر از دلایلی که باعث بهبود سیئو سایت میشود این است که نرخ کلیک را در وب سایت شما افزایش میدهد که این خیلی از نظر گوگل اتفاق مثبتی در وب سایت شما خواهد بود وقتی کاربر از طریق نتایج گوگل وارد سایت شما شده باشد با وجود لینک های نقشه راهنما در بالای صفحه ممکن است به موارد مرتبطی که در این قسمت قرار گرفته است به صفحات مختلف وب سایت شما سرخواهد زد یعنی یک جورایی حکم لینک سازی داخلی را برای صفحات شما خواهد داشت.

دلیل دیگر اینکه وجود بردکرامب ها باعث میشود که تجربه کاربری خوبی داشته باشید که این مسئله باعث میشود که نرخ پرش وب سایت شما کاهش پیدا کند یعنی اگر کاربر بعد از ورود به وب سایت شما از طریق گوگل به آن چیزی که باب میلش بوده نرسیده باشد از طریق لینک های راهنما به بخش های دیگر برود اینطوری مدت زمان بیشتری در وب سایت شما قرار میگیرد و باعث کاهش نرخ پرش سایت شما خواهد شد.

روش های افزودن بردکرامب به سایت

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. اگر از وب سایت شما با وردپرس طراحی شده است که افزونه وردپرس مختلفی برای اینکار وجود دارد. ولی خب بی شک شما برای وب سایت خود از یکی از افزونه  سئو وردپرس استفاده کرده اید.حالا یا یواست یا رنک مث تمامی این موارد قابلیت اضافه کردن بردکرامب را به وب سایت شما فراهم کرده اند. شما باید در ابتدا کد آن به فایل های Single.Php یا Page.Php در قالب های وردپرسی خود وارد کنید. سپس وارد افزونه یواست یا رنک مث شوید انوقت این قابلیت را روشن کنید. کد موردنیاز برای فعال کردن این قابلیت:

php?>

}((‘if ( function_exists(‘yoast_breadcrumb

;(‘<yoast_breadcrumb( ‘

<p

{

<?

مطلب پایانی

Breadcrumbs ها از نظر گوگل بخاطر داشتن یک وب سایت با ساختار منظم و معین خیلی مورد توجه قرار میگیرند. داشتن Breadcrumbs میتواند از نظر سئویی وب سایت شما را نسبت به مابقی وبسایت ها یک پله جلو بیاندازد و در رتبه گوگل شما تاثیر بگذارد داشتن این قابلیت یکی از مواردی است که همیشه متخصصان سئو به آن اشاره میکنند.

همیشه برای استفاده از Breadcrumbs ها از نشانگر و جداساز واضح استفاده کنید که معمولا در اکثر وب سایت ها از این علامت ” > ” استفاده میشود. اینطوری تمامی کاربران به راحتی متوجه ساختار وب سایت شما خواهند شد. در انتخاب مسیر نقشه راهنما سعی کنید که یک سلسله مراتب مرتب و آنچیزی که کاربران بیشتری را به خود جذب میکند را قرار دهید تا نرخ پرش شما کاهش و نرخ کلیک شما افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.