اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

وردپرس چیست؟ مزیت طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که برای طراحی وب سایت و مدیریت مطالب از آن استفاده میشود.حال به بررسی ویژگی های وردپرس میخواهیم بپردازیم.
وردپرس
فهرست مطالب

وردپرس چیست؟ مزیت طراحی سایت با وردپرس

الان دور دور طراحی سایت و رقابت توی فضای مجازی شده.یعنی دیگه هر کسب و کاری میدونه که اگه سایت نداشته باشه نسبت به رقیب خودش باخت داده.برای همین که اکثر کسب و کارها به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خودشون هستند.خب خیلی ها میخوان برای شروع خودشون دست به کار بشوند و شروع کنن طراحی کنند خیلی ها هم نه ترجیه میدن یک لقمه حاضر و آماده داشته باشند و شروع کنند.

هرکدوم از این روش ها مزایا و معایب خاص به خودشو داره. مثلا وقتی یکی برای خودش شروع به طراحی سایت میخواد بکنه اگه علمی نداشته باشه خب یکم آموزش این کار وقت گیر ولی خب خیلی حرفه ای میشه و نیازی به هیچکس دیگه ای نداره و هزینه هاهم کمتر خواهد شد ولی خب ممکن که خیلی نسبت به باقی رقبا عقب خواهد افتاد ولی خب با برون سپاری هم سرعت کارتون بالا میره هم اگر به یک تیم قوی این کار رو بسپارید وب سایت حرفه ای خواید داشت ولی خب هزینه هایی هم خواهد داشت که بعدها با توجه به پیشرفت کسب و کار شما تمام این هزینه ها بازخواهد گشت از طریق وب سایت.

معمولا وقتی بدون دانش زیادی به دنبال آموزش طراحی سایت میرید اکثرا به شما پیشنهاد خواهند شد که به سراغ وردپرس بروید چون شما برای شروع نیازی به دانش برنامه نویسی حرفه ای نخواهید داشت. حال میخواهیم بررسی کنیم که چرا اصلا الویت را وردپرس قرار میدهند. داستان این وردپرس چیه؟ چه مزایای نسب به مابقی راه های طراحی سایت داره. پس همراه ما در استادان وب باشید.

وردپرس چیست؟

اول از همه باید بگیم که وردپرس چیست و باید چه دیدگاهی نسبت به اون داشته باشید. وردپرس یک سیتم مدیریت محتوا که از طریق اون میتونید به راحتی طراحی سایت داشته باشید. یعنی اینکه شما میتونید در وردپس به راحتی محتوا،تصاویر، ویدیوهای وب سایت خودتون رو مدیریت کنید. یک نرم افزاد متن باز که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته. منظور از متن با زبودن اینکه شما اگر دانش برنامه نویسی و کدنویسی داشت باشید به راحتی متونید وردپرس را برای خودتون شخصی سازی کنید.

شما با استفاده از قالب ها و امکانات رایگانی که وردپرس دراختیارتون قرار میده میتونید یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشید. تمامی امکاناتی که دراختیارتون قرار داده تا بتونید بهترین سایت رو داشته باشید در وب سایت رسمی خود wordpress قرار دارد.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا cms که خلاصه شده ی عبارت  content management system است. وظیفه این نرم افزار، مدیریت حرفه ای محتوای شما است که حالا این محتوا شامل متن تصویر ویدیو و … میباشد. Cms ها برای افرادی مبتدی که هیچ دانشی ندارند برای شروع بسیار کارساز است برای همین اکثر افراد برای شروع به سراغ وردپرس می آیند تا به راحتی بتوانند صفر تا صد طراحی سایت را به راحتی انجام دهند. Cms های مختلف دیگه ای هم برای طراحی سایت مثل Joomla ، Drupal هستند.

ویژگی های سیستم مدیریت محتوا

سیستم های مدیرت محتوا به خاطر یک سری ویژگی های که دارند درحال حاضر خیلی در میان طراحان سایت محبوب شده اند به خصوص افرادی که به تازگی میخواند وارد دنیای طراحی شوند. یک سری ویژگی های سیستم مدیریت محتوا موارد زیر میباشد اینها فقط جزئی از مزایای این سیستم هستند:

  • قابلیت سفارشی سازی شخصی وب سایت
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • ویرایش سریع و قدرتمند مطالب وب سایت
  • پیشرفت و به روز رسانی امکانات جهت طراحی سایت
  • مدیریت حرفه ای مطالب
وردپرس

تاریخچه وردپرس

خب حالا بریم سراغ اینکه اصلا این سیستم حرفه ای که الان همه جا حرفشه از کجا اومده و هدفش از ابتدا چی بوده. WordPress توسط زبان php کدنویسی شده است که توسط MySQL پشتیبانی میشود.در نسخه های اولیه خود امکان ساخت وبلاگ را به کاربران میداد که بعدها با پیشرفت و اضافه کردن امکانات فراوان قادر هستید یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید.

سیستم مدیریت محتوای WordPress در سال 2003 توسط دو شخص با نام های Mike Little و Matt Mullenweg پایه گذاری شد. که اولین نسخه آن در 27 می 2003 وارد بازار شد که امکان تولید محتوا به سه حالت پیش نویس و انتشار و خصوصی برای کاربران فعال شده بود.

در 24 می سال 2004 ورژن  1.2 به کاربران ارائه شد که در این ورژن افزونه ها اضافه شدند. سپس نسخه 1.5 وارد شد که در این اپدیت امکان اضافه کردن هدر و فوتر و سایدبار به صفحات اضافه شده بود که کم کم ویژگی های مثل اضافه کردن تصاویر ویرایش رنگ ها و امکانات css ای اضافه شد. که درحال حاضر اخرین ورژن وردپرس در سال 2019 با نسخه 5.3 ارائه شد.

وردپرس

چرا از وردپرس باید استفاده کرد؟

خب حتما تا الان سوال پیش اومده چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد؟ این همه ابزارهای طراحی وب سایت مختلفی وجود دارد که میتونید از آنها استفاده کنیم! بله درسته کلی ابزار و زبان های برنامه نویسی تحت وب مختلف وجود دارد که میتونید از آن ها استفاده کنید ولی خب برای شروع کار در بقیه موارد نیاز به دانش برنامه نویسی دارید ولی خب شما وردپرس بدون حتی یک خط کدنویسی میتونید یک وبسایت حرفه ای داشته باشید.پس چرا بخوایم وقت زیادی رو صرف مابقی موارد کنیم که آخر سر دقیقا همون نتیجه ای که با وردپرس به راحتی میتونیم بهش برسیم رو داشته باشیم.

وردپرس

مزایای وردپرس

درحال حاضر تقریبا 30 درصد از وب سایت های جهان از طریق وردپرس طراحی شده است. که خب این آمار خیلی خوبی برای این پلتفرم که نشونه­ی محبوبیت این ابزار در میان مردم است. حالا این محبوبیت بی شک یک سری دلایلی داره. میتونیم بگیم که این دلایل شامل ویژگی و مزایای وردپرس است.حال به بررسی مزایای آن در ادامه پرداخته ایم.

سادگی در استفاده

یکی از دلایلی که وردپرس رو در بین مردم محبوب شده همین راحتی در استفاده است.منظور از استفاده راحت یعنی اینکه شما بدون هیچ دانش کد نویسی میتونید یک طراحی سایت داشته باشید. میتونید در ابتدای راه از قالب های رایگان وردپرس استفاده کنید. در وردپرس دیگه خبری از کدهای پیچیده وجود ندارد و شما به راحتی میتونید صفر تا صد یک سایت رو انجام دهید.

اگر درد ادامه طراحی احتیاج پیدا کردید که از قالبی استفاده کنید که یک مزیت منحصر به فرد داشته باشه بهتر که در اون موقع از متخصصین این کار کمک بگیرید. اگر مشکلی داشتید در این زمینه میتونید با ما در استادان و در بخش مشاوره رایگان درمیان بذارید تا مشکل شما را حل کنیم.

به روز رسانی مدام

یکی از تاثیر گذارترین مزیت وردپرس همین به روزرسانی مداوم آن نسبت به نیازهای روز و کاربران است. از اونجایی که هر روز کاربران درخواست های زیاد و جدیدی دارند وردپرس باید پاسخگوی تمامی این نیازها در وب سایت شما باشد برای همین مدام درحال به روزرسانی و اضافه کردن آپشن های جدید است.

مزیتی که این به روزرسانی ها دارد این است که نسخه های جدیدی که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد تمامی ایرادات و باگ هایی که در نسخه های قدیمی تر وجود دارد را رفع میکند. مخصوصا باگ ها و چاله های امنیتی که وجود دارد را رفع میکند و این کار باعث افزایش امنیت وب سایت شما میشود که مزیت ویژه ای میباشد چون همیشه بحث این است که وردپرس امنیت بالایی ندارد ولی این مسئله کاملا رد شده است که در ادامه این مسئله رو به طور مفصل برایتان توضیح داده ایم.

استفاده از تم های مختلف

وردپرس دارای تم ها و قالب های مختلف جذابی است. برخی از این قالب ها از طرف خود سایت wordpress به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است که برای شروع یادگیری بهتر که از این قالب ها استفاده کنید.اگز نیاز به سفارش سازی داشتید باید قالب مورد نظر را یا طراحی کنید یا درخواست سفارش سازی بدهید.

یکی از مزیت هایی که هر طراح سایتی رو به سمت وردپرس میاره همینکه شما اگر دستی در کدنویسی داشته باشید به راحتی میتونید قالب های وردپرسی رو برای خودتون شخصی سازی کنید و کلی ویژگی و امکانات مختلفی رو بهش اضافه کنید. علاوه بر تغییراتی که با کد های css و html میتونید داشته باشید این امکان در وردپرس وجود داره که شما با کدهای php هم تغییرات را اعمال کنید. همونطور که گفتیم وردپرس از زبان برنامه نویسی تحت وب php تولید شده است.

افزونه های رایگان

بخواهیم از افزونه وردپرس بگیم که خیلی مفصل است.با یک مثال براتون میگم که شما تصور کنید میخواهید یک قابلیت به وب سایت خودتون اضافه کنید مثلا قابلیت ثبت نام کاربر، برای این کار وب سایت های کد بیس باید چندین خط کد وراد کنند تا همچین قابلیتی اضافه شود حالا باگ ها و تست این قابلیت به کنار ولی در وردپرس به این شکل نیست شما به راحتی با استفاده از همین افزونه ها این قابلیت ها رو به وب سایت خودتون اضافه میکنید.

درواقع افزونه ها حکم مکمل رو برای وسایت شما دارند که همه چی با توجه به نیازهای کاربران وبسایت شما فراهم شود.درحال حاضر بیش از میلیون ها پلاگین وجود دارد که خیلی از آنها در مخزن خود وردپرس قرار دارند برخی هم به صورت طراحی شده توسط برنامه نویسان هستند. در واقع پلاگین ها از کدهای php نوشته و پیاده سازی میشوند برنامه نویسان زیادی هستند که توانایی برنامه نویسی آن را دارند ولی باید از وبسایت های معتبر دریافت کنید تا کد مخربی در میان آنها نباشد که به وبسایت شما آسیب وارد کند.

شما میتونید با مراجعه به این لینک افزونه هایی که در سایت رسمی wordpress قرار دارند رو دانلود و نصب کنید کافیه که فقط اسم پلاگین مورد نظر خودتون رو جستجو کنید.

چه وبسایت هایی رو با وردپرس میشه طراحی کرد؟

  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی فروشگاه آنلاین
  • وبسایت آموزشی
  • طراحی صفحات وب خدماتی
  • طراحی وبلاگ شخصی
  • طراحی سایت شرکتی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وبسایت پادکست
  • طراحی سایتهای موسیقی و فیلم های آنلاین
  • طراحی سایتهای انجمنی
  • طراحی سایت های ویدیویی

مطلب پایانی

از اونجایی که وردپرس جز یکی از محبوب ترین ابزارهای طراحی وب سایت شده است. درحال حاضر اکثر وب سایت ها از طریق وردپرس طراحی میشوند. چون علاوه بر رایگان بودن نیازی به دانش کد نویسی نخواهید داشت. برای همین یادگیری آن از ماقی ابزارها و زبان ها خیلی راحت تر است و زمان کمتری خواهد گرفت. برای اینکه  شماهم بدونید از کجا باید شروع کنید به طراحی سایت با وردپرس میتونید با مشاوران ما در بخش مشاوره رایگان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.