اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

هاست چیست؟به چه نکاتی باید هنگام خرید هاست دقت کرد؟

در این مقاله تعریف کلی از هاست را برایتان بازگو کرده ایم همچنین تمامی نکاتی که باید هنگام خرید هاست برای وب سایت دقت کنید.
هاست مناسب
فهرست مطالب

هاست چیست؟به چه نکاتی باید هنگام خرید هاست دقت کرد؟

وقتی به دنبال طراحی سایت هستید بی شک هاست و دامنه و سرور و خیلی موارد دیگری به گوشتون خورده. اگر تعریف کلی بخواهیم از آن داشته باشیم یک فضای مناسب برای نگهداری اطلاعات وب سایت شما است.ماسعی کردیم در استادان وب در مورد انواع آن  و انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع آن را برای کسب و کار شما صحبت کنیم چون انتخاب هاست مناسب یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در هنگام طراحی سایت دقت فرمایید پس همراه ما باشید.

هاست چیست؟

هاست در واقع یک فضای میزبانی وبسایت است. در واقع host داخل یک سرور قرار دارد. سوال پیش میاد که خود سرور چیست؟ سرور درواقع یک کامپیوتر بزرگ است که به صورت دائمی به اینترنت وصل است که منابع مختلفی مثل رم و پردازنده و … برای سروریس دهندگان وب فراهم میکند. در واقع هاست تو دل همین سرور قرار دارد. هر سرور شامل چندین هاست است که هر کدام از آنها وظیفه میزبانی برای یک وب سایت را دارد.

شما وقتی وب سایت خودتون رو طراحی میکنید برای اینکه بخواهید اون رو وارد دنیای مجازی یا همون اینترنت کنید باید یک هاست خریداری کنید. اگر نیاز به یک نیاز ملموس تر براتون باشه شما یک پاساژ رو در نظر بگیرید که دارای تعداد زیادی مغازه است که هرکدام خدمات مختلفی برای ارائه دارند. در واقع اون پاساژ حکم کلی سرور دارد و اون مغازه های مختلف هم حکم هاست رو داره. برای اینکه شما هم بخواهید وارد اون پاساژ بشوید باید یک مغازه یا همون هاست رو خریداری کنید و کسب و کارتون رو معرفی کنید.

اهمیت انتخاب هاست مناسب

یکی از مهم ترین تصمیمات هنگام داشتن یک وبسایت انتخاب هاست مناسب است که همه جوره رو وب سایت شما تاثیر میذاره. اگر شرکت ارائه دهنده سرویس هاستینگ شما مدام در حال قطع شدن باشد در اینصورت وبسایت شما هم مدام از دسترس خارج میشود. در این صورت مدام از نتایج خارج میشوید و هم تاثیر منفی رو سئو سایتتون داره هم مشکلاتی مثل کاهش فروش و آسیب به وب سایت شما میشود. پس نباید هر شرکتی رو برای اینکار انتخاب کنید و باید در انتخاب آن وسواس به خرج دهید.

هاست چیست

انواع میزبانی ها

میزبانی اشتراکی

یکی از مقرون به صرفه ترین انتخاب است که در ابتدای کار خیلی از وب سایت ها این نوع میزبانی را انتخاب  میکنند. در واقع در این نوع یک سرور به چند قسمت تقسیم میشود که هر قسمت برای یک وبسایت استفاده میشود. در این نوع شما به همان اندازه که وب سایتتون نیاز دارد منابع خریداری میکنید. توصیه میشود تا زمانی که بازدید کننده زیادی ندارید از نوع اشتراکی استفاده کنید چون با دریافت ورودی های زیاد سرعت وبسایت شما کاهش پیدا میکند.

یکی از مهم ترین ایراداتی که این نوع میزبانی وجود دارد امنیت آن است. یعنی اگر کسی به سرور دسترسی پیدا کند به راحتی میتواند تمامی وب سایت هایی در آن سرور هستند هم مورد حمله قرار بدهد هرچند وقتی شما از یک شرکت معتبر خدمات دریافت کنید بی شک موارد امنیتی زیادی رو در سرور رعایت میکنند.

میزبانی نیمه اختصاصی یا سرور مجازی

در سرور مجازی در واقع یک سرور وجود دارد که توسط نرم افزارهای مجازی سازی مثل vmware   تبدیل به چند سرور مجزا میشوند و در اختیار کاربران قرار میگیرد. یعنی در واقع کاربر تصور میکند که یک سرور اختصاصی برای وب سایت خود دارد.در این نوع  منابع بیشتری به کابران نسبت به نوع اشتراکی اختصاص داده میشود. این نوع میزبانی ممکنه به صورت مدیریت شده یا مدیریت نشده ارائه شود.

میزبانی سرور اختصاصی

در این نوع خب بی شک همونطور که از اسمش پیداست دارای هزینه بیشتری است. در این نوع در یک سرور به صورت اختصاصی فقط یک سایت ثبت میشود و از تمامی منابع اون سرور به تنهایی بهره میبرد. در این نوع سرعت وبسایت بسیار بالا میشود و بیشتر به درد سایت های بزرگ با ورودی بالا توصیه میشود.

میزبانی سرور ابری

در این نوع چند سرور به صورت شبکه ای قرار دارند. یعنی اینکه وب سایت شما میتوناند از منابع چند سرور که داخل شبکه قرار دارد استفاده کند و محدود به منابع یک سرور نیست. در این نوع میزبانی شما هیچوقت از دسترس خارج نمیشوید چون در صورت قطع شدن یک سرور شما به یکی دیگر از اون سرورها وصل میشوید. تنها عیبی که این نوع میزبانی داره فقط در بخش پشتیبان گیری است. چون اطلاعات شما ممکن از بین چند سرور قرار گرفته باشد برای همین پشتیبانگیری از اطلاعات شما یکم دشوارتر از بقیه میزبانی ها است.

هاست لینوکس

لینوکس معمولا از وب سایت هایی که توسط زبان برنامه نویسی تحت وب php طراحی شده اند مورد استفاده قرار میگیرد.اگر طراحی سایت شما توسط وردپرس انجام شده است بهتر از سروری استفاده کنید که از سیستم عامل لینوکس روی آن نصب است.چون که خود وردپرس هم توسط زبان php کدنویسی شده است. لینوکس دارای سرعت بالایی است.

هاست ویندوز

اگر وب سایت شما با زبان های برنامه نویسی تحت ویندوز کدنویسی شده اند مثل aspx, asp.net باید از سروری استفاده کنید که سیستم عامل آن ویندوز است استفاده کنید همونطور که گفتیم سرور یک کامپیوتر بزرگ هستند که بی شک این کامپیوتر شامل سیستم عامل هستند.

هاست وردپرس

درواقع نوع وردپرسی یک هاست لینوکسی است که دارای تنظیمات و مشخصات خاص میباشد که متخص وب سایت های وردپرسی است. از اونجایی که وب سایت های وردپرسی از منابع زیادی استفاده میکنند باید از یک سروری استفاده کنید که از لحاظ سخت افزاری پر قدرت باشند. در واقع شرکت های ارائه دهنده ی هاست یک سری سرورها را با مشخصات خاص سخت افزاری به وب سایت های وردپرسی اختصاص داده اند.برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله هاست وردپرس مراجعه کنید.

هاست

پیشنهاد ما در انتخاب 

این پیشنهاد برای افرادی که وب سایت آنها با زبانی غیر از زبان های تحت ویندوز طراحی شده است. از اونجایی که نوع لینوکس دارای سرعت بالا و امنیت بیشتری است پیشنهاد میشود که از سرورهایی استفاده کنید که از سیستم عامل لینوکس استفاده کرده اند. اگر هم وب سایت شما وردپرسی است که مشخص که بهترین انتخاب هاست وردپرسی است چون با توجه به مواردی که یک سایت وردپرسی نیاز دارد سرورهای قدرتمندی در اختیار شما قرار میدهند.

 نکات مهمی که در انتخاب هاست باید دقت کنید

  • اول از همه اطمینان از زبان طراحی وب سایتتون جهت انتخاب نوع لینوکسی یا ویندوزی
 
  • نیازهای خودتون را به شرکت هاستینگ بیان کنید
 
  • هاست شما باید پایداری و آپ تایم بالایی داشته باشد که به راحتی میتونید درصد پایداری رو با ابزار Monito Scout بسنجید.
 
  • شرکت ارائه دهنده حتما باید تا هفت روز ضمانت برگشت وجه داشته باشند.
 
  • هاستی انتخاب کنید که از ادان دامین پشتیبانی کند یعنی اینکه شما این امکان رو داته باشید. بتونید از یک هاست از چند سایت دیگر برای خودتون استفاده کنید.
 
  • قبل از خرید مطمئن شوید که امکان نصب سایت ساز مثل وردپرس و جوملا فراهم است.
 
  • از نوع کنترل پنل آن اطمینان حاصل بفرمایید سی پنل جز محبوب ترین کنترل پنل مدیریت است.
 
  • حتما راجع به برنامه پشتیبانگیری هاستینگ مطلع شوید.
 
  • مطمئن باشید که هاستینگ شما پشتیبانی 24 ساعته دارد.
 
  • از هاستینگ خودتون راجع به دلایل مسدودسازی بپرسید. گاهی اوقات به دلایل مالی، استفاده غیر معقول یا امنیتی ممکن است شرکت هاستینگ سایت شما را مسدود کنند.
خرید هاست

مطلب پایانی

هاست یک سری فضاهای اختصاص داده شده در سرور هستند که اطلاعات وبسایت شما در آن قرار میگیرد. یکی از اقتصادی ترین نوع میزبانی خرید میزبان اشتراکی است البته در صورتی که وب سایت شما ورودی خیلی بالایی نداشته باشد چون در اون صورت سرعت وب سایت شما کاهش پیدا میکند. یکی از موارد مهمی که تاثیر زیادی در انتخاب هاست شما داره نوع زبان برنامه نویسی وب سایت شماست. 

اگر سایت شما توسط زبان های ویندوزی طراحی شده است مثل asp بهتر که از نوع ویندوز استفاده کنید در غیر صورت بهترین انتخاب نوع لینوکسی است. الته اگر وبسایت شما وردپرسی است بهتر که از نوع وردپرسی استفاده کنید چون این نوع سرورها براساس نیازهای سایتهای وردپرسی منابع در اختیار وبسایت شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.