اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

هرآنچه که درباره شروع یادگیری طراحی سایت باید بدانید

یادگیری طراحی سایت مستلزم گذراندن یک سری آموزش ها است که حالا با توجه به انتخاب شما یک سری تفاوت ها وجود دارد که در این مقاله ذکر شده است.
یادگیری طراحی سایت
فهرست مطالب

هرآنچه که درباره شروع یادگیری طراحی سایت باید بدانید

خیلی وقت ها پیش اومده که موقع شروع یک کاری بین دو راهی های مختلفی گیر کرده باشی. برای شروع یادگیری طراحی سایت هم یک سری دوراهی ها است که بی شک تا الان ذهن شماهم مشغلول کرده که کدام یک رو باید برای یادگیری طراحی سایت انتخاب کنید.یادگیری کدنویسی یا یادگیری cms های آماده!!! خب برای اینکه کمی گره ذهنی شما درباره این موضوع باز بشه و تاحدودی انتخاب رو براتون راحتر کرده باشیم در ادمه مقاله اومدیم این دو روش رو به صورت مفصل براتون شکافتیم پس همراه ما در استادان وب باش.

یادگیری طراحی سایت با کدنویسی یا بدون کدنویسی

خیلی از وب سایت ها هستند که سیستم مدیریت محتوای شخصی دارند یعنی اینکه از صفر تا صد وب سایت ر. برنامه نویسان وب نشستند و کد نوشتند که برای اینکار باید زبان های برنامه نویسی وبسایت رو به صورت کامل بلد باشید که تا جایی گیر نکنید.یک دسته دیگری هستند که از cms های آماده مثل وردپرس و جوملا و … استفاده میکنند که در این نوع طراحی احتیاجی به کد نویسی نیست و پایه و اساس وبسایت برای شما فراهم فقط یک سری ریزه کاری های مختلف داره. نمیشه گفت که به صورت صفر مطلق هیچ نیازی به کدنویسی ندارند چون گاهی اوقات برای اینکه برای یک سری طراحی های اختصاصی نیازمند کدنویسی هستند.

اولین قدم برای یادگیری طراحی سایت

بی شک قبل از اینکه وارد یادگیری بخش عملی بشید با یک سری مباحث تئوری رو آموزش ببینید. مثلا اینکه اصول اولیه برای طراحی رابط کاربری، برای طراحی  uiوux چه اصولی رو باید رعایت کنید. تمام اینسری موارد نیازمند اینکه شما باید یک سری مطالعات راجع به طراحی سایت داشته باشید.

 اینکه یهو بخواین وارد آموزش عملی بشید که اصلا اصولی نیست. اگر شما میخواهید یادگیری طراحی سایت رو با کدنویسی شروع کنید پس بی شک باید مطالعات زیادی راجع به کدها و زبان های مختلف داشته باشید.پس اولین قدم برای شروع یادگیری طراحی سایت یادگیری تئو است که بسیار مهم اگر این مرحله رو گذروندید باید بدونید که همون اول دو حالت برای شروع یادگیری وجود دارد طراحی سایت با کدنویسی که همون طراحی cms شخصی است یا طراحی سایت با cms های آماده که میخواهیم حسابی راجع به جفت این موارد صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

یادگیری طراحی سایت

یادگیری طراحی سایت با cms شخصی

خب cms اختصاصی یعنی اینکه از پایه کار رو دست بگیری و از صفر تا صد طراحی سایت رو با کدنویسی انجام بدی که برای اینکار باید زبان برنامه نویسی وبسایت رو فرا بگیرید. حالا این زبان ها خودشون یک دنیای دیگر هستند که در مقاله زبان های برنامه نویسی تحت وب به صورت مفصل درباره ی آن ها توضیح داده ایم. ولی اگر بخواهیم به صورت خلاصه براتون توضیح بدهیم که این زبانها به دو دسته سمت سرور و سمت کاربر تشکیل شده اند. حالا شما باید انتخاب کنید که میخواهید طراحی فرانت اند رو انجام دهید یا طراحی بک اند. برای هرکدام از اینها زبانها و ابزار های مختلفی وجود دارند که تعدادی از انهارو میخواهیم معرفی کنیم:

زبان برنامه نویسی سمت سرور

این زبان ها که در اصلاح برای طراحی back-end استفاده میشوند. شامل مواردی مثل جاوا، php ، پایتون، Node.js و Ruby هستند که این زبانها رو به اصطلاح زبان برنامه نویسی سمت سرور میگویند که تمامی ازتباطی که بین مرورگر و پایگاه داده شما اتفاق میوفته وظیفه کدهایی است که از طریق این زبانها نوشته شده اند.

بخواهم با یک مثال براتون بگم مثل این میمونه شما در یک سایت بخواهید ثبت نام انجام دهید برای اینکار اطلاعاتی که شما وارد میکنید وارد دیتابیس وسایت خواهد شد و برای ورود مجدد این اطلاعات از سمت دیتابیس شما فراخوانی میشود تمامی این کارها باید باید با زبان برنامه نویسی سمت سرور انجام شود. این یک مثال برای ملموس تر شدن کاربرد این زبان بود وگرنه ریزه کاری های زیادی در این سطح از برنامه نویسی وجود دارد.

زبان برنامه نویسی سمت کاربر

سمت کاربر از اسمش مشخص که با یعنی هرچه که با کاربر سرکار داره و یکی از بخش های مهمی که حتما نیازمند اون قسمت مطالعه تئوری است و نمیشه سرسری گرفت چون رضایت کاربر نقش مهمی در سایت شما خواهد داشت. زبان برنامه نویسی سمت کاربر یا همون طراحی front-end شامل زبانهایی مثل HTML، جاوا اسکریپت (با زبان برنامه نویسی سمت سرور جاوا تفاوت دارد)، CSSو کاتلین میباشد. بخواهیم توضیح واضح تر بدهیم این بخش شامل مواردی مثل ظاهر گرافیکی سایت مثل ساخت منوها و ترتیب عناصر وب سایت و ترکیب رنگ ها میباشد. پس هرچیزی که جنبه بصری در وبسایت دارد توسط این زبان ها نوشته میشوند.

شروع یادگیری طراحی سایت

یادگیری طراحی سایت با cms آماده

خب در این روش یادگیری طراحی سایت شما نیازی به کدنویسی از پایه رو ندارید.تمامی شرایط داشتن یک وسایت برای شما در این نوع یادگیری برای شما آماده است.درحال حاضر یک سری cms ها وجود دارند که شما با کمک آنها میتونید یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشید. اول از همه بذارید به صورت خلاصه راجع به cms بگویم به زبان ساده اگر بخواهیم توضیح بدهیم cms یا سیستم مدیریت تولید محتوا به هر پلتفرمی که به شما کمک کند محتوای وبسایت یا وبلاگ را مدیریت کنید میگویند. درحال حاضر تعدادی سیستم مدیریت تولید محتوا وجود داره که تعدادی از محبوب ترینها رو به شما معرفی خواهیم کرد.

سیستم مدیریت محتوا wordpress

نام آشنا ترین سیستم مدیریت محتوا همین wordpress است.که درخال حاضر بیش از 23 درصد از وبسایت هایی که درگوگل ثبت شده اند از طریق این سیستم طراحی شده اند و بازار بزرگی رو به خودش جذب کرده. یکی از دلایل محبوبیت آن رایگان بودنش است. خود وردپرس از توسط زبان برنمه نویسی پی اچ پی طراحی شده است.  رابط کاربری بسیار آسانی داره از این رو انتخاب خیلی از کاربران است. اصلا خیلی اط افرادی که میخواهند یادگیری طراحی سایت را شروع کنند به دنبال این سوال میروند که طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی، کدام یک بهتر است یعنی یک جورایی بین cmsهای آماده جز اولین انتخاب قرار دارد.

سیستم مدیریت محتوا جوملا

بعد از وردپرس در ردیف دوم جوملا قرار دارد. جوملا در سال 2019 وارد بازار طراحی سایت شد. یکی از دلایلی که اکثر افراد به سراغ وردپرس میروند نه جوملا رابط کاربری آن است که برخلاف وردپرس کمی پیچیده است.یکی از مزایای سیستم مدیریت محتوا جوملا اینکه شما میتونید ارسال پست ها رو به صورت سفارسی انجام دهید یعنی گزینه های زیادی برای شما وجود دارد.

سیستم مدیریت محتوا دورپال

Dorupal یکی از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا که درحال حاضر افراد زیادی درحال طراحی سایت با آن هستند. این سیستم تاحدودی شبیه به سیستم مدیریت محتوای جوملا داره.در این سیستم برای تولید محتوای غیر متنی استفاده زیادی میشود و ابزارهای متعدد زیادی هم دارد.از نظر امنیتی نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوای فعلی کمی در مقام بالاتر قرار دارد ولی بخاطر رابط کاربری پیچیده ای که دارد برای شروع یادگیری طراحی سایت کمتر به سراغش میروند.

یادگیری طراحی سایت حرفه ای

چطور طراح سایت حرفه ای شویم؟

خیلی وقتا سوال پیش میاد که برای اینکه یک طراح سایت قوی بشویم نیازمند که برای یادگیری طراحی سایت کدام یک روش هارو انتخاب کنید. خب از اونجایی که با داشتن علم کدنویسی شما میتونید یک طراح سایت حرفه ای بشوید. حتی اگر شما با سیستم های مدیریت محتوا طراحی انجام دهید اگر دانش کدنویسی رو داشته باشید بی شک در این زمینه هم میتونید با توجه به دانشی که دارید تغییرات زیادی رو انجام دهید و یک طراحی قوی داشته باشید. 

ولی خب نمیشه گفت که کسایی که طراحی سایت با وردپرس انجام میدهند حرفه ای نیستند نه خیلی از افراد هستند که در این زمینه بسیار حرفه ای عمل میکنند و یک وبسایتی طراحی میکنند که حتی خیلی از وبسایتهای برنامه نویسی شده حرفه ای تر است. ولی درکل برای اینکه حرفه ای باشید بهتر که تا حدودی زبان کدنویسی رو بلد باشید چون حتی در طراحی سایت با وردپرس شما گاهی اوقات نیازمند این هستید که برای یک سری تغییرات وسفارشی کردن وبسایت یک سری کدهای css یا html وارد کنید.

مطلب پایانی

برای شروع یادگیری طراحی سایت همه چی بستگی به خودتون داره که میخواهید سریعتر شروع کنید یا نه وقت و حوصله زیادی دارید. اول از همه بهتر که یک سری مطالعات درباره کلیت سایت داشته باشید. در قدم بعدی انتخاب به این میرسه که طراحی سایت با کدنویسی یا بدون کدنویسی که سوال خیلی از افراد است.

 گفتیم که همه چی بستگی به شزایط شما داره شما با رفتن سرکلاس های برنامه نویسی میتونید از طریق کدنویسی شروع به یادگیری طراحی سایت کدکنید اگر هم حوصله سرو کله زدن با کدنویسی و ندارید و یا وقتشو ندارید میتونید از cmsهای آماده مثل وردپرس و جوملا استفاده کنید. درنهایت جفت اینها یک خروجی به شما میدهند. اگر تصمیم بر این گرفتید که از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده کنید به شما پیشنهاد میکنیم که انتخاب شما وردپرس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.