اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

کاربرد فعال سازی حالت دیباگ وردپرس چیست؟

حالت دیباگ وردپرس در حل خطای های وردپرس به شما کمک زیادی میکند پس اگر به دنبال یادگیری فعال سازی این حالت هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
فهرست مطالب

کاربرد فعال سازی حالت دیباگ وردپرس چیست؟

اکثر اوقات وقتی با خطایی در وردپرس رو به رو میشوید اولین راه حلی که به ذهن شما میرسه اینکه افزونه وردپرس را غیر فعال کنید یا حتی گاهی به سراغ قالب وبسایت میروید که با غیر فعال کردن آن مشکل را حل کنید. ولی خب همیشه مشکل از این دو مورد نمیباشد. مثلا خطای صفحه سفید در وردپرس هیچ نشانه ای از دلیلی رخ دادن خطا به شما نشان نمیدهد و آن لحظه ممکن که باعث بشه افراد گیج بشود.

ممکن است برای رفع هر کدام از خطاهای رایج در وردپرس از حالت دیباگ وردپرس استفاده کنید. این حالت به شما کمک میکند که ارور و باگ هایی که در هنگام طراحی سایت با وردپرس رخ میدهد را مشاهده کنید. این حالت در آپدیت های جدید وردپرس اضافه شده است که نیاز به فعال سازی دارد. ما در این مقاله روش فعال سازی این حالت و همینطور کاربرد استفاده از آن را به طور کلی برای شما بیان کنیم.

دیباگ وردپرس چیست؟

در اصل حالت دیباگ یا wp-debug یکی از آپشن هایی است که خود وردپرس به کاربران ارائه کرده است و شما برای استفاده از قابلیت نیاز به نصب افزونه خاصی ندارید.همانطور که نام آن پیداست وظیفه اصلی این قابلیت پیدا کردن خطاها و باگ های موجود در وردپرس است. شما میتوانید از این قابلیت در راستای بهبود وب سایت خود استفاده کنید.با فعال سازی این قابلیت وقتی وبسایت شما دچار مشکلی شود قبل از اینکه آن مشکل تاثیر مخرب در عملکرد سایت شما بگذارد میتوانید اقدام به رفع آن کنید.

تمامی ارورهایی که ممکن است به شما نمایش دهد چندان مهم نیستند یعنی تمامی خطاها باعث ایجاد اختال در وبسایت شما نخواهند شد. معمولا خطاهایی که در بخش warning وجود دارد خیلی اهمیت نخواهند داشت.سعی کنید بیشتر باگ هایی که باعث ایجاد اختلال در سایت شما شده اند را رفع کنید. توصیه میشود به عنوان یک مدیر وبسایت حرفه ای قبل از اینکه افزونه ای را اضافه کنید یا تغییر در قالب خود دهید با این قابلیت ایرادات انهارا بررسی کنید تا بعدها دچار مشکلهای بیشتری نشوید.

آموزش فعال کردن دیباگ وردپرس با wp-debug

حالا نوبت به این رسیده که نحوه ی فعال کردن دیباگ وردپرس را آموزش دهیم. بای انکار باید به مدیریت هاست خود دسترسی داشته باشید سپس اقدام به فعال سازی کنید. برای فعال سایزی حالت دیباگ وردپرس بعد از ورود به مدیریت هاستینگ خود حالا باید  Public_html را بازکنید سپس به دنبال فایل wp-config.php را بگردید. سپس با کلیک راست روی آن روی Edit جهت ویرایش این فایل کلیک کنید. حالا باید به دنبال عبارت define(‘WP_DEBUG’, false); بگردید همینطور که میبینید این عبارت به صورت پیشفرض در حالت غیر فعال یا همان false است.

 شما بعد از پیدا کردن این جمله و جهت فعال سازی حالت دیباگ وردپرس باید به جای عبارت false از True استفاده کنید. سپس فایل را مجددا ذخیره کنید تا سیستم شروع به عیب یابی سایت شما کند. در صورت عدم دریافت پیغام خطا به این معنا است که خوشبختانه هیچ ایرادی در سایت شما وجود ندارد.

در صورتی که می‌خواهید از طریق دایرکت ادمین، حالت دیباگ وردپرس را فعال کنید، لازم است که به دایرکت ادمین وارد شوید و سپس از قسمت System info & Files وارد Site Summary / Statistics / Logs شوید تا بخش error log برای شما نمایش داده شود. با باز کردن این قسمت، خطاهای موجود در سایت، برای شما نمایان خواهد شد.

دیباگ وردپرس

فعالسازی فایل دیباگ با تابع WP_DEBUG_LOG

بعد از فعال سازی حالت wp-debug و مشاهده ی خطاها های موجود. گاهی اوقات پیش میآید که شما به یک سری از ارورها دسترسی ندارید و نمتوانید آنها را مشاهده کنید. این مورد تمام خطاها و اعلانات را به همراه ساعت و تاریخ در پوشه wp-content و در فایل debug.log ذخیره می کند. WP_DEBUG_LOG به طور پیش فرض غیر فعال است. برای فعال سازی آن نیاز است که عبارت ;define( ‘WP_DEBUG_LOG’, true) داشته باشید تا به راحتی به  تمامی باگ ها دسترسی پیدا کنید.

فعال کردن دیباگ وردپرس بدون نمایش خطاها در صفحات سایت

اکثر اوقات توصیه میشود که حالت دیباگ ودپرس را فعال کنید تا دچار مشکل نشوید ولی اینکه خطاها به کاربر نشاده داده شود ممکن است حس غیرقابل اعتماد به کاربران داده شود پس بهتر است بعد از فعال سازی حات دیباگ سعی کنید که خطاها فقط در قسمت دیباگ نمایش داده شود برای اینکار لازم است قطعه کد زیر را در همان فایل wp-config.php بعد کد کد فعال سازی قرار دهید تا دیگر خطاها به کاربران نمایش داده نشود.

                define(‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false’);

حالت عیب یابی وردپرس

مطلب پایانی

خیلی اوقات پیش میاد که هنگام طراحی سایت با وردپرس با خطاهای مختلفی رو به رو شوید. گاهی اوقات علت رخ دادن این خطاها مشخص است ولی خب گاهی اوقات هم ممکن دچار سردرگمی شوید و علت به وجود امدن ارورها برای شما مشخص نباشد که توصیه میشود از حات دیباگ وردپرس استفاده کنید. در این حالت شما به راحتی میتوانید متوجه شوید که خطای رخ داده از کجاست.

اکثرا توصیه میشود که قب از اضافه کردن افزونه یا قالب جدید به سایت خطاهای موجود را درحالت دیباگ بررسی کنید. ما در استادان وب سعی کردیم که در این مقاله توضیح کلی از حالت دیباگ وردپرس به شما بدهیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.