اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

خطای صفحه سفید در وردپرس

دلیل رخ دادن خطای صفحه سفید در وردپرس چیست؟چه اختلالی باعث رخ دادن این خطا شده است.
فهرست مطالب

خطای صفحه سفید در وردپرس

خطای صفحه سفید در وردپرس جز یکی از گیج کننده ترین خطاهاس  به خصوص برای افراد مبتدی. وقتی سایت شما دچار این خطا میشود همونجوری که از اسمش پیداست فقط یک صفحه ی سفید به شما نمایش داده میشود. حالا چند حالت داره که ممکن که فقط صفحه پیشخوان درگیر این مشکل شده باشه یا در حالت بدتر اینکه هم صفحه پیشخوان سایتت هم تمامی صفحات سایت درگیر این مشکل شده باشند.در این مقاله دلایل رخ دادن این خطا و راه حل های رفع این خطا رو بررسی کرده ایم.

خطای صفحه سفید در وردپرس چیست؟

خطای صفحه سفید در وردپرس بدون شک یکی از همون خطاهای رایج وردپرس که ممکن هرلحظه باهاش برخورد داشته باشید.حالا ممکن که دلایل مختلفی برای به وجود اومدن این خطا وجود داره که باید هرکدوم را جدا از هم بررسی بکنیم تا متوجه بشویم دقیقا دلیل به وجود اومدن این خطا از کجا میتونه باشه.

 گاهی ممکن که این خطا فقط از سمت کاربر باشه و مشکلی از سمت مدیریت وب سایت وجود نداشته باشه که جای امیدواری داره. حالا اینکه این پیغام خطا چطوری براتون نمایش داده میشه دیگه بسته به نوع مرورگر شما داره. معمولا در مرورگرهای کروم با خطای HTTP 500 نمایش داده میشود و در مرورگرهای فایرفاکس هم مانند اسمش فقط با یک صفحه سفید رو به رو خواهید شد.

خطای صفحه سفید در وردپرس

رفع خطای صفحه سفید در وردپرس

معمولا خطای صفحه سفید در وردپرس به دلیل اختلال در کدهای php وردپرس رخ میده ولی خب ممکن دلایل دیگه ای هم مثل ناسازگاری افزونه ها وجود داشته باشه . قبل از انجام هرکاری برای رفع این مشکل بهتر که از وب سایت خودتون پشتیبان بگیرید سپس اقدام کنی.همونطور که گفتیم دلایل مختلفی ممکن باعث رخ دادن این خطا باشند که راه حل های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که ما هرکدوم از این روش ها را توضیح داده ایم.

افزایش حافظه php

یکی از دلایلی که ممکن است باعث به وجود اومدن صفحه سفید در وردپرس شده باشد اختلال در حافظه پی اچ پی میباشد. گاهی اوقات شما بیشتر از حد مجاز تعیین شده از ظرفیت وب سایتتون استفاده کرده اید یا اینکه یک افزونه یا پلاگین باعث اختلال در عملکرد حافظه وب سایتتون شده باشد که برای رفع این مشکل هم میتونید فایل های اضافه ای در وب سایتتون بارگزاری کرده اید رو حذف کنید یا میزان حافظه اختصاص داده شده رو افزایش دهید.

برای افزایش حافظه باید به مدیریت هاست خود بروید و فایل Wp-Config را در حالت ویرایش کد باز کنید( راست کلیک کنید و گزینه edite را بزنید) سپس قطعه کد زیر را در اخرین قسمت بالای توضیحات قرار دهید یا اگر قطعه کد زیر در فایل موجود بود مقدار عددی را افزایش دهید سپس ذخیره کنید.

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’);

غیرفعال کردن افزونه ها

یکی دیگه از دلایل رخ دادن خطای صفحه سفید در وردپرس عدم سازگاری افزونه های نصب شده با هم است. اگر خطا از سمت مدیریت وب سایت نبود و به پنل مدیریت دسترسی داشتید میتونید به راحتی به صورت تکی افزونه هارو بررسی کنید تا متوجه بشید این اختلال از سمت کدام افزونه وردپرس رخ داده است. اگر این خطا را هم در قسمت پنل وردپرس داشتید میتونید با دسترسی به فایل های هاست به طورکلی تمامی افزونه ها را غیر فعال کنید سپس بررسی کنید که این اختلال از بین رفته است یا خیر.

غیر فعال کردن قالب وردپرس

بعد از بررسی کردن افزونه ها و غیرفعال کردن آنها اگر باز هم این مشکل رفع نشده بود بهتر که یک سری هم به قالب وب سایتتون بزنید ممکن ایراد از اون قسمت باشه و بهتر که برای بررسی این مشکل قالب وب سایتتون رو به یکی از قالب های پیشفرض وردپرس تغییر بدهید سپس اقدام به بررسی این مشکل کنید.

 

فعال کردن حالت عیب یابی در وردپرس یا همان Debug Mode

یکی از قابلیت های که وردپرس در اختیار طراحان سایت قرار داده همین حالت عیب یابی سریع که در صورت نیاز میتونید به راحتی اونو فعال کنید. از مزیت هایی که این حالت داره به صورت آنلاین میتونه در همان لحظه تمامی خطاهای وردپرس را به نمایش بذاره که برای رفعش اقدام کنید.

 برای فعال کردن این قابلیت باید به مدیریت هاست خود بروید و در پوشه public_html فایل wp-config.php را باز کنید و به دنبال قطعه کد زیر بگردید و از حالت false به حالت true تغییر دهید سپس فایل را ذخیره کنید. حالا دیگه با صفحه ی سفید مواجه نیستید و دلیل خطای صفحه سفید در وردپرس را به شما نشان میدهد و میتوانید به راحتی اقدام به حل آن بکنید.

(define( ‘WP_DEBUG’, false

حافظه کش مرورگر را خالی کنید

گاهی فقط لازم که فقط برای رفع خطای صفحه سفید در وردپرس حافظه کش مرورگر خودتوونو رو خالی کنید تا این مشکل حل شود اینکار  جز یکی از اون راه حل هایی که گاهی به دلیل اینکه ممکن خیلی بی ربط باشه به مشکلمون انجام نمیدهیم ولی طبق تجربه کاربران گاهی اوقات برای رفع این مشکل کافیه که به تنظیمات مرورگر خودتون بروید و حافظه کش آن را خالی کنید تا مشکل شما حل شود.

بررسی سطح دسترسی فایل‌ ها و پوشه‌ ها در هاست

یکی از دلایل رایج رخ دادن خطای صفحه سفید در وردپرس اینکه ممکن فایل ها دسترسی درستی نداشته باشند و برای همین این خطا رخ داده باشه. برای حل این مشکل باید به تنظیمات پنل هاست خودتون برید و دسترسی تمام فایل ها را مجددا بررسی کنید.خب حالا سوال پیش میاد که این دسترسی ها باید به چه شکل باشه؟ هرکدام از فایل ها و پوشه ها باید دسترسی به شکل زیر باشند:

  • سطح دسترسی پوشه ها در وردپرس باید در قسمت Numeric values مقدار 755 باشد
  • سطح درسترسی فایل ها در وردپرس باید مقدار Numeric values 664 باشد
  • سطح دسترسی برای فایل های wp-config.php به دلیل مسائل امنیتی باید مقدار Numeric values 600،660 باشد

بررسی در آپدیت ناموفق وردپرس

گاهی اوقات ممکن که آپدیت های وردپرس به صورت کامل و صحیح انجام نشه و این اتفاق ممکن باعث رخ دادن خطای صفحه سفید در وردپرس بشه برای حل این مشکل باید پنل هاست خود بروید و در قسمت File Manager بررسی کنید که آیا فایلی به اسم maintenance وجود دارد یا خیر اگر این فایل وجود داشت باید آن را پاک کنید سپس مجددا اقدام به آپدیت وردپرس یا به صورت دستی یا در تنظیمات وردپرس این کار را انجام دهید. 

خطای صفحه سفید در وردپرس

خطا در قطعه کدهای وردپرس

گاهی اوقات با تغییرات دستی در کدهای وردپرس به صورت سهوی یک کد قطعه کد اشتباه میشود و این اتفاق باعث رخ دادن خطای صفحه سفید در وردپرس میشود که اگر طبق گفته های بالا حالت عیب یابی در وردپرس شما فعال باشد به راحتی میتونید متوجه بشوید که قطعه کد خراب کدام است د راون صورت میتونید از طریق ftp تغییرات به حالت پیشفرض دربیاوردید. توصیه میشود که بدون اطلاعات کامل هیچوقت به صورت دستی کدها را تغییر ندهید.

مطلب پایانی

هر اتفاقی ممکن باعث رخ دادن خطای صفحه سفید در وردپرس باشه.همونطور که گفتیم از رایج ترین دلایل میتونیم به ناسازگاری افزونه ها و محدودیت حافظه php  اشاره کنیم. شما با فعال کردن حالت عیب یابی یا Debug Mode به جای اینکه یک صفحه سفید مشاهده کنید علت اینکه چه چیزی باعث رخ دادن این خطا شده باشه رو مشاهده کنید.اگر با تمامی روش هایی که بالا گفتیم این مشکل حل نشد بهتر که با پشتیبانی هاست خود ارتباط برقرار کنید شاید این مشکل ازسمت آنها باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.