اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

ووکامرس چیست؟ آیا بهترین انتخاب بین افزونه های فروشگاه ساز آنلاین است؟

ووکامرس یکی از مهم ترین افزونه های وردپرسی است که با کمک آن میتوانید یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای بسازید.
woo commerce
فهرست مطالب

ووکامرس چیست؟ آیا بهترین انتخاب بین افزونه های فروشگاه ساز آنلاین است؟

یکی از ویژگی های سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که شما به راحتی با آن میتوانید انواع طراحی سایت را انجام دهید. ووکامرس جز یکی از قوی ترین افزونه وردپرس است که به شما این امکان را میدهد که به صورت کاملا حرفه ای طراحی سایت فروشگاهی داشته باشید. ووکامرس جز محبوب ترن افزونه فروشگاهی میباشد که درحال حاضر جز پردانلودترین افزونه در مخزن وردپرس میباشد. ما در این مقاله از استادان وب سعی داریم که ویژگی های مهم این پلاگین و همچنین روش کار با آن را به شما آموزش دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

ووکامرس چیست؟

اگر تا الان اسم ووکامرس به گوش شما خورده باشد شاید تصور کنید که ووکامرس فقط یک افزونه نباشد و مانند خود وردپرس عمل میکند ولی خب این تصور کاملا اشتباه است چون که ووکامرس فقط یک افزونه است ولی خب این افزونه هم مانند المنتور یک پلاگین بسیار کاربردی و حرفه ای میباشد. 

این پلاگین برای اولین باز توسط یک تیم توسعه به نام  WooThemes روی کار آمد.ووکامرس در چند سال اخیر رشد بسیار بالایی داشته است و توانسته کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. قالب‌های متعددی برای ووکامرس وجود دارد و افزونه‌های بسیاری برای آن کدنویسی شده است؛ پس اگر قصد دارید که سایت فروشگاهی خود را با ووکامرس راه‌اندازی کنید اصلاً به فکر محدودیت‌های آن نباشید چون به جرات می‌توان گفت محدودیتی در طراحی فروشگاه آنلاین نخواهید داشت.

ووکامرس چیست

کاربردهای ووکامرس

شما با کمک این افزونه می‌توانید محصولات فیزیکی و دیجیتالی خود را در وب سایت بفروشید و به طور کامل مدیریت کنید. شما صد درصد امکان کنترل تمام اطلاعات فروشگاه، پشتیبانی در حالت نسخه موبایل و… را خواهید داشت.ووکامرس به گونه ‌ای طراحی شده است که بسیار کاربرپسند میباشد به صورتی که در حال حاضر 42 درصد از فروشگاه‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

امکانات افزونۀ فروشگاه ساز ووکامرس

  • قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی
  • دارای درگاه پرداخت اینترنتی
  • امکانات لازم برای اضافه کردن توضیحات بیشتر برای محصول
  • امکان وصل شدن به سیستم پست
  • نمایش جزئیات فروش
  • بهره‎ گیری از سیستم انبارگردانی جهت مدیریت کردن محصولات فروشگاه

شما به کمک ووکامرس میتوانید برای خود به راحتی یک فروشگاه آنلاین برای خود طراحی کنید و نیازمند این را نخواهید داشت که به صورت مجزا هزینه طراحی وبسایت فروشگاهی برای خود داشته باشید.

درگاه پرداخت اینترنتی در ووکامرس

یکی از مزایای WooCommerce اینکه به راحتی میتوانید درگاه پرداخت برای وبسایت خود داشته باشید البته جدیدا برای دریافتدرگاه پرداخت نیازمند دریافت اینماد هستید ولی با داشتن درگاه پرداخت مستقیم دیگر خبری از فیش ها و رسیدهای تقلبی نیست و با خیال راحت میتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. از آنجایی که جدیدا دریافت و اتصال سایت به درگاه های پرداختی بسیار سختگیرانه شده است شما با داشتن پرداخت انلاین اعتماد مشتری را بیشتر جلب خواهید کرد چون که اتصال به درگاه پرداخت آنلاین معتبری مانند شاپر باعث حس اطمینان به کاربران میدهد.

مزایای قالب ووکامرس چیست؟

  • به صوت متن باز میباشد.
  • امنیت بسیار بالایی دارد
  • هزینه کم
  • امکان درج کد تخفیف
  • قابلیت کنترل از گوشی موبایل با استفاده از اپلیکیشن ووکامرس را دارد.
  • دارای به روزرسانی های پیوسته است.
  • امکان فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی
  • مدیریت موجودی محصولات

معایبووکامرس چیست؟

WooCommerce درکنار مزایای خوبی که دارد دارای یک سری معایب هم میباشد.

  • برخی از افرونه های جانبی که دارد کمی گران میباشد.
  • کار با آن برای افراد مبتدی نیازمند آموزش میباشد.
  • باعث کاهش سرعت سایت میشود.
  • قابلیت پشتیابنی از وبسایت های خیلی سنگین را ندارد.
  • دارای پشتیبانی تخصصی ندارد.
ووکامرس

افزونه های ضروری برای ووکامرس

یک سری افزونه هایی وجود دارد که باید هنگام استفاده از این پلاگین از آنها هم استفاده کنید تا یک فروشگاه اینترنتی کاملی را داشته باشید.شما باید در کنار وکامرس سه افزونه مهم دیگر هم داشته باشید که به مدیریت فروشگاه آنلاین خود تسلط داشته باشید این سه افزونه ضروری شامل موارد زیر میباشد:

افزونه ارسال پیامک در ووکامرس

اگر تا به حال خود سفارش آنلاین داشته اید بعد از ثبت سفارش به شما پیامک ثبت سفارش و اطلاعات کلی را ارسال میکند. شما هم باید فروشگاه اینترنتی خود ارسال پیامک داشته باشید تا کاربر بعد از ثبت سفارش از درستی سفارش ثبت شده مطمئن شود و همینطور یک اطلاعات کلی درباره کد رهگیری خرید، کد محصول و زمان ارسال کالا برای کاربر پیامک شود. علاوه بر این اطلاعات شما به کمک ارسال پیامک میتوانید کدهای تخفیف ارسال کنید و به این صورت خود را به مشتریان قدیمی یادآوری کنید.   

افزونه فاکتور در ووکامرس                                     

یکی از مهم ترین نیازهای یک فروشگاه آنلاین، صدور فاکتور است. در فاکتور قیمت محصول خریداری شده، تعداد هر محصول، تخفیف‌ها و مجموع هزینه‌ها ثبت می شود. داشتن فاکتور برای هر خرید هم برای کاربران و هم خود وبسایت لازم و ضروری میباشد.چون اکثر خریدهای شرکتی نیازمند فاکتور میباشد اگر شما به کاربر فاکتور ارائه ندهید ممکن است تعدادی از مشتریان خود را از دست بدهید.

افزونه سئو ووکامرس

یکی از مهم ترین بخش هایی که هروبسایت برای دیده شدن نیازمند آن است سئو وبسایت است. از آنجایی که ووکامرس جز یکی از سازگارترین افزونه های وردپرس میباشد مشکلی با هیچکدام از افزونه سئو وردپرس ندارد  شما اگر از یواست یا رنک مث استفاده میکنید میتوانید با کمک آنها فروشگاه انلاین خود را سئو کنید تا محصولات شما در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد.

مطلب پایانی

افزونه ووکامرس یکی از پرکاربردی ترین افزونه وردپرس میباشد که برای طراحی سایت های فروشگاهی بسیار کاربردی میباشد.کار با این افزونه شاید کمی برای افراد مبتدی گیج کننده باشد ولی با کمی آموزش اولیه به راحتی میتوانید مدیریت سایت فروشگاهی خود را دست بگیرید و به راحتی محصول جدید و قیمت گذاری هارا انجام دهید.

 ما در تیم استادان وب علاوه بر طراحی سایت فروشگاهی بعد از طراحی به شما آموزش کار با پنل وردپرس و WooCommerce را انجام میدهیم. برای درخواست طزاحی سایت میتوانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید تا اطلاعات دقیق از نحوه ی عملکرد ما داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.