اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

تاثیر اینماد یا همان نماد الکترونیک در کسب و کار

نماد الکترونیک آیا تاثیری در اعتماد سازی مخاطب دارد یا خیر؟دلیل اجباری شدن اینماد برای کسب و کار اینترنتی چیست؟ پاسخ این سوالات در مقاله زیراست.
فهرست مطالب

تاثیر اینماد یا همان نماد الکترونیک در کسب و کار

خب حتما خیلی به شما گوشزد شده که برای داشتن یه وب سایت مورد اطمینان حتما باید اینماد دریافت کنید.خب این حرف کاملا درسته چون اولین کاری که هر مشتری قبل از خرید از وب سایت شما چک میکند همین اینماد میباشد.قبل تر در مقاله طراحی سایت یا اینستاگرام اشاره ریزی به داشتن نماد الکترونیک داشتیم که باعث اعتماد مشتری به وبسایت شما میشود و همچنین این اعتماد چه تاثیری در مطرح کردن سایتتون میتونه داشته باشه.

توی این مقاله قصد داریم توضیح کامل تری از راجع به آن بدهیم ،که اصلا چی هست؟چه کمکی به کسب اعتماد مشتری میکنه رو توضیح دهیم اگه سایت فروشگاهی دارید و براتون اعتماد مشتری مهم همراه ما در استادان وب  باشید.

نماد الکترونیک چیست؟

اگه اهل خرید اینترنتی از سایت های معتبر باشید بی شک تاحالا با اینماد برخورد داشته اید. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک یک نمادی هست که از طرف سازمان صنعت معدن تجارت برای جلوگیری از پولشویی به وب سایت های فروشگاهی داده میشود چون اگه احتیاج به دریافت درگاه پرداختی داشته باشید حتما باید اینماد را دریافت کنید. که یکی از دلایل اصلی داشتن آن جذب اعتماد مشتری برای خرید است. اعتبار اینماد ابتدا به صورت یه سال است و بعد از پایان اعتبار باید مجدد تمدید کنید.

چرا باید اینماد داشته باشیم؟

خب وقتی وارد یه سایت فروشگاهی میشیم هیچوقت بدون شناخت از معتبر بودن سایت نمیتونیم خرید انجام بدیم چون خیلی از افراد ترس اینو دارند که اطلاعات کارت بانکیشون به سرقت بره.خب حالا این اعتماد چجوری جلب میشه؟وقتی وب سایت دارای اینماد باشه به معنی اینکه صاحب اون کسب و کار مجوزهای لازم برای داشتن درگاه پرداخت معتبر رو کسب کرده.

وب سایتی که موفق به دریافت آن شده باشد اولین قدم برای پیشرفت و جلو افتادن از رقبای خود را برداشته است.همونطور که گفتیم یکی از راه های جذب اعتماد مشتری داشتن این نماد است. وقتی کاربر اقدام به خرید اینترنتی میکنه بی شک انتخاب اولش برای خرید وب سایتی است که دارای نماد اعتماد میباشد چون وقتی نهادی نظارت به اون وب سایت داشته باشد و درگاه پرداخت معتبری داشته باشد بی شک بیشتر مورد اعتماد مشتری قرار میگیرد.

پس بهتر است برای جلب اعتماد مشتری حتما اقدام به دریافت اینماد کنید. اینطوری کاربران بیشتر جذب وب سایت شما میشوند. با توجه به توضیحاتی که تا اینجا دادیم بهتر حتی اگر به عنوان مشتری هم هستید حتما قبل از خرید اینترنتی بررسی کنید که اون سایت دارای نماد اعتماد فعال باشد. برای دریافت تمامی مجوزهای معتبر اینماد، شرایطی لازم است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

دلیل اجباری شدن دریافت اینماد

از آذر ماه سال 1400 داشتن نماد اعتماد در تمامی سایت های فروشگاهی اجباری شد.که مخالفان زیادی هم داشت. حالا چرا همه کسب و کارهای الکترونیکی باید اینماد داشته باشند؟ اگه تاحالا سر وکارتون به پلیس فتا افتاده باشه بی شک افراد زیادی رو دیدید که به دنبال شکایت از یه سری سایت های اینترنتی هستن که کلاه برداری انجام دادند. پس دولت و سازمان صنعت معدن تجارت تصمیم گرفت برای اینکه این اتفاقات دیگه کمتر بشه داشتن آن را برای تمام کسب و کارهای مجازی اجباری کرد.

نماد اعتماد الکترونیک

 شرایط لازم برای دریافت اینماد

عرضه محصولات

یکی از شرایطی که این نماد به سایت شما تعلق میگیرد اینکه که سایت شما حتما باید فروشگاهی باشد به سایت های خبری، تفریحی، شرکتی و… لازم به دریافت آن ندارند. البته یک سری از وب سایت ها هستند که خدماتی را به صورت آنلاین ارائه میدهند درواقع هر صفحه ای که نیاز به درگاه پرداخت داشته باشد باید برای داشتن اینماد اقدام کند.

اطلاعات کامل محصول

تمامی محصولات شما داخل سایت باید نام و قیمت و توضیحات لازم رو داشته باشند و همینطور باید فاکتور برای تمامی خرید ها ثبت شود. بعد از ثبت فاکتورهای معتبر و روشن شدن مبلغ محصولات اگر مشکلی وجود داشته باشد پیگیری آن کار ارحتری خواهد بود پس به همین عت تمامی محصولات باید قیمت مشخص و تمام شده ای داشته باشند.

حداقل سن 18 سال

حداقل سن متقاضی برای دریافت اینماد 18 سال باید باشه. اگر هنوز به این سن نرسیدید میتونید با گرفتن گواهی رشد از دادگاه اقدام به دریافت آن بکنید.

صاحب امتیاز دامنه

درخواست اینماد درکسب و کار حقیقی باید توسط شخصی که صاحب امتیاز دامنه است ثبت بشه. در متقاضیان حقوقی باید درخواست اینماد به نام یکی از افراد هیئت مدیره یا خود شرکت ثبت بشود.

 انواع نماد اعتماد

نماد اعتماد به صورت دو ستاره و تک ستاره ارائه میشود. تفاوت تک ستاره و دوستاره فقط داشتن گوهینامه SSL هست ( یه لایه امنیتی رمزنگاری شده) یعنی اگه فقط شرایط داشتن اینماد را داشته باشید طبق چک لیستی که به شما داده میشود موفق به دریافت اینماد یک ستاره میشوید ولی وقتی سایت شما دارای ssl باشد و تمامی شرایط چک لیست رو داشته باشید به شما نماد دوستاره تعلق میگیرد.

اینماد

مطلب پایانی

همانطور که گفتیم لازمه ی جلب اعتماد مشتری نسبت به سایت شما داشتن نماد اعتماد الکترونیک بود. تاثیرش در کسب و کار شما هم این بود که با داشتن درگاه پرداختی مطمئن و تحت نظارت باعث اعتماد مشتری به وب سایت شما میشود و اینکار باعث فروش بیشتر شما خواهد شد. درحال حاضر با وجود اجباری شدن اینماد اگر وب سایتی نداشته باشه دیگه موفق به داشتن درگاه پرداخت نخواهد بود.

خب از شرایط داشتن اینماد که حتما سایت شما باید فروشگاهی باشه و تمام اطلاعات محصولات هم باید درج شده باشه و سایتتون باید قابلیت اینو داشته باشه که فاکتور خرید هم صادر بکنه  و حداقل سن قانونی هم 18 سال برای دریافت اینماد بود. ما در استادان وب سعی کرده ایم بعد از یک طراحی سایت اصولی برای مشتریان خود تمامی مدارک و راهنمایی های لازم را برای دریافت نماد اعتماد را فراهم کرده ایم. اگر مشکلی در وب سایت خود دارید که فکر میکنید ما میتوانیم آن را رفع کنیم یا در بخش نظرات یا در قسمت مشاوره رایگان با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.