اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

گواهینامه ssl چیست؟5 مزیت آن

گواهینامه ssl یکی از فاکتورهای مهم در امنیت وب سایت است که یکی از مزایای داشتن ssl بالابردن اعتبار وب سایت شما است. در این مقاله میخواهیم از مزایای ssl بگویم.همراه ما در استادان وب باشید
گواهینامه ssl
فهرست مطالب

گواهینامه ssl چیست؟5 مزیت آن

شاید درحال حاضر اطلاعاتی از مزیت گواهینامه ssl نداشته باشید. قبلا گفتیم که طراحی سایت برای کسب و کارتون باعث بالا بردن اعتبار شما خواهد شد. از طرفی هم نمیشه به صورت تضمینی گفت که حالا که وب سایت دارید به صورت حتمی همه به شما اعتماد خواهند کرد. برای بالا بردن اعتماد کاربر باید یک سری مسائل هم رعایت کرد مهم ترین قسمت امنیت وب سایت است. باید امنیت وب سایت شما به صورتی باشد که کاربر به راحتی اعتماد کند. یکی از مزایای ssl بالا بردن امنیت است. پس بهتر که بعد از ثبت دامنه برای داشتن گوهینامه ssl اقدام نمایید.

گواهینامه ssl چیست؟

Ssl که مختصر عبارت Secure Socket Layer است. حکم یک لایه امنیتی رو برای وب سایت شما داره.یکی از تاثیرگذارترین کار برای امنیت وب سایت و جلوگیری از نفوذ هکرها است. پس اگر به فکر افزایش امنیت وب سایتتون هستید یکی از گزینه های پیش روی شما همین درخواست ثبت گواهینامه ssl است.خب الان میگید ما این گواهینامه رو ثبت کردیم برای وب سایتمون حالا کاربر از کجا میخواهد بفهمه که آیا ما داریم یا خیر. دیگه تشخیص این کار بسیار آسونی است و فقط از آدرس url شما به راحتی میشه فهمید.

اگر اول آدرس url یک وب سایتی عبارت https وجود داشت اون کلمه S اخر نشان از این است که وب سات شما دارای این گواهینامه است و به راحتی باعث اعتماد کاربر میشه که اگر خریدی در وب سایت شما انجام داد اطلاعات آن حفظ خواهد شد.حالا روند کار ssl و مزیت آن را در ادامه خواهیم گفت پس همراه ما در استادان وب باشید.

گواهینامه Ssl چگونه کار میکند؟                

خب همونطور که گفتیم ssl حکم یک لایه امنیتی رو داره. حالا سوال که این لایه امنیتی چگونه کار میکنه! شما وقتی میخواهید یک وب سایتی رو باز کنید درخواست رو به سرور ارسال میکنید و سرورهم بعداز پاسخگویی اطلاعات وب سایت رو به نمایش میذاره. حالا ssl این وسط یک لایه امنیتی برقرار میکنه بین کاربر و سرور که اطلاعات رو رمزنگاری میکنه و به راحتی نمیشه به این اطلاعات دستیابی پیدا کرد.پس کار اصلی آن رمزگذاری کردن اطلاعاتی که بین کاربر و سرور درحال تبادل است.

Tsl چیست؟

تازگیا وقتی به دنبال گرفتن گواهینامه ssl هستید ممکن که با یک  نام جدید به اسم tsl برخورد بکنید. درواقع tsl یک جورایی  نمونه به روز شده ی ssl است با این تفاوت که پروتکل ssl خلاصه پیام دریافتی رو به صورت رمزگاری شده ارائه میداد ولی tsl از یک تابع تصادفی برای رمزنگاری درخواست ها استفاده میکند. درواقع الان دیگه از همین پروتکل tsl برای امنیت وب سایت استفاده میکنند ولی خب همیشه در اصطلاح از عبارت ssl استفاده شده است اکثرا دیگه به این اسم یاد میکنند.

گواهینامه ssl

مزایای گواهینامه ssl

1- امنیت

تا الان چندین بار تاکید کردیم که امنیت وب سایت یکی از پراهمیت ترین مواردی هست که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. درواقع هدف اصلی این پروتکل ایجاد امنیت است. پس میشه گفت که ایجاد امنیت جز کاربرد اصلی آن است.

2-جلب اعتماد

وقتی امنیت سایت شما بالا باشه امنیت افراد بیشتری به وب سایت شما اعتماد خواهند کرد. افرادی که اطلاعات درستی از این پزوتکل دارند به راحتی میتونند متوجه شوند که کدام سایت دارای این گواهینامه است. از اونجایی که در بسیاری از سایتها افراد مجبور میشوند که اطلاعات شخصی مهمی رو وارد کنند پس داشتن این گواهینامه بسیار ضروریست برای برخی از صفحات.

3-بهبود سئو

یکی از مهم ترین معیارهای گوگل برای بهبود بخشیدن به سایت میزان رضایت کاربر است. وقتی خزنده های گوگل وارد وب سایتتون میشوند و متوجه داشتن گواهینامه ssl میشوند از اونجایی که کار اصلی این پروتکل حفظ اطلاعات کاربر است پس گوگل اعتبار بیشتری به سایت شما میده چون که میزان رضایت کاربر با این کار بالا میره.

4-جلوگیری از فیشینگ

از اونجایی که شما برای هر درخواست باید از سمت سرور منتظر پاسخ باشید گاهی اوقات پیش میاد که سایتهای فروشگاهی رو افراد هک کرده و برای صفحه پرداخت آن را به یک صفحه ی جعلی هدایت میکنند. ولی وقتی از ssl استفاده شود تمامی این درخواست ها به صورت رمزنگاری شده است و هکرها نمیتوانند اطلاعات کارت بانکی کاربر را هک کنند و با این کار باعث جوگیری از فیشینگ میشوید.

5-پرداخت اعتباری

درحال حاضر یکی از قوانین سفت و سختی که برای صاحبان سایتهای فروشگاهی قرار گرفته داشتن یک گواهینامه ssl است که حداقل 128بیتی رمزگزاری شده باشد.چون درگاه های پرداخت به سایت های گواهینامه ssl نداشته باشند برای حفظ اطلاعات کارت خریدار امکان پرداخت اعتباری را نمیدهند.

 

دریافت رایگان گواهینامه ssl

یکی از روش های دریافت ssl رایگان مراجعه به وب سایت SSL For Free با مراجعه به این صفحه و با وارد کردن نام دامنه خودتون گواهینامه را دریافت کنید.

گواهینامه ssl

مطلب پایانی

از اونجایی که روزانه بیش از صدها بار حمله سایبری رخ میدهد بالابردن امنیت سایت یکی از واجبات است.اگر فعالیت شما در وردپرس است نباید به چهارتا افزونه امنیتی اکتفا کنید افزونه ها اطلاعات وب سایت شما را نگهداری میکنند ولی این اطمینان داده نمیشود که به صورت آنلاین اطلاعات کاربر را هم حفظ کنند. برای این کار پروتکل ssl  به صاحبان سایت معرفی شد

وظیفه اصلی این گواهینامه حفظ اطلاعاتی که بین کاربر و سرور است. نحوه ی عملکردش به این صورت که تمامی درخواست ها رو به صورت پیام رمزنگاری شده منتقل میکند و امکان نفوذ و دسترسی کاربران را به وب سایت شما از بین میبرد. امروز اکثرا وب سرویس ها این گواهینامه را برای شما نصب میکنند. ما هم در تیم استادان وب بعد از طراحی سایت هنگام ثبت سایت شما در گوگل این گواهینامه رو برای افزایش اعتبار شما نصب خواهیم کرد. برای پیگیری روند این کار میتونید با بخش مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.