اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

المنتور چیست؟کاربرد و آموزش نصب المنتور

در این مقاله سعی داریم که درباره افزونه المنتور و همینطور کاربرد و تاثیر آن بر طراحی وب سایت به شما توضیح دهیم پس همراه ما باشید.
طراحی سایت با المنتور
فهرست مطالب

المنتور چیست؟کاربرد و آموزش نصب المنتور

خیلی وقت ها پیش می آید که برخی از افراد المنتور را با ووردپرس اشتباهی میگیرند. در اصل باید گفت که وردپرس یک CMS یا CONTENT MANAGEMENT SYSTEAM  ( سیستم مدیریت محتوا ) است و المنتور یک صفحه ساز که با کمک آن میتوانید یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشید. د راصل باید گفت که المنتور حکم یک مکمل را برای وردپرس دارد. در این مقاله در استادان وب قصد داریم که تعریف کلی از المنتور و کاربرد آن در طراحی داشته باشیم پس همراه ما باشید.

المنتور چیست؟

المنتور یک افزونه تکرار میکنم یک افزونه صفحه ساز که برای ساخت صفحات وب سایت استفاده میشه . در واقع المنتور هم مانند مابقی افزونه وردپرس وظیفه تکمیل و پیشرفت وب سایت شما را دارد. اکثر وب سایت هایی که با وردپرس طراحی میشوند از این افزونه استفاده می کنند. این پلاگین  در خود المان هایی دارد که ما از انها برای طراحی صفحه وب سایت استفاده می کنیم. المان هایی مانند المان تصویر ، المان ویرایشگر متن ، المان سرتیتر ، المان ویدیو ، المان اکاردئون و …. که ما متناسب با محتوا یا کاری که می خواهیم انجام دهیم از این المان ها استفاده میکنیم. این افزونه به صورت رایگان و غیر رایگان میباشد.حالت پرو آن ویژگیهای بیشتری دارد

ویژگی های المنتور

  • طراحی سایت ریسپانسیو شما با کمک این افزونه شما میتوانید وبسایت خود را طوری تنظیم کنید که هم در مانیتورهای مختلف و تلفن های همراه به درستی نمایش داده شوند.
 
  • اکثر کارها با کشیدن و رهاکردن در صفحه ساز المنتور انجام میشه. شما به راحتی میتوانید تمام المن هایی که نیاز دارید را با کشیدن و رها کردن در طراحی وبسایت خود استفاده کنید.
 
  • استفاده از الگوهای آماده شما میتوانید از الگوهی آماده ای که در المنتور وجود داد به راحتی با تغییر محتوای آنها ازشون استفاده کنید.
 
 
  • رابط کاربری ای که المنتور داره و یادگیری آن برای شما راحت خواهد بود.
 
  • مهم ترین ویژگی آن اینکه با اکثر افزونه های وردپرسی سازگاری دارد و دچار اختلال نخواهید شد.
 
  • در نسخه پرو المنتور شما امکان ساخت قالب رو دارین. برای سرصفحه، پاصفحه، پاپ آپ، پست تکی یا آرشیو میتونین الگوهایی آماده کنینن و در صفحات مختلف سایت یا حتی در سایتهای دیگه ازشون بارها و بارها استفاده کنین و این مورد برای یه صفحه ساز وردپرسی شگفت انگیزه.
 
  • شما حتی در طراحی سایت فروشگاهی میتوانید با کمک این افزونه و همچنین ووکامرس صفحات جذابی را داشته باشید.
 
  • هر نوع طراحی صفحه که مد نظر شماست صرف نظر از نوع قالب وردپرسی سایتتون رو میتوانید با المنتور به راحتی پیاده سازی کنین.
 
  • بررسی سئو وب سایت شما با کمک المنتور به راحتی میتوانید وضعیت سئو محاوا و تصاویر سایت خود را چک کنید.
المنتور

صفحه ساز یا قالب ساز؟

این دیگر بستگی به آن دارد که شما از نسخه پولی یا رایگان آن استفاده میکنید. اگر شما از نسخه رایگان استفاده میکنید فقط این امکان را به شما میدهد که صفحه اصلی سایت خود را طراحی کنید. اگر از نسخه پرو استفاده میکنید شما میتوانید صفحه 404، صفحه محصولات، هدر، فوتر، آرشیو محصولات، آرشیو نوشته ها، صفحه جستجو، پاپ آپ و… را به صورت شخصی سازی دربیاورید.

نسخه رایگان المنتور یا پولی؟

طبق توضیحاتی که بالاتر به شما دادیم اگر شما میخواهید با کمک این افزونه به صورت کاملا حرفه ای یک طراحی سایت داشته باشید به شما توصیه میکنیم که حتما از نسخه پرو آن استفاده کنید. چون امکاناتی که در نسخه پرو وجود دارد خیلی پیشرفته تر و حرفه ای تر از نسخه رایگان میباشد و بهتر است شما هم حرفه ای کار کنید و نسخه پرو این پلاگین را تهیه کنید.

نصب و راه اندازی افزونه المنتور

از منو پیشخوان وردپرس > افزونه ها > روی عنوان افزودن کلیک کنید.

در فیلد جستجو مخزن افزونه های وردپرس عبارت Elementor page builder را جستجو و افزونه را نصب کنید.

پس از نصب بر روی دکمه فعال کردن کلیک کنید تا افزونه برای شما فعال شود.

حتی شما میتوانید با مراجعه به وب سایت wordpress.org این افزونه را دانلود کنید سپس در قسمت افزونه های وردپرس در بالای صفحه بر روی دکمه بارگذاری افزونه کلیک کنید و افزونه را نصب و راه اندازی کنید.

المنتور چیست

المنتور چگونه کار میکند ؟

شاید تصور کنید که این پلاگین با این همه ویژگی هایی که دارد راه اندازی ان بسیار سخت خواهد بود باید پاسخ دهیم که خیر. مراحل سختی ندارد شما بعد از نصب آن دیگر این ادیتور یا ویرایش کننده صفحه جایگزین ویرایشگر وردپرس شما می شود. شما علاوه بر استفاده از این صفحه ساز میتوانید از ویرایشگر وردپرس هم استفاده کنید.

مطلب پایانی

این صفحه ساز به شما کمک میکند که به راحتی بدون استفاده از کدنویسی به راحتی یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید حتی شما اگر مبتدی هم باشید به راحتی میتوانید طراحی انجام دهید. امیدواریم که در روند یادگیری شما کمکی کرده باشیم. اگر سوال دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.