اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

روش های تضمینی برای رفع خطای سایدبار در وردپرس

علت جا به جا شدن سایدبار در وردپرس پیست؟ جهت رفع خطای سایدبار در وردپرس و علت های آن همراه ما باشید.
فهرست مطالب

روش های تضمینی برای رفع خطای سایدبار در وردپرس

خطای نمایش سایدبار در وردپرس ممکن یکم روی اعصاب کسی که  طراحی سایت انجام میدهد باشه. چون ظاهر سایتتون رو بهم میریزه و یکم اذیت کنندس حالا چی باعث این اتفاق شده رو باید بررسی کنید. گاهی اوقات  ممکن که یکمی تقصیر خود طراح سایت باشه و با سهل انگاری و بی دقتی این مشکل رو به وجود آورده ولی خب همیشه تقصیر طراح نیست ممکن دلیل دیگه ای هم داشته باشه که به راحتی قابل حل و نگران نباشید ما در این مقاله میخوایم دلیل هایی که باعث به وجود آمدن این خطا میشه و بررسی کنیم و به رفع این مشکل کمک کنیم.

خطای نمایش سایدبار زیر محتوا در وردپرس چیست؟

خطای نمایش سایدبار در وردپرس یکی از خطاهای رایج در وردپرس که هرازگاهی رخ میده از اونجایی که اکثرا سایدبارها شامل قسمت های مهمی هستند. معمولا در سمت چپ یا راست وب سایت حالا با توجه به چیدمان سایت قرار میگیرند که بیشتر شامل عناوین مقاله و یک سری دسترسی های سریع به مابقی مقالات و سایر قسمت های وب سایت هستند پس بهم ریختگی این قسمت ظاهر جالبی به سایت نمیده ولی وقتی خطای نمایش سایدبار رخ میده جای نگرانی نیست چون رفع این مشکل یشتر نیازمند یکم دقت است.

علت نمایش خطای سایدبار در وردپرس

اکثرا سه دلیل  که میتونه علت ایجاد خطای سایدبار در وردپرس باشه که شامل موارد زیر هستند.

  • تغییر کد های css و html
  • تغییر قالب وردپرس
  • عدم سازگاری افزونه ها

حالا اینکه کدام یک از این موارد باعث به وجود اومدن این مشکل شده رو باید بررسی کنیم و منشا اصلی این مشکل رو پیدا کنید. این برررسی ها بستگی داره که خطا به چه صورت و در چه قسمت هایی از در وب سایت به وجود اومده باشه.

خطای سایدبار در وردپرس

راه کارهای پیدا کردن خطای سایدبار در وردپرس

خب اول از همه باید تشخیص داد که منشا خطای سایدبار در وردپرس از کجاست تا بتوانید مشکل را حل کنید.

  • اگر مشکل فقط در صفحات وبلاگ شما وجود داشته باشه باید فایل singel.php را برای حل این مشکل بررسی کنید.
  • اگر مشکل در تمام صفحات وب سایت شما به وجود اومده باشه باید فایل page.php را برای حل خطای ساید بار مورد بررسی قرار بدهید.
  • اگر صفحه هایی که دارای افزونه ی جدید هستند دچار این مشکل شده اند بی شک ایراد از اون افزونه جدید میباشد.
  • اگر تنها صفحاتی که به تازگی تغییراتی در کدهای html یا css آنها ایجاد کرده اید دچار مشکل شده باشند دیگه مشخص ایراد از کدهاست که باید بررسی کنید.

روش های رفع خطای سایدبار در وردپرس

خب همونطور که بالاتر اشاره کردیم این پیغام خطا بیشتر به خاطر سه مواردی که گفته بودیم رخ میده و اینکه چگونه باید تشخیص داد که  این مشکل از کجاست هم گفتیم که باید تمامی حالات رو بررسی کنید که این مشکل در کدوم قسمت بعد از چه تغییراتی رخ داده حالا نوبت به این رسید که چطوری این مشکل رو باید حل کنید حالا ایراد از هرکدوم یک از مواردی که گفتیم باشه.

تغییر در کدهای css و html

یکی از حساسیت های که باعث به وجود اومدن خطای  سایدبار در وردپرس است ایجاد مشکل در کدهای html است اگر شما از تگ div  در کد نویسی استفاده کرده باشید و این تگ رو به درستی و در جای درست نبسته باشید یا فراموش کرده باشید که این تگ و ببندید این مشکل به وجود میاد برای پیدا کردن خطاهای html میتونید از ابزار inspect tool استفاده کنید تا به راحتی بتونید خطارو پیدا کنید و این مشکل رو حل کنید.

اگر خطا در کدهای css شما باشه و شما از ویژگی float به درستی استفاده نکرده باشید و همینطور تغییرات درستی رو در طول و عرض سایدبار و یا قسمت های مختلف در نظر نگرفته باشید دچار خطای سایدبار در وردپرس خواهید شد برای رفع خطا در کدهای css میتونید از ابزار W3C CSS Validation استفاده کنید تا به راحتی این مشکل رو حل کنید.

خطای سایدبار در وردپرس

تغییرات اخیر که در قالب ایجاد کرده اید را حذف کنید

اگر بعد از بررسی کدهای html  و css متوجه شدید که ایراد از این قسمت ها نیست ممکن که ایراد از قالب جدیدی که برای وب سایتتون اضافه کرده اید باشه بهتر که همیشه قبل از هر تغییری در وب سایتتون اول بکاپ بگیرید تا در صورت بروز خطا در وب سایت دچار مشکل نشوید پس اگر بعد از تغییرات در قالب وب ساییتون دچارنمایش خطای سایدبار در وردپرس شده اید  بهتر است که وب سایت خودتون رو به حالت قبل از تغییرات برگردانید تا مشکل شما حل شود.

افزونه‌هایی که به تازگی نصب کرده اید را حذف کنید

گاهی اوقات بعد از اضافه کردن یک سری افزونه وردپرس ، وب سایت دچار یک سری مشکلات میشود چون بعضی از افزونه ها سازگاری ندارند. حالا اگر بعد از بررسی های انجام شده در کدها و قالب سایت متوجه شدید که بعد از اضافه کردن یک افزونه دچارخطای سایدبار در وردپرس شده اید دیگه وقت غیرفعال کردن اون افزونه است بعد از غیرفعال کردن افزونه تغییرات را ذخیره کنید سپس مشکل را دوباره بررسی کنید. 

گاهی اوقات ممکن که به سرعت بعد از افزودن پلاگین این مشکل رخ ندهد و بعد از گذشت زمان این مشکل برای شما رخ دهد. پس بهتر که افزونه هایی که دارید رو به صورت تک به تک غیرفعال کنید و اگر خطای سایدبار رفع شد متوجه حضور افزونه مخرب خواهید شد.اگر مشکل از افزونه ها بود بهترین کار اینکه ابتدا پلاگین موردنظر رو به روزرسانی کنید و اگر بازهم این مشکل حل نشد از یک نمونه دیگر از اون پلاگین برای انجام کار موردنظر استفاده کنید.

تگ های بسته نشده یا بسته شدن اضافی Div را برطرف کنید!

خب همونطور که بالاتر گفتیم ممکن که مشکل در کدهای css یا html سایت شما باشد. تگ های div یکی از مهم ترین تگ ها در ظاهر سایت شما میاشد که اگر به درستی استفاده نشود. کلا ظاهر وبسایت شمارو بهم خواهد زد. شکل درست این کد باید به شکل زیر باشد:

 

اگر به غیر از مورد بالا باشد یا به اشتباه دوبار این تگ استفاده شود خطا رخ میدهد.

شکل نادرست استفاده شده از این تگ به شکل زیر است:

Div id=”content”>some content>

اگر این کد رو در قالب وب سایت خودتون دیدید باید برچسب های اضافه و اشتباه رو حذف کنید اگر این  قطعه کد اشتباه رو در چند صفحه از وبسایتتون مشاهده کردید بهتر که با پشتیبان قالب سایتتون درمیان بگذارید تا این مشکل برای شما حل شود


ارتباط با پشتیبان قالب

ما همیشه توصیه کرده ایم که از قالب های رایگانی که در فضای اینرنت وجود دارد استفاده نکنید چون هم احتمال اینکه این قالبها کدهای مخرب داشته باشند و آسیب امنیتی به سایتتون بزنند ممکن که این شکلات مثل خطای سایدبار در وردپرس هم براتون پیش بیاد. حالا اگر قالب خودتون رو از یک سایت معتبر تهیه کردید اخرین راه حل اینکه به پشتیبان قالبتون مشکل رو بیان کنید تا به شما برای رفع این مشکل کمک کنند.

مطلب پایانی

خطای نمایش سایدبار در وردپرس سه دلیل دارد که ممکن با تغییرات در کدهای css  و html  این مشکل ایجاد شده باشه یا ممکن تغییراتی در قالب های وردپرس ایجاد میکنید باعث بهم ریختگی ظاهر بشه و سایدبار در پایین محتوا قرار بگیره. یکی دیگه از دلایل اضافه کردن یک افزونه ی ناسازگار در وب سایت هستش که با غیر فعال کردن اون افزونه میتونید به راحتی مشکل رو حل کنید.

اگر شما دچار این مشکل شده اید و به غیراز روشهای ذکر شده کار دیگه ای انجام دادید و مشکل شما رفع شده یا اگر پیشنهاد دیگری دارید با ما در تیم استادان وب درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.