اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

اددان دامین چیست؟ نحوه ساخت آن چگونه است؟

تلفظ انگلیسی اددان دامین addon domain میباشد که این قابلیت به شما کمک میکند که از فضای هاست به خوبی بهره ببرید و هزینه اضافی نداشته باشید.
اددان دامین چیست
فهرست مطالب

اددان دامین چیست؟ نحوه ساخت آن چگونه است؟

دنیای میزبانی وب سایت ها سیار گسترده است. اگر شما درگیر این جریانات شده اید بی شک با اصطلاحات پارک دامین و ساب دامین و دامنه اصلی آشنا هستید.اگر هم که اول راه هستید و میخواهید آموزش ببینید ما در این مقاله از استادان وب قصد آموزش اددان دامین را داریم. به کمک ادان دامین شما میتوانید بهترین استفاده را از فضای هاست خریداری شده داشته باشید با اددان دامین شما میتوانید دو وبسایت با دامنه و محتوای متفاوت به روی یک هاست داشته باشید.

اددان دامین یا همان addon domain چیست؟

شاید تا الان تصور میکردید که روی هر هاست فقط امکان یک ثبت دامنه وجود دارد. ولی این قابلیت برای شما وجود دارد که شما دو وبسایت با نام دامنه های مختلف را روی یک هاست داشته باشید.یعنی شما علنا میتوانید به کمک اددان دامین یک دامنه دیگر بر روی سرویس میزبانی ای که تهیه کردید داشته باشید که به نظر قابلیت خوبی میباشد.

شما تصور کنید که یک هاست با ظرفیت حافظ ی بالای 5 گیگ دارید و میخواهید از این فضا بهترین استفاده را داشته باشید برای همین میتوانید دو وب سایت را در یک هاست ثبت کنید. اگر طراحی سایت انجام میدهید مطمئنا این روش برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. به جای اینکه هرسایت را به روی یک هاست نصب کنید و مدیریت آن برای شما سخت شود از یک هاست برای چند سایت استفاده کنید.

ادان دامین

چرا باید از اددان دامین استفاده کنیم؟

هیچ بایدی برای انجام اینکار وجود ندارد. اینکه شما حتما باید از قابلیت اددان دامین استفاده کنید وجود ندارد. ولی شما به کمک این قابلیتی که در اختیار شما قرار گرفته است میتوانید هزینه های کمتری داشته باشید و مدیریت وبسایت های شما راحت تر باشد. در صورتی که در هاست فعلی خود فضای کافی دارید و نمی‌خواهید هزینه اضافه برای هاست جدید پرداخت کنید می‌توانید از Addon Domain استفاده نمایید. اما اگر فضای هاست کافی نباشد این کار موجب کند شدن سرعت لود سایت خواهد شد.

همچنین مدیریت وب سایت‌ها و دامنه‌های مختلف زمانی که روی یک هاست قرار گرفته باشند برای مدیر سایت راحت‌ تر خواهد بود. تمامی امکانات، مانند گواهینامه SSL، ساب دامین روی ادان دامین قابل استفاده هستند و همگی آن‌ها به وسیله یک دسترسی قابل مدیریت خواهند بود.

تفاوت اددان دامین و پارک دامین

خیلی اوقات افراد تعریف پارک دامین با اددان اشتباه میگیرند. منظور از پارک دامین اتصال دامنه‌ی دیگری به هاست است که قرار است همان محتوای سایت اول را ارائه کند. مثلاً ممکن است بخواهید برای جلوگیری از دسترسی رقبا به دامنه‌های مشابه شما ، دامنه‌‌ی خود را با پسوندهای مختلف تهیه کنید و روی دامنه اصلی پارک کنید. در اصل در اددان دامین شما یک وبسایت کاملا متفاوت به روی هاست دارید ولی پارک دامین همان وب سایت با هما محتوا ولی با پسوندهای مختلف است.

تفاوت سابدامین و اددان دامنه چیست؟

ساب دامین درحقیقت یک زیربخش از دامنه اصلی سایت است که برای اینکه کنیبالیزیشن رخ ندهد یک بخش از سایت مثل فروشگاه یا وبلاگ سایت را مجزا میکند. برای مثال سایت sampl.com می‌تواند برای جلوگیری از همنوع خواری کلمات کلیدی وبلاگ را از سایر قسمت‌های ‌سایت جدا کرده و روی آدرس blog.sampl.com که یک ساب دامنه است آن را فعال کند.ولی اددان دامین درحقیقت دو وبسایت متفاوت که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند به روی یک هاست قرار میگیرد.

آموزش ایجاد ادان دامین در سی پنل

اول از همه باید این اطمینان را داشته باشید که سرویس میزبانی شما از قابلیت اددان دامین پشتیبانی میکند یا خیر.این قابلیت از قبل باید فعال شده باشد. بعد از خریداری کردن دامنه جدید حالا باید وارد تنظیمات سی پنل شوید و اددان دامین را فعال کنید.بعد از اینکه وارد سی پنل شدید در بخش domains به Addon Domains بروید.

addon domain

حالا در صفحه‌ی باز شده‌ی Create New Domain اطلاعات دامنه جدید که شامل موارد زیر میشود  را وارد کنید:

در فیلد New Domain Name آدرس وبسایت جدید را وارد کنید.

اگر قصد دارید که زیر دامنه هم تعریف کنید آن را در فیلد Subdomain وارد کنید.

در قسمت Document Root مسیر دایرکتوری ریشه‌ که فایل‌های اصلی دامنه را که قرار دارد تعیین کنید.

گزینه «Create an FTP account associated with this Addon Domain» را فعال نگه دارید تا حساب FTP نیز برایتان فعال شود.

اددان دامین

حذف اددان دامین در Cpanel

اگر تصمیم گرفتید که از اددان دامین استفاده نکنید و ترجیه دادید که فضای هاست خریداری شده فقط برای یک سایت صرف شود میتوانید دامنه جدیدی که ثبت کرده اید را حذف کنید برای اینکار وارد تنظیمات سی پنل خود شوید و در بخش domains به Addon Domains بروید. وقتی به روی اددان دامین کلیک کنید دامنه جدیدی که ثبت کرده اید را مشاهده میکنید.سپس از بخش Actions میتوانید دامنه موردنظر را remove کنید به همین راحتی میتوانید فضای هاست را برای یک سایت داشته باشید.

مطلب پایانی

خلاصه مطلب اددان دامین یک قابلیتی است که سرویس های میزبانی وب در اختیار کاربران قرار داده است. که از مزایای این قابلیت کاهش در هزینه ها میباشد شما با خریدن یک هاست با مقدار فضای مناسب را برای دو وبسایت استفاده میکنید و دیگر نیازی به خرید یا شارژ هاست نخواهید داشت. 

با داشتن قابلیت ادان دامین در هاست، اگر که دسترسی آن فقط دست شما است  می‌توانید سایت‌های دیگری را روی آن تنظیم کنید به شرط اینکه هاست شما از این قابلیت پشتیبانی کند.اگر مشکلی در استفاده از اددان دامین دارید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.