اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

آموزش تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس جهت بالا بردن امنیت سایت

یکی از دلایلی که ممکن باعث افزایش امنیت وب سایت وردپرسی شما شود همین تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس است که قرار روش های تغییر این آدرس را به شما آموزش دهیم.
تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس
فهرست مطالب

آموزش تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس جهت بالا بردن امنیت سایت

همونطور که در مقاله افزایش امنیت وب سایت گفته بودیم یکی از راه کارایی که جهت بالاتر بردن امنیت وب سایت های وردپرسی بهش اشاره شده بود همین تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس بود. از آنجایی که میدانید اکثرا با یک لینک های مشخصی وارد صفحه ورود مدیریت وردپرس میشوید که خب یک جورایی لقمه حاضر و آماده برای هکرهای وب سایت خواهد بود که توصیه میشود. ما در این مقاله از استادان وب سعی داریم دلایل تغییر ادرس صفحه و همچنین روش های تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس را به شما آموزش دهیم پس همراه ما باشید.

چرا نیاز به تغییر صفحه لاگین وردپرس داریم؟

بی شک امنیت وب سایت یکی از مهم ترین مسائلی است که هرکس طراحی سایت انجام میدهد یا صاحب یک وب سایت حائز اهمیت است. از انجایی که خود وردپرس دارای امنیت بالایی است و این مسئله ثابت شده است ولی خب همواره توصیه میشود که مواردی را جهت بهبود امنیت وب سایت انجام دهید.

یکی از مواردی که همیشه توصیه شده است همین تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس است.چون معمولا این صفحات در وردپرس برای همه ی وب سایت ها مشترک بوده پس دسترسی به آن راحت میباشد و کار هکرها آسان تر خواهد شد. از آنجایی که حدود یک سوم تمان وب سایت های دنیا از طریق وردپرس طراحی شده اند طبق گزارش آماری که در سال 2019 منتشر شد بیشتر وب سایت های هک شده در این سا اکثرا وردپرسی بوده اند. دلیل این اتفاق هم به دلیل کوتاهی صاحبان وب سایت بوده است چون که راه های زیادی برای افزایش امنیت سایت وجود دارد.

اکثرا صفحات مدیریت وب سایت های وردپرسی به شکل های زیر میباشد:

com/wp-admin

com/wp-login

درحالت پیشفرض تمامی موارد نفوذ به سایت برای هکرها و نفوذگران وب سایت فراهم است. و حالا به راحتی با احتمال ایمیل و پسورد و روش های مختلف وب سایت شما را مورد حمله قرار میدهند. برای جلوگیری از اینکه نفوذگران به صفحه ورود مدیریت شما وارد شوند بهتر است که حتما تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس انجام شود. در ادامه روش های تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس را بازگو کرده ایم.

تغییر آدرس صفحه ورود وردپرس

نحوه تغییر آدرس صفحه ورود به سایت وردپرس به چه شکل است؟

روش های متعددی برای تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس وجود دارد که میخواهیم هرکدام را بررسی کنیم که هرکدام یک از این راه حل ها چه مزایا و معایبی ممکن است داشته باشد. معمولا دو روش وجود دارد که شما بتوانید عملیات تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس را انجام دهید.

دو روش برای تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس وجود دارد که معمولا توصیه میشود اگر دانش کدنویسی ندارید به صورت دستی این کار را انجام ندهید چون باید یک سری تغییرات در فایل htaccess انجام دهید که ممکن است باعث آسیب به وب سایت شود ولی خب در ادامه هر دوی این روش ها را توضیح داده ایم و افزونه هایی که این کار را انجام میدهند را معرفی کرده ایم.

تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس به صورت دستی

  • برای اینکار باید ابتدا وارد کنترل پنل هاست وبسایت خودتون بشوید. سپس وارد قسمت بهpublic_html شوید سپس باید فایلی با نام wp-login.php پیدا کنید. همان فایلی است که دستورات لاگین ومدیریت وردپرس در آن قرار دارد برای تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس باید این فایل را ویرایش کنید.
 
  • قدم دوم باید روی اسم این فایل کلیک راست کنید و گزینه rename را بزنید حالا باید در کادر نامی که میخواهید را وارد کنید. نکته این قسمت اینکه حتما باید .php را وارد کنید سپس ذخیره کنید.
 
  • قدم بعدی اینکه فایلی که تغییر نام داده اید را در حالت ویرایش یا همان edit باز کنید سپس به دنبال عبارت wp-login.php ببگردید و درنهایت ای عبارت را با عبارت مدنظر خودت تغییر دهید سپس ذخیره کنید.
 
  • بعد از این مرحله، باید وارد پوشه wp-includes بشوید و فایل general-template.php را ویرایش کنید و در این قسمت هم تمام عبارات wp-login.php را برابر عبارت دلخواه خود قرار دهید، به جز خط ۳۲۰ که در این فایل را باید عبارت wp-login.php را برابر php قرار بدهید و بعد فایل رو ذخیره کنید. حالا با دامنه خودتان + نام لینک جدیدی که ساختید (domain.com/yourname.php) را وارد کنید و وارد بخش مدیریت وردپرس خود شوید.
تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس با افزونه

نحوه تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس به کمک افزونه

برای این کار افزونه های متعددی وجود دارد که ما یک سری از این افزونه ها و همینطور نحوه ی فعال سازی و کار کردن با آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. انجام اینکار با کمک پلاگین ها برای افراد بسیار راحت تر و امن تر خواهد بود و دردسر کمتری خواهید داشت.

افزونه Rename wp-login.php

یکی از پرکاربرد ترین پلاگین ها برای تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس میباشد که شما با کمک این پلاگین به راحتی آدرس لینک صفحه ورود به مدیریت وردپرس را تغییر میدهید. بعد از دانلود و نصب این افزونه به قسمت تنظیمات آن بروید و در قسمت پیوند یکتا بروید و همانطور که مشاهده میکنید در انتها یک کادر برای تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس وجود دارد که شما باید ادرس جدید و مد نظر خودتان را وارد کنید. در انتها از حساب کاربری خارج شده سپس آدرسی که وارد کرده اید را در مرورگر وارد کنید و عملکرد افزونه ها بررسی کنید.

افزونه HC Custom WP-Admin URL

این پلاگین با توجه به تعداد نصب فعالی که در مخزن وردپرس دارد یکی دیگر از محبوب ترین افزونه های تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس است. این پلاگین هم مانند افزونه ای که بالاتر گفتیم بعد از نصب وارد تنظیمات پیوندهای یکتا شوید سپس آدرس جدید مدنظر خودتان را وراد کنید به این صورت وقتی میخواهید وارد شوید به صورت خودکار به آدرس جدیدی که وارد کرده اید ریدایرکت خواهید شد.

مطلب پایانی

یکی از روش های جلوگیری از نفوذگران به وبسایت های طراحی شده توسط وردپرس تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس است که خیلی از افراد این مسئله را ندید میگیرند و به آن اهمیت نمیدهند ولی توصیه میشود برای جلوگیری از این اتفاق حتما این کار را انجام دهید. دو نوع روش برای انجام این کار وجود دارد یکی تغییر این ادرس به صورت دستی با ایجاد تغییرات در فایل htacess روش بعدی به کمک افزونه های وردپرسی است که انجام اینکار توسط افزونه ها اکثرا توصیه میشود چون به صورت دستی نیازمند دانش کدنویسی است.

توصیه میشود که قبل از هرگونه تغییراتی ابتدا از سایت خود بک آپ گیری را انجام دهید.تا به مشکل برنخورید. گاهی اوقات ممکن که پلاگینی که برای تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس فعال کرده اید به مشکل بربخورید.

 انوقت ورود شما به صفحه ورود مدیریت هم به شمکل برخواهد خورد در این صورت نیاز است که توسط مدیریت هاست خود تمامی افزونه های رو سایت را غیر فعال کنید تا به راحتی وارد صفحه مدیریت شوید این اتفاق کم ممکن است پیش بیاید ولی خب جز یکی از معایب استفاده از پلاگین جهت تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس است. امیدواریم که توانسته باشیم مشکل شما را حل کنیم اگر پیشنهادی برای انجام این کار دارید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.