اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

روش های افزایش امنیت وب سایت

برای اینکه وب سایتمون از دست افراد سودجو در امان باشه باید چیکار کنیم؟ چه روش هایی برای افزایش امنیت وب سایت وجود دارد؟
فهرست مطالب

روش های افزایش امنیت وب سایت 

خب بحث امنیت همیشه جز یکی از مهم ترین بحث ها بوده و هست. امنیت توی هرچیزی اهمیت بالایی داره چه وب سایت چه هر چیز دیگه ای. برای مثال شما وقتی ماشین تهیه میکنید اولین کاری میکنید روش دزدگیر نصب میکنید و قفل های مختلف براش تهیه میکنید که کار منطقی ای هست. آدم باید از هرچیزی که داره محافظت کنه تا زحمتاش به هدر نره. یکی از پراهمیت ترین کارهایی که باید برای وب ساییتون انجام دهید افزایش امنیت وب سایت است که جلوتر راه های افزایش آن را توضیح دادیم.

طبق آمارها بیش از 21 میلیون بار در روز در فضای اینترنت به سمت وب سایت های مختلف حمله های مختلفی انجام میشود هر لظحه ممکن که شما و وب سایتتون درگیر این مشکل بشه پس بحث امنیت رو جدی بگیرید.

اگر وب سایت شما وردپرسی است با استفاده از افزونه وردپرس به راحتی میتونید امنیت خودتون رو چندبرابر کنید ولی خب اگر وب سایت شما با cms های دیگه یا حتی کدبیس باشد باید یک سری موارد رو رعایت کنید چون تمامیآن ها باعث افزایش امنیت وب سایت شما خواهند شد.

امنیت سایت چیست؟

خب وقتی حرف از امنیت سایت میشه منظور از این حرف چیست یعنی جدای از تمامی فعالیت و خدمات معمولی که ارائه میدید به تمامی فعالیت هایی که باعث بالابردن بیشترین سطح امنیت و پایین آوردن امکان نفوذ در وب سایت بشه را امنیت سایت میگویند. حالا سوال پیش میاد که چه مواردی لازم هست رعایت بشه تا این امنیت برقرار بشه در ادامه تمامی مواردی که لازم است یک وب سایت برای افزایش امنیت رعایت کنه را توضیح داده ایم.

اهمیت افزایش امنیت وب سایت

امنیت سایت به قول معروف از نون شب هم واجب تره یعنی جز یکی از ضروری ترین مواردی که باید حین طراحی سایت رعایت کنید. حالا چرا انقدر روی امنیت سایت تاکید میشه خب شما در نظر بگیرید اگه امنیت بالا نباشه ممکن یک شبه تمامی زحماتی که کشیدید از بین بره ولی وقتی امنیت بالا باشه نمیشه گفت که امکان هک سایت به صفر میرسه نه ولی خب امکان نفوذ به پایین ترین سطح میرسه اینطوری خیالتون راحته که امکان از دست رفتن زحمتاتون به حداقل میرسه.

اگر امنیت وب سایتتون بالا باشه اینطوری اعتبار سایت شما هم بالاتر خواهد رفت شما در نظر بگیرید که یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید و مشتری خرید انجام بده و بخاطر امنیت پایین سایتتون اطلاعات کارت به سرقت بره چقدر این اتفاق باعث میشه که اعتبار وب سایت شما کاهش پیدا کنه چون اعتماد مشتری رو از دست خواهید داد اینطوری از چند طرف ضرر میکنید پس بهتر جلوی این اتفاق هارو با افزایش امنیت وب سایت بگیرید.

امنیت وب سایت

روش های افزایش امنیت وب سایت 

 روش های زیادی برای افزایش امنیت وب سایت وجود دارد که یک سری موارد پایه مثل انتخاب درست اینترنت، سیستم عامل امن، سرور امن، شبکه امن و نرم افزار امن برای طراحی سایت خب تمامی اینها یک سری مسائل کلیدی و پایه هستند که باید رعایت کرد حالا مواردی که باعث بالاتر بردن سطح امنیت شما داره رو میخواهیم بگوییم…

انتخاب هاست مطمئن

انتخاب یک هاست امن برای میزبانی سرور یکی از نکاتی که نباید به سادگی ازش بگذرید.چون که همه ی اطلاعات شما بر روی هاست قرار دارد وقتی هاست از امنیت بالا برخوردار باشه تا حدودی خیالتون راحته که امکان سرقت اطلاعات شما وجود نداره و اگر کسی قصد داشت که اطلاعات شمارا به سرقت ببره اطلاعات شما از سمت هاست در امنیت قرار دارد. پس گول تبلیغات هاست ارزان قیمت را نخورید از قدیم گفتن هرچقدر پول بدی همونقدر هم آش میخوری پس برای داشتن یک هاست امن باید هزینه کنید.

پروتکل امن SSL

خب یکی از مهم ترین مواردی که باید برای افزایش امنیت وب سایت در نظر بگیرید استفاده از گواهینامه ssl برای وب سایتتون است. حالا وظیفه این پروتکل چیه! وظیفه این پروتکل اینکه اطلاعات ورودی و خروجی بین کاربر و وب سایت رو رمزنگاری میکنه و از سرقت اطلاعات جلوگیری میکنه. اینطوری حتی اگر مدیر وب سایت یا کاربر از اینترنت نا امن استفاده کنند بازهم اطلاعات به خاطر الگوریتم پیچیده ای که این پروتکل داره حفظ میمونه. پس بهتره که برای گرفتن این گواهینامه معتبر برای وب سایتتون حتما اغدام کنید.

 به روز رسانی

اگر از cms هایی مثل جوملا و وردپرس استفاده میکنید حتما به موقع به روز رسانی کنید تا تمامی باگ های امنیتی که در ورژن های قبلی وجود داشت رفع شده باشد تا مورد سو استفاده افراد سودجو قرار نگیرید. اگر هم از وردپرس استفاده میکنید حتما سعی کنید افزونه ها رو به روز رسانی کنید تا هیچ اختلالی در وب سایتتون پیش نیاد.پس همیشه به روز باشیدچون اینکار باعث افزایش امنیت وب سایت میشه.

استفاده از رمز عبور معتبر

برای افزایش امنیت وب سایت بهترین راه استفاده از رمز عبور معتبر است.که حالا داشتن این رمزعبور معتبر شرایط خاص خودشو داره که طبق قوانین باید حتما ترکیبی از حروف و عدد باشه همچنین استفاده از علائم خاص مثل (@ و # و* و …..)توصیه میشود.بهتر که هم از حروف کوچیک هم بزرگ استفاده کنید.اعداد و حروفی که انتخاب میکنید بهتر که شامل اسم و شماره همراه خودتون نباشه که به راحتی بشه رمز عبور را هک کرد.

اسکن کردن وب سایت

 بهتر که در بازه های زمانی تعیین شده وب سایتتون رو اسکن کنید. تا از خطرهایی که ممکن است برای شما پیش بیاد جلوگیری کنید. این نرم افزار ها مانند یک انتی ویروس عمل میکنند و مواردی که باعث میشود که امنیت شما کاهش پیدا کنه. باگ های مختلف یا هر چیزی که باعث اختلال میشه رو شناسایی میکنه. خیلی از این نرم افزارها به صورت رایگان وجود دارند برای مثال نرم افزار Acunetix Web Vulnerability Scanner تمامی وب سایت و اسکریپت های شما رو اسکن میکنه و مشکل رو به نمایش درمیاره.

استفاده از نرم افزارهای معتبر

بهتر که وقتی طراحی سایت انجام میدهید از نرم افزار معتبر ارائه شده به جای نسخه های رایگان و دانلود از سایت های نامعتبر استفاده کنید تا بتونید تمامی تدابیر امنیتی روی وب سایتتون داشته باشید. اگر هم از وردپرس استفاده میکنید بهتر که از نسخه ی اصلی آن استفاده کنید تا از هک سایت وردپرسی شما جلوگیری بشه. همینطور بهتر که  از افزونه های امنیتی مثل captcha pro برای ورود به سایتتون استفاده کنید و این افزونه رو از سایت های معتبر دریافت کنید.ب

امنیت وب سایت

مطلب پایانی

خطر حمله به وب سایت و از دست رفتن اطلاعتون ممکنه هر لحظه شمارو تهدید کنه از اونجایی که پیشگیری خیلی بهتر از درمان بهتر که از همون اول برای افزایش امنیت وب سایت اغدام کنید تا دچار از دست رفتن اطلاعات خود نشوید. همینطور اگر وب سایت شما امنیت پایینی داشته باشد و مورد حملات قرار بگیره ممکن وارد لیست سیاه گوگل بشه بخاطر ضعف امنیتی که داره چون اینطوری برای کاربر هم خطرناک است ممکن اطلاعاتش به سرقت بره که اصلا این اتفاق موردپسند گوگل نیست و ممکن که سخت از این لیست سیاه خارج شوید پس بهتر که امنیت سایت را از همون ابتدا بالا ببرید.

برای افزایش امنیت خب روش های مختلفی پیشنهاد میشه ولی به پیشنهاد ما اولین اقدام شما دریافت گواهینامه ssl باشه که اعتبار سایتتون رو بالا خواهد برد در ادامه امنیت پشت صحنه رو بالا ببرید مثل انتخاب هاست مناسب، رمز عبور قوی و مابقی موارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.