اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

طراحی سایت یا اینستاگرام

برای شروع طراحی سایت یا اینستاگرام کدام بهتر است؟کدام یک درآمد زایی بیشتری دارند؟تو این مقاله مزایا و معایب هرکدوم رو توضیح دادیم
فهرست مطالب

طراحی سایت یا اینستاگرام

همیشه وقتی میان سراغ ما برای طراحی سایت اولین سوالی که میپرسن اینکه چرا بیایم هزینه کنیم و سایت بزنیم یه پیج اینستاگرام میزنیم تازه رایگان هم هست و فروشمون رو انجام میدیم. خب بی شک قبل از اینکه بیاین سراغ ما از همکاران ما این پاسخ رو گرفتید که نه همه کارها حتما باید وبسایت داشته باشن و کلی داستان سرایی که اگه نداشته باشید چی میشه و از اینجور حرفا ولی ما در این مقاله هم مزایا و معایب هم سود و زیانی که طراحی سایت و اینستاگرام براتون داره رو میگیم انوقت تصمیم نهایی و عقلانی با خودتونه که طراحی سایت یا اینستاگرام کدوم یک به نفع کسب و کارتون هست بریم .که داشته باشیم…

طراحی سایت

طراحی سایت یا اینستاگرام کدام بهتر است؟

بی شک تا الان خودتون یا اطرافیانتون تا الان حداقل یه خرید اینترنتی انجام دادید. میخوام با مثال براتون بگم شما میخواین یه وسیله ارزشمند مثل تلفن همراه یا دوربین از این قبیل اجناس به صورت خرید اینترنتی انجام بدید یه وب سایت معتبر هست که کالای مورد نظر شمارو داره (حالا اینکه معتبر بودنش خودش باید چه ویژگی هایی داشته باشه رو جلوتر میگیم) یه صفحه داخل اینستاگرام هم اون کالارو داره.

خب حالا اگه خودتون خریدار باشید انتخاب شما برای خرید کدوم یکی از اینهاست؟؟ اون برندی که طراحی سایت یا اینستاگرام داره؟ بدون شک وبسایت رو برای خرید انتخاب میکنید حالا این مسئله صرفا مختص کالاهای با ارزش نیست چون هرخریدی بالاخره یه هزینه ای داره هرچقدر هم باشه بازم ارزشمند برای هرکسی. خب با توجه به صحبت های بالا به نظر شما تا اینجا انتخاب درست چیست؟

اینکه بگوییم هر کسب و کاری فقط باید یا طراحی سایت یا اینستاگرام داشته باشد اصلا درست نیست. صحبت اصلی ما این است که هر کسب و کاری در کنار اینستاگرام نیازمند وبسایت هم میباشد. با توجه به شرایط کنونی و اعمال فیلترینگ خیلی از صفحات بازدید بسیار کمی پیدا کرده اند در نتیجه فروش کاهش پیدا کرده است پس اگر شما بتوانید مشتریان خود را وارد وبسایت کنید تا از آنجا خرید انجام دهند باعث میشود که شما به روال قبلی خود رگردید حالا اگر قانع نشده اید باز هم همراه ما باشید تا تصمیم نهایی را برای انتخاب بین طراحی سایت یا اینستاگرام بگیرید.هرچند همانطور که گفتیم نباید بین طراحی سایت یا انستاگرام یکی را انتخاب کنید.

مزایای اینستاگرام

دسترسی آسان و رایگان بودن

خیلی از کسب و کارهای نوپا برای شروع اینستاگرام رو انتخاب میکنند. چون این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته پس راه مناسبی برای شروع کار مخصوصا برای جوونا که میخوان کار راه بندازن است ولی خب توصیه ما اینکه بعد از مطرح شدن و جذب مشتری اقدام به طراحی سایت کنید.

نیاز به دانش تخصصی ندارد

کار با اینستاگرام برای شروع هیچ نیازی به دانش تخصصی خاصی ندارد ولی خب برای جذب فالور باید یه سری ترفندا و فعالیت هایی انجام دهید تا مخاطب هدف خودتونو جذب کنید که اکثر با تبلیغات میتونید موفق به جذب فالور بشید.

مطرح شدن راحت تر

حتما خودتون قبل از شروع راه اندازی کارتون رقبای کاری خودتونو بررسی کردید ولی خب از اونجایی که اینستاگرام مخصوص تجارت نیست و یه اپلیکیشن برای سرگرمی پس خیلی کار شما برای مطرح شدن سخت نیست چون اونجا همه برای تجارت نیومدن ولی وب سایت همه در تلاشن که زودتر به صفحه اول گوگل برسند که خب یه مقدار سخت تر از مطرح شدن در اینستاگرام است.

تعامل بیشتر با مشتری

داخل اینستاگرام برای فروش محصولات خودتون باید با مشتری در ارتباط باشید تا مشتری متوجه موجودی محصولات و شما اطلاعات ارسال و پرداخت و… بشوید اینطوری با تعامل و ارتباط گرم با مشتری میتونید به راحتی مشتری های زیادی برای خودتون جذب کنید که این نکته مثبت برای کسب و کار شما است.

همه گیر بودن اینستاگرام

اینستاگرام درحال حاضر یه برنامه ی همه پسند هست که الان همه افراد چه پیر چه جوان در طول شبانه روز وقت زیادی برای گشت و گذار داخل این اپلیکیشن میکنند. با توجه به این ویژگی که این برنامه دارد به راحتی میتونید مشتریانی زیادی جذب کنید.

معایب اینستاگرام

  • معایب اینستاگرام بخوایم بگیم اینکه ممکنه با یه اتفاق یه شبه تمام زحماتتون رو هدر بده برای مثال همه چی بسته به یه برنامس اگر اینستا هم مثل خیلی دیگه از شبکه های اجتماعی یه شبه فیلتر شه اونطوری ضربه حیلی بزرگی به کسب و کارتون میخوره یا قوانین سختگیرانه ای که اینستاگرام داره رو اگر رعایت نکنی ممکنه برای همیشه پیجتون از دسترس خارج بشه.
 
  • یکی دیگر از معایب و محدودیت اینستاگرام رو میشه به این اشاره کرد که مشتریان شما فقط همون تعداد فالورهای شما هستند و امکان سرچ یا جستجو گسترده وجود ندارد درسته میشه با هشتک جستجو کرد ولی خب اگه دقت کرده باشید خیلی چیزای بی ربط دیگه ای هم ممکنه براتون بیاره و دردسر زیادی داره.
 
  • خب یکی از مهم ترین معایب اینستاگرام عدم اعتماد مشتری که این خودش یه باگ خیلی پر دردسریه برای کسب و کارتون و زمان زیادی میبره که تا افراد به شما اعتماد کنند و خرید انجام بدن.
 
  • شما در پیج اینستاگرام امکان ویرایش محصول یا جایگزینی رو ندارید فکر کن بخوای قیمت محصولتو تغییر بدی و برای اون محصول رو خیلی قبل تر پست گذاشتی اینطوری مشتری نه متوجه شارژ مجدد میشه نه قیمت جدیدش انوقت مجبوری مجددا پست بذاری که اون اختلاف قیمت ممکن برات دردسر بشه
 
  • یکی دیگه از بدیاش اینکه نمیتونی به طور مستقیم و آنلاین به درگاه های پرداخت معتبر وصل شی باید حتما کارت به کارت انجام بدید که اینم باز یه قسمت دردساز که متاسفانه خیلیا میان رسید جعلی میفرسند اینطوری مجبوری برای هر پرداختی هی بری حسابو چک کنی که خیلیم وقت گیر هست.
 
  • ثبت خودکار محصول توی اینستا ممکن نیست و مجبوری همه سفارشارو دستی ثبت کنی که خیلیم کلافه کنندس اگه یه درصد اشتباهی رخ بده توو ارسال محصول باید دوباره هزینه کنی برای این اشتباهی که کردی هزینه ارسال مجدد و مابقی داستانا.
 
  • مدت زمانی که پست اینستاگرام در صفحه ی مخاطب شما بالا میماند زیاد نیست که حتی ممکن با یه بروزرسانی صفحه، پست شما بدون نمایش برای مخاطب بره پایین و دیده نشید اینطوری هی مجبورید برای دیده شدن پست های خودتون با استوری( که اینم خودش مدت زمان بیشتر از 24 ساعت نداره) اعلام کنید.
  • امکان دسته بندی محصولات داخل اینستا وجود نداره اینطوری باعث سردرگمی مشتری میشه که به سختی میتونه محصول مورد نظر خودشو انتخاب کنه.
 
  • تمای افرادی که وارد پیج شما میشوند مشتریان صد در صدی شما نیستند.
 
  • در اینستاگرام شما قابلیت مشاهده سابقه خرید یا سبدخرید را ندارید برای خرید چند محصول باید چندین بار دایرکت بدهید و سوالات خود اعم از موجودی و غیره را بپرسید
 
  • برای کسب وکار های بزرگ امکان استفاده از اینستاگرام وجود ندارد چون مدیریت مشتری کار سختی خواهد شد.
طراحی سایت

مزایای طراحی سایت

  • بدون محدودیت و وابستگی به اپلیکیشن خاص و همیشه در دسترس
 
  • امکان به روز رسانی بدون دردسر محصولات و قیمت ها
 
  • امکان اتصال به درگاه های معتبر بانکی
 
  • با داشتن اینماد(نماد اعتماد الکترنیکی) باعث جذب اعتماد مشتری خواهید شد
 
  • قابلیت سرچ تمامی نیاز ها حتی به زبان عامیانه
 
  • بدون محدودیت مشتری و هرکس با یه سرچ ساده میتونه برای خرید وارد سایت بشه
 
  • امنیت بیشتر نسبت به جلوگیری از هک شدن نسبت به بقیه شبکه های اجتماعی
 
  • افرادی که وارد سایت شما میشوند از طریق سرچ از گوگل مشتریان بلقوه محصولات شما هستند
 
  • امکان دسته بندی تمامی محصولات در وبسایت وجود دارد
 
  • برای تولید محتوا و فضای کاربر پسند میتونید خلاقیت بیشتری داشته باشید
 
  • با توجه به قابلیت های وب سایت شما میتونید علایق مشتریان را متوجه بشوید و محصولات بیشتری با توجه به علایق به آنها معرفی کنید
 
  • مشتریان امکان ثبت سفارش در شبانه روز بدون محدودیت زمانی دارند
 
  • بدون محدودیت میتوانید تولید محتوا کنید چون تولید محتوا در اینستا قوانین و محدودیت هایی دارد

معایب طراحی سایت 

برای داشتن یه صفحه ی وب باید هزینه خرید هاست و ثبت دامنه و همچنین طراحی سایت را پرداخت کنید که اگه شما واقعا دنبال یه کسب و کار حرفه ای هستید نباید این رو جز معایب به حساب بیارید چون برای  اینکه حرفه ای بشید احتیااج دارید که یکم هزینه کنید.

 یکی دیگه معایبش که به راحتی قابل رفع اینکه برای کار کردن به وبسایت باید یکم آموزش ببینید.

شما برای اینکه به برند خود را در گوگل ثبت کنید و‌به صفحات برتر برسید احتیاج به این دارید وقت زیادی بگذارید و همینطور این کار را به کسی که دانش تخصصی دارد بسپارید که این برای شما هزینه بر خواهد بود ولی خب اگر به صفحه اول گوگل برسید صد هیچ نسبت به رقیب خودتون جلوتر خواهید بود.

ایناها را نمیشود جز معایب دانست چون برای اینکه صفحه ای پرمخاطب در اینستاگرام هم میخواستید که داشته باشید باید هزینه هنگفت تبلیغاتی انجام میدادید ولی اینکه تمامی مخاطبینی که بازدید را دیده اند مشتری شوند یا نه بسیار ضعیف است ولی مخاطبی که با جستجو در گوگل وارد سایت شما میشود بی شک به دنبال آن محصول خاص یا خدمات است پس احتمال تبدیل شدن به مشتری بسیار بالا میباشد.فکر کنم تا به اینجای کار تاحدودی قانع شده اید که طراحی سایت یا اینستاگرام وجود ندارد و اینه مکمل یکدیگر هستند ولی بازهم تا انتهای مقاله را مطالعه کنید تا ارزش کنار هم قرار گرفتن سایت و اینستاگرام را درک کنید.

طراحی سایت

برای شروع طراحی سایت یا اینستاگرام؟

خب حالا سوال پیش میاد این همه توضیح و مزایا و معایبی که گفتیم برای شروع کدوم رو باید انتخاب کنیم؟ طراحی سایت یا اینستاگرام؟ اکثرا پیشنهاد میشود برای شروع کسب و کار های نوپا با توجه به ویژگی هایی که از اینستاگرام گفتیم برای شروع انتخاب مناسبی هست که از این طریق بازاریابی های اولیه رو انجام دهید و مخاطب و مشتریان خود را جذب کنید.

بازاریابی در کدام راحت تر است؟

بازاریابی از طریق هر کدام روش های مختلفی داره که با هم فرق داره.با بازاریابی از طریق اینستاگرام میتونید از طریق تبلیغات به پیج های فالور بالا یا کمپین های تبلیغاتی خودتونو مطرح کنید که زیاد زمانبر نمیباشد.

ولی بازاریابی از طریق وب سایت یکم زمانبر تر هست ولی خب میتونه نتیجش شما رو خیلی جلو بندازه که یکی از روش های سئو هست که با توجه قوانین گوگل و انتشار محتوا میتونید به صفحات برتر گوگل برسید و فروش خیلی بالایی داشته باشید.یا اگه میخواهید زمان کمتری سپری کنید میتونید از تبلیغات گوگل استفاده کنید که هزینه بر هست باید مبلغی را پرداخت کنید تا جز نتایج برتر باشید البته این روال تا زمانی ادامه داره که شما هزینه پرداخت کنید وگرنه به صفحات پایین برمیگردید.از نظر مدت زمان بازاریابی بین طراحی سایت یا اینستاگرام یک جوری سرعت اینستا بالاتر است.

مقایسه فروش سایت و اینستاگرام

برای این قسمت نمیشه جواب قطعی داد که طراحی سایت یا اینستاگرام کدام برای فروش بهتر چون این بستگی به محصول و کار شما دارد که مناسب چه قشری و گروه سنی حتی جنسیت میباشد اگر دقت کرده باشید میزان خرید خانم ها از طریق اینستاگرام خیلی بیشتر از آقایون هست.پس ممکنه اگر محصولات مربوط به بانوان داشته باشید میتونید خیلی بیشتر از طریق اینستاگرام فروش داشته باشید ولی خب مثلا شما در نظر بگیرید که کسب کاری مثل فروش باطری ماشین داشته باشید بی شک کسی به دنبال همچین چیزی داخل اینترنت باشه هیچوقت داخل اینستاگرام دنبالش نمیگرده و با جستجو داخل گوگل دنبال میگرده پس این کسب و کار از طریق طراحی سایت فروش بیشتری خواهد داشت.

تفاوت مخاطبین سایت و اینستاگرام

مخاطبای اینستاگرام یا همون فالورای پیج ممکنه از طریق تبلیغات وارد صفحه شما شده باشند و مشتریان هدف شما نباشند و شما نسبت به تعداد فالورها فروش نداشته باشید ولی خب وقتی یه مخاطب از طریق سایت وارد صفحه شما شده باشه بی شک به دنبال محصول مورد نظر خودش برای خرید هست یعنی نرخ تبدیل ورودی سایت به مشتری برای خرید خیلییی بالاتر از پیج اینستاگرام هست.

 فکر کنم خودتون هم این موضوع رو تاحالا درک کرده باشید که چه تعداد صفحاتی که فالو دارید ولی تاحالا از اون پیج خرید نکردید ولی وقتی به دنبال یه محصول یا هرچیز دیگری در گوگل بوده اید بی شک بهش احتیاج داشتید و دنبال خریدش هستید.در زمینه جذب مخاطب دیگه نمیشه گفت طراحی سایت یا اینستاگرام هرکدام از انها برای جذب مخاطب تاثیر خیلی بالایی دارند.

استفاده همزمان از اینستا و سایت

پیشنهاد ما داشتن جفتشون برای پیشرفت هست. همونطور که گفتیم مطرح شدن از طریق اینستاگرام به دلیل همه گیر بودنش خیلی راحت و سریع تر بود پس شما به راحتی میتونید از طریق اینستاگرام مشتریان خود را جذب کنید و سپس کم کم برای خرید طراحی سایت انجام دهید و مشتریان را به سمت وبسایتتون هدایت کنید اینطوری وقتی مشتری وارد وسایت شما بشه با دیدن نماد اعتماد الکترونیک به شما اعتماد بیشتری میکنه و این باعث افزایش اعتبار شما میشه اینطوری هیچ شک و شبه ای برای مشتری برای خرید از شما باقی نمیمونه و خرید انجام میده.پس نمیشه به طور قطع گفت یا طراحی سایت یا اینستاگرام. هرکدام یک ویژگی دارند.

 مطلب پایانی

خب همونطور که گفتیم با داشتن اینستاگرام یه سری محدودیت ها خواهید داشت مثل محدودیت مشتری، محدودیت سرچ و از همه مهم تر اینکه به دلیل اینکه نمیتونید به صورت مستقیم به درگاه های معتبر پرداخت وصل بشید که این خودش باعث میشه که مشتریان اعتماد کمتری نسبت به شما داشته باشند.

 اگه برای کسب و کارتون طراحی سایت انجام دهید هم باعث بالا بردن اعتبار میشه هم محدودیتی برای داشتن مشتری ندارید هم به راحتی با یه سرچ ساده میشه به محصولاتون دسترسی پیدا کرد این حرف به معنی این نیست که شما احتیاج به پیج اینستاگرام ندارید خیر این دو مکمل یک دیگر هستند و برای پیشرفت بیشتر کسب و کار شما حتما احتیاج به داشتن هر دو در کنار یک دیگر هستید.

خب با توجه به همه ی توضیحات بالا و سبک و سنگین کردن و انتخاب بین طراحی سایت یا اینستاگرام و با گفتن مزایایی که طراحی داره به قول معروف عقل سلیم حکم میکنه که برای اعتبار بیشتر در بازار کار هرچه زودتر یه طراحی سایت حرفه ای در کنار صفحه ی اینستاگرامی خود داشته باشید ما در تیم استادان وب به شما کمک میکنیم تا با داشتن وب سایت در کارتون مطرح شوید برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.