اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

راهنمای ثبت سایت در گوگل

آموزش نحوه ثبت سایت در گوگل و اتصال وبسایت وردپرسی به ابزارهای گوگل و سرچ کنسول و وب مستر تولز برای راهنمایی استفاده از این ابزارها همراه ما باشید.
ثبت سایت در گوگل
فهرست مطالب

راهنمای ثبت سایت در گوگل

اگر شما یک وب سایت دارید یا طراحی سایت انجام میدهید، بی شک تا به حال راجع به سرچ کنسول شنیده اید . این سرویس که پیش تر با نام وبمستر تولز گوگل شناخته می شد یک نرم افزار تحت وب رایگان است که به شما امکان مدیریت وب سایت و بهبود عملکرد آن را می دهد. برای ثبت سایت در گوگل لازمه که گوگل سرچ کنسول استفاده شود. 

به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال کسب آموزش ثبت سایت در گوگل هستند. مدتی است که از سرچ کنسول جدید گوگل رونمایی شده است. در این مقاله از استادان وب تصمیم داریم به آموزش معرفی سایت به گوگل سرچ کنسول بپردازیم. اگر به دنبال راهنما ثبت سایت در کنسول گوگل هستید، به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز

ابزار گوگل وبمستر مجموعه ‌ای از ابزارهای ارائه ‌شده توسط گوگل به طراحان سایت است که نگاهی به چگونگی روند ثبت و ایندکس شدن سایت در گوگل بیندازند. زمانی که فردی تصمیم به راه اندازی یک وب سایت می گیرد، باید در مراحل ابتدایی اقدام به ثبت سایت در کنسول گوگل نماید. 

موضوع حائز اهمیت این است که از سرچ کنسول گوگل می توان برای اپلیکیشن ها نیز استفاده نمود. به همین دلیل توسعه دهندگان وب یا اپلیکیشن می توانند از آمار و اطلاعات حاضر در کنسول گوگل بهره ببرند. با استفاده از گوگل سرچ کنسول می توانید به مجموعه ای از داده های دقیق درباره وب سایت خود و نوع نگاه موتورهای جستجو به آن دست یابید.

مراحل ثبت سایت در گوگل

برای اینکه وب سایت خود را در گوگل ثبت کنید باید یک سری مراحل را رد کنید. برای اینکار باید ابتدا یک جیمیل داشته باشید تا ان را به سرچ کنسول وصل کنید و سپس به آدرس https://search.google.com بروید. بعد از ورود به شما دو راه برای اتصال وب سایت به سرچ کنسول به شما نشان داده میشود. روش اول معرفی و ثبت یک دامنه در گوگل و روش دوم ثبت یک آدرس مشخص است. استفاده از هریک از این دو روش دسترسی شما به پنل سرچ کنسول را فراهم میکند.

ثبت سایت در گوگل با روش Domain Property

شما باید از این قسمت گزینه‌ی Add Property را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه برای شما یک فرم نمایش داده می‌شود که در آن دو حالت برای شما قرار داده‌شده است. یکی از این حالت‌ها مربوط به دامنه اصلی و دیگری مربوط به ساب دامین‌ها می‌باشد. معمولاً آدرس سایت باید در دامین وارد شود.

پس‌ازاینکه شما حالت موردنظر خود را انتخاب کردید باید آدرس سایت را در دامین وارد کنید و پس‌ازآن بر روی گزینه‌ی ” Continue” را انتخاب کرده تا به صفحه دیگری انتقال پیدا کنید.پس از طی کردن تمامی مراحل بالا گوگل وبمستر یک کد به شما می‌دهد که شما باید آن را کپی کنید و آن کد را به‌صورت رکورد TXT به DNS های سایت خود اضافه کنید.

روش اضافه کردن TXT به DNS

برای اضافه کردنTXT به DNS، اگر به سرور دسترسی دارید وارد بخش DNSهای سایت شده و روی گزینه‌‌ی ” Add Record” کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه‌ی گفته‌شده برای شما یک صفحه جدید بازخواهد شد که شما باید در این صفحه یک رکورد TXT با مقداری که گوگل به شما داده بسازید و پس‌ازآن بر روی “Add” کلیک کنید تا رکوردی که ساختید ذخیره شود. درنهایت باید روی “verify” کلیک کنید، اگر تمامی مراحل را به‌درستی طی کرده به اسید باید پیغامی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید را دریافت کنید.

ثبت سایت در گوگل با متد URL Prefix

اگر شما از یک سیستم وبلاگ دهی یا سیستم مدیریت محتوا استفاده کرده باشید به هیچ عنوان امکان تغییر در DNS دامنه را نخواهید داشت ولی نگران نباشید برای تایید هویت به عنوان مالک سایت و ثبت آن در گوگل روش های دیگری نیز وجود دارد.

متد URL Prefix به ما اجازه میدهد تا مالکیت خود را برای یک آدرس مشخص از یک سایت تایید کنیم. به عبارت دیگر شما با این کار به همه اطلاعات آن دامنه دسترسی ندارید و فقط مدیریت آدرس های مشخصی را برعهده میگیرید. در مرحله بعدی چند روش مختلف در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید وب سایت خود را به سرچ کنسول متصل کنید.

آپلود فایل HTML در ریشه اصلی هاست

در این روش یک فایل اختصاصی (براساس آدرس جیمیل شما) ایجاد شده و برای دانلود وجود دارد. شما باید این فایل را دریافت کرده و در ریشه اصلی هاست خود آپلود کنید. حالا میتوانید با فشردن دکمه verify  فرآیند ثبت سایت در گوگل را به پایان برسانید. این روش توسط خود گوگل همیشه توصیه شده است. هنگام بارگزاری باید دقت کنید که فایلی که آپلود میکنید درست باشد تا دچار اختلال نشوید.

استفاده از HTML Tag برای ثبت سایت در گوگل

خیی اوقات پیش میاید که شما فقط وظیفه دارید که سئو وب سایت را انجام دهید یا فقط تولید محتوا در این صورت به سرور هاست ممکن است دسترس ینداشته باشید برای همین یک روش دیگر در اختیار شما قرار گرفته است. در بخش Other verification methods بر روی گزینه HTML tag کلیک کنید. در این بخش یک خط کد HTML به شما داده خواهد شد که باید آن را در هدر سایت خود و قبل از بسته شدن دستور head قرار دهید. پس از قرار گرفتن این کد در فایل هدر سایت شما و فشردن دکمه Verify کار ثبت سایت در گوگل به پایان رسیده و دسترسی به امکانات برای شما ایجاد خواهد شد.

اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید به شما توصیه میکنیم که از افزونه سئو وردپرس استفاده کنید و با کمک آنها کد را در قسمت لازمه وارد کنید. اگر از یواست یا رنک مث استفاده نمکنید میتوانید با کمکی یکی از افزونه وردپرس هدر ایجاد کنید و قطعه کد را در آنجا قرار دهید سپس وریفای کنید تا وبسایت شما متصل شود.

استفاده از Google Analytics برای معرفی سایت به گوگل

روش دیگری که بسیار ساده نیز می باشد. استفاده از اکانت گوگل آنالیتیک برای ثبت سایت در گوگل است. اگر از گوگل آنالیتیکز برای سایت خود استفاده میکنید و کد مربوط به آن در سایت شما قرار دارد میتواند با انتخاب گزینه Google Analytics و فشردن دکمه Verify خیلی سریع هویت خود را تایید کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که جیمیلی که ساخته اید برای گوگل آنالیتیکز باید با این جیمیل که قصد اتصال به سرچ کنسول را دارید یکی باشد وگرنه این کار امکان پذیر نمیباشد.

پس از ثبت سایت در گوگل چه کاری انجام دهیم؟

بعد از اینکه فرآیند ثبت سایت در گوگل را به اتمام رساندید حال دیگر این امکان به وب سایت شما داده میشود که توسط خزنده های گوگل مورد بررسی قرار بگیرد ولی خب این اتمام کار نیست برای اینکه وب سایت شما هرچه زودتر به گوگل معرفی شود و ثبت شود باید سایت مپ یا همان نقشه سایت را به سرچ کنسول معرفی کنید تا فرآیند ایندکس شدن تسریع پیدا کند.

برای داشتن سایت مپ اگر از افزونه های سئو وردپرس استفاده میکنید به راحتی نقشه سایت را در اختبار شما قرا میدهند ولی اگر مابقی ابزارهای طراحی سایت استفاده کرده اید و خود سازنده وب سایت نیستید باید از برنامه نویس سایت درخواست سایت مپ را داشته باشید. برای اضافه کردن سایت مپ به سرچ کنسول پیشنهاد میشود که مقاله نقشه سایت را مطالعه کنید.

مطلب پایانی

جهت ثبت سایت در گوگل اگر از وردپرس استفاده میکنید حتما در ابتدا بررسی کنید که وب سایت شما توسط ربات های گوگل بررسی میشوند و تیک آن را بزنید. بعد برای معرفی سایت به گوگل باید وبسایت خود را به سرچ کنسول وصل کنید که بالاتر روش های اتصال وب سایت را به شما توضیح داده ایم.با اینکار شما این امکان را به گوگل میدهید که توسط ربات های خزنده وب سایت شما را بررسی کند و صفحات شما را ایندکس کند.اگر درخواست طراحی سایت برای کسب و کار خود را دارید توصیه میکنیم که ابتدا با بخش مشاوره رایگان ما در ارتباط باشید.

ثبت سایت در گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.