اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

راه حل افزایش سرعت ایندکس شدن سایت در گوگل

مشکل خیلی از سایت های تازه تاسیس و حتی قدیمی دیر ایندکس شدن مطالب است. راه حل های که باعث سریعتر شدن روند ایندکس مطالب را در این مقاله به شما گفته ایم.
ایندکس شدن سایت در گوگل
فهرست مطالب

راه حل افزایش سرعت ایندکس شدن سایت در گوگل

هر وب سایتی برای اینکه در گوگل دیده بشه نیازمند ایندکس شدن است. در اصل فرایند ایندکس شدن سایت در گوگل به این شکل است که ربات های خزنده یا همان کراول گوگل شروع به بررسی یک وب سایت میکنند در نتیجه صفحات جدید را بررسی میکنند و با توجه به معیارهای خود گوگل تصمیم به ایندکس شدن اون صفحه میگیرد.پس برای اینکه در نتایج گوگل ظاهر شویدلازم است حتما مطالب شما توسط گوگل ایندکس شود. برای اینکه روند ایندکس شدن سایت شما افزایش پیدا کند باید یک سری موارد را رعایت کنید.ما در این مقاله در استادان وب این موارد را برای شما بازگو کرده ایم پس همراه ما باشید.

مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل

خیلی وقت ها سوال پیش میاد که چه مدت زمانی طول میکشه تا سایت یا صفحات جدید سایت در گوگل ایندکس شوند. طبق تجربه متخصصان سئو مدت زمانی که طول میکشد در ایده ال ترین حالت ممکن حدود یک الی 24 ساعت است. ولی خب گاهی اوقات هم پیش میاد که این مدت ممکن است بین 2 الی 3 هفته طول میکشد. برای اینکه این مدت زمان را به ایده آل ترین حالت ممکن برسانید و هرچه زودتر وارد نتایج شوید باید این مواردی که قرار در ادامه بگیم را روی سایت و صفحاتتون پیاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

دلایل دیر ایندکس شدن سایت در گوگل

یک سری دلایل هم ممکن که باعث دیر ایندکس شدن سایت در گوگل بشه مثل پایین بودن دامین آتوریتی وب سایت وقتی اعتبار دامنه شما زیاد بالا نباشد همین امر باعث میشود که گوگل خیلی زود صفحات وبسایت شما را ایندکس نکندو پس بهتر که هرچه بیشتر با اعتبار گرفتن از وب سایت های قوی اعتبار دامنه خودتان را افزایش دهید.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث ایندکس نشدن سایت شما در گوگل شود اینکه شما دسترسی را روی ربات های گوگل بسته اید.پس حتما این مورد را بررسی کنید تا تلاش های شما بی فایده نباشد.

ایندکس شدن سایت

روش کاهش زمان ایندکس شدن سایت در گوگل

حالا فرصت این رسید که مواردی که خیلی به روی آن تاکید داشتیم که باید رعایت کنید تا روند سرعت ایندکس شدن سایت در گوگل افزایش یابد را بگوییم. الان میخواهیم یک سری موارد که کمک شما و وب سایتتون در ایندکس شدن سریعتر میکنند را به شما بگوییم.

رابط کاربری مناسب برای سهولت در کار

یکی از مهم ترین مواردی که باعث میشود که سایت شما زوددتر ایندکس شود همین داشتن یک ui یا همان رابط کاربری مناسب است. حالا سوال پیش میاد که چه تاثیری میتواند داشته باشد؟ خب همونطور که رابط کاربری در سئو تاثیر دارد پس یعنی جز مواردی است که گوگل خیلی زیاد به آن اهمیت میدهد. پس اینکه یک رابط کاربری مناسب داشته باشید تا کاربر به زودی وب سایت شما را ترک نکند پس یعنی سایت شما از نطر کاربران مناسب است. پس وقتی کاربر رضایت داشته باشد گوگل هم رضایت دارد پس زمان ایندکس شدن سایت در گوگل کاهش میابد.

محتوای با ارزش تولید کنید

یکی از مهم ترین مواردی که هم از دید کاربر هم گوگل خیلی مهم است داشتن یک محتوای با ارزش است. یعنی اینکه محتوای وب سایت شما باید جوری باشد که نیاز کاربر رفع شود. اینجوری مدت زمانی که کاربر در وب سایت شما صرف میکند بالاتر میرود و این از نظر گوگل یعنی محتوای وب سایت شما با ارزش است پس گوگل به وبسایت شما اهمیت میدهد و روند ایندکس شدن را افزایش میدهد.

معرفی نقشه سایت به گوگل

یکی از تاثیرگذارترین مورد که باعث کاهش روند ایندکس شدن سایت در گوگل میشود همین معرفی نقشه سایت به گوگل است باید برای این کار نقشه سایتی که ساختید را وارد سرچ کنسول خود کنید اینطوری سایتتون را به گوگل معرفی کردید و روند خزیدن ربات های گوگل را آسان میکنید.

اصلاح صفحات یتیم سایت

یکی از موارد مهمی که به خزیدن ربات های گوگل کمک میکند داشتن لینک سازی داخلی است. شما نباید در وب سایتتون صفحات یتیم یعنی بدون لینک داخلی داشته باشید چون اینطوری وقتی گوگل صفحه ای که یتیم است را کراول میکند و هیچ لینکی نداشته باشید دیگر گوگل خریدن را متوقف میکند و سراغ صفحات دیگر نمیرود انوقت اینطوری مابقی صفحات شما ایندکس نخواهد شد. پس لینک سازی داخلی را جدی بگیرید.

اصلاح لینک‌های nofollow

لینک های نوفالو یعنی اینکه اعتبار صفحات به هم دیگر منتقل نشود وقتی که گوگل با این تگ مواجه میشود روند ایندکس شدن سایت متوقف میشود و همین امر باعث میشود که مابقی صفحات توسط زبات ها خزیده نشوند. توصیه میشود که هیچگاه لینک های داخلی نوفالو استفاده نکنید تا اعتبار بین صفحات وب سایت شما انتقال پیدا کند و سرعت ایندکس شدن سایت در گوگل هم افزایش پیدا کند.

به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی با لینک

یکی از مواردی که خیلی توصیه میشود اینکه تا میتوانید از شبکه های اجتماعی لینک دریافت کنید. اینطوی هم شانس دیدن شدن وایندکس شدن سایت در گوگل افزایش میباد هم اینکه شما یک بک لینک ارزشمند برای وب سایتتان خواهید داشت اینطوری هم مخاطبین شما بیشتر میشود هم بیشتر مورد توجه گوگل قرار خواهید گرفت.

به روز رسانی مستمر

آپدیت و به روزرسانی مطالب از نظر گوگل خیلی با ارزش است پس تا میتوانید در یک بازه زمانی مشخص و دقیق محتوای وب سایتتان را به روز کنید. برای این کار میتوانید در همون ابتدای کار تمام مقاله را در وب سایت قرار ندهید و به مرور مقاله را تکمیل کنید اینطوری گوگل تند تند به وب سایت شما سر میزند و صفحات جدید شما رو هم ایندکس میکند.

بک لینک سازی قوی

همانطور که گفتیم داشتن یک وب سایت با اعتبار پایین باعث میشود که گوگل خیلی به وب سایت شما اهمیت ندهد پس بهتر که با بک لینک گرفتن از سایت هایی با دامنه معتبر اعتبار وب سایت خودتان را هم بالا ببرید.هرچی بک لینک بیشتری دریافت کنید وب سایت شما اعتبار بیشتری میگیرد. البته نه بک لینک کیلویی و بدون حساب و کتاب چون که اینطوری اعتبار شما هم کاهش میابد.

بررسی عدم بلاک بودن ربات های گول

حتما بررسی کنید که وب سایت شما ربات های گوگل را بلاک نکرده باشند. برای بررسی این کار باید فایل robots.txt را بررسی کنید. برای این که بتوانید این فایل را بررسی کنید باید به این آدرس را در مرورگر خودتون وارد کنید و فایل ربات را برسی کنید تا دسترسی را برای ربات های گوگل نبسته باشید.

https://domain.com/robots.txt

ایندکس گوگل

مطلب پایانی

در این مقاله سعی کردیم که روش های کاهش زمان ایندکس شدن سایت در گوگل را بگوییم. مواردی که باید رعایت کنید تا مورد توجه گوگل قرار بگیرید در اصل تمامی اصولی که گفتیم یک جورایی حکم بهبود سئو سایت شما بود. از اونجایی که بعد از طراحی سایت مهم ترین بخش سئو سایت پس باید تمام موارد را رعایت کنید.اگر شما پیشنهادی در جهت بهبود روند ایندکس شدن سایت در گوگل دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.