اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

گوگل سندباکس چیست؟

اگر وب سایت نوپایی دارید ممکن گیر گوگل سندباکس بیوفتید؟ حالا باید چه کاری انجام داد تا از سندباکس خارج شویم؟
فهرست مطالب

گوگل سندباکس چیست؟

گوگل سندباکس نامی آشنا برای سئوکاران. در حقیقت گوگل سندباکس حکم یک فیلتر رو برای گوگل داره و هر وب سایت که تازه وارد گوگل میشه باید از این فیلتر رد بشه.بذارید با مثال بگم گوگل سندباکس مثل دوران کارآموزی برای استخدام یک شرکت که وقتی شما میخواین وارد یک شرکت بشید و تجربه کافی ندارید باید این دوران رو بگذرونید تا نظر کارفرما رو جلب کنید سپس بهتون مقام و حقوق و مابقی چیزا تعلق میگیره. دقیقا عملکرد دوران گوگل سندباکس مثل همین تایم کارآموزی است تا شایستگی وب سایت شما ثابت شود.

در اصطلاح به گوگل سندباکس دوران جهنمی هم میگویند یک جورایی وارد دوران سخت گیری گوگل میشید و حسابی شما رو تحت نظر داره که کوچیکترین حرکتی که میزنید رو بررسی میکنه وای به حال روزی که کار شما باب میل گوگل نباشه انوقت که دوران جهنمی براتون سخت تر میشه پس حسابی حواستون به این تیم باشه.

بهتر زمانی که طراحی سایت انجام دادید و خواستید وب سایت خودتون رو به گوگل معرفی کنید قبل از اینکار مطالبی رو در سایت واد کنید و به حالت پیشنویس قرار دهید و بعد از اینکه معرفی کردید در بازه های زمانی مختلف به صورت منظم مطلب قوی و خوب منتشر کنید این کار از نظر گوگل خیلی خوشایند و برای همین به شما رتبه قابل قبولی میده و یه جوری میتونید سربلند بالا بیاید.

الگوریتم گوگل سندباکس چیست؟

الگوریتم سندباکس جز یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که وقتی وب سایت نوپایی وارد گوگل میشود بعد از مدتی وارد دوران گوگل سندباکس میشود درواقع گوگل میاد تمامی فعالیت وب سایت رو موردبررسی قرار میده از میزان یونیک بودن محتوای شما تا اهمیتی که به کاربران وب سایت خودتون میدید. در این زمان وب سایت شما هیچ گونه رتبه ای در گوگل نمیگیرد. البته خود کمپانی گوگل هیچوقت این الگوریتم رو به رسمیت معرفی نکرده ولی بعد از تحقیق های بسیاری روی سایت های نوپا انجام شد تاکید بر این شد که این دوران حیاتی برا وب سایت وجود دارد.

حساسیت این زمان برای وب سایت بالاست. باید در این زمان تمامی جوانب رو برسی کنید و دست به کارهای خطرناک از جمله سئو کلاه سیاه نزنید.چون هر لحظه ممکن که توسط گوگل سایت ، شما اسپم شناخته بشود و از نتایج به طور کامل حذف بشود. معمولا دوران گوگل سندباکس از زمان شروع معرفی وب سایت به گوگل تا 3 الی 4 ماه طول میکشد. در این زمان گوگل کامل با محتویات و هدف وب سایت شما آشنا میشود.

البته به صورت دقیق نمیشه راجع به مدت زمان الگوریتم گوگل سندباکس گفت چون در مواردی این دوران 3 ماه طول کشیده در مواردی 30 روز هیچ اطلاعات دقیقی وجود ندارد اگر میخواهید متوجه شوید که وب سایت شما از این دوران خار شده است یا نه میتونید از ابزار های مختلفی استفاده کنید برای مثال میتونید از ابزار Google Sandbox Checker Tool  برای بررسی وب سایتتون استفاده کنید.

گوگل سندباکس

بهترین فعالیت در زمان  گوگل سندباکس چیست؟

اولین سوالی که ممکن تو ذهن هرکسی که درگیر سندباکس گوگل است پیش بیاد اینکه حالا که زیر ذره بین گوگل هستیم باید چه کاری انجام دهیم؟ الان باید مثل اون فرد تازه استخدام شده تمام تلاش خودتونو بکنید تا بهترین به نظر بیاین و خطا نکنید. کارهای پر ریسک مثل ترفندای سئویی که از نظر گوگل مورد پسند نیستند رو انجام ندید تا بهتون شک نکنه تمامی مواردی که پایین ذکر شده هم وقتی وب سایت استادان وب هم درگیر دوران سندباکس بود رعایت کرده ایم و این گوشه ای از تجربیات ما در این زمینه است.پیشنهاد میکنیم شما هم برای خلاصی از این دوران به این نکات توجه داشته باشید.

بک لینک سازی نکنید

یکی از مواردی که گوگل خیلی روش حساس ساخت بک لینک هایی که غیر اصولی هستند. بی شک هیچ وب سایتی با دامنه ی قوی نمیاد به یک وب سایت نوپا لینک بده و این اتفاق باعث میشه که گوگل به روند فعالیت وب سایت شما شک کنه و این یک امتیاز منفی برای شماست پس بهتره از شروع فعالیت وب سایتتون هیچ بک لینکی تاکید میکنم هیچ بک لینکی به وب سایت خودتون ندید حداقل تا زمانی که از این دوران خارج شوید. یه چیزی حدودی سه تا چهار ماه شروع فعالیتتون نباید بک لینک سازی انجام دهید.

لینک سازی داخلی را تقویت کنید

برعکس بک لینک، ساختن لینک های داخلی خیلی به شما در این تایم کمک میکنه. وقتی شما محتواهایی که نوشتید رو به هم دیگه لینک دهید این کار تا حدودی باعث میشه که کاربر زمان بیشتری در وب سایت شما باقی بمونه. این کار باعث میشه که گوگل متوجه بشه که محتوا و فعالیت وب سایت شما از نظر کاربران مفید بوده و رتبه ی قابل تاملی به وب سایت شما بده که این اتفاق از نظر سئویی  بعد از خروج از گوگل سند باکس  تا حدودی روی وب سایت شما تاثیر میگذارد.

طراحی ui و ux قوی

وقتی شما رابط کاربری حرفه ای و رابط گرافیکی جذابی داشته باشید باعث جلب نظر مخاطب میشه و این کار باعث میشه که نرخ کلیک وب سایت شما بالا بره. علاوه بر ظاهر گرافیکی زیبا باید رابط کاربر قوی داشته باشه. امروزه افراد زیاد حوصله گشتن ندارند اگر وارد وب سایتتون بشن و نیاز خودشونو در دسترس نبیین وب سایتتون رو ترک خواهند کرد پس بهتر که تمامی موارد دسته بندی باشند و دسترسی بهشون آسان باشه تا کاربر زیاد مجبور به گشتن نشه این ویژگی هم نرخ پرش رو پایین میاره هم سئو وب سایت رو بهبود میبخشه.

تولید محتوای یونیک

یکی از معیارهایی که خیلی از نظر گوگل مهم است اینکه محتوایی که تولید میکنید مختص خودتون باشه و کپی نباشه. انقدر یونیک بودن محتوا از نظر گوگل مهم که یک الگوریتم بهش اختصاص داده. الگوریتم پاندا به طور اختصاصی روی یونیک بودن محتوای شما مانور میده.محتوی شما باید جوری باشه که نیاز کاربر رو رفع کنه تا به قول معروف کاربر پسند باشه. از اونجایی که گوگل ارزش بالایی به  کاربران اختصاص میده پس اگر کاربر نسبت به رفتاری که به وب سایت شما داره به صفحه ی شما امتیاز بده از سمت گوگل هم به شما رتبه داده میشود.سعی کنید از محتواهای متنی، تصویری، ویدیویی در وب سایت خودتون استفاده کنید تا به این شکل محتوا کاملا کاربرپسند و گوگل پسند باشه.

گوگل سندباکس

مطلب پایانی

دوران گوگل سندباکس حکم فیلترینگ رو برای گوگل داره اینطوری به وب سایت هایی که هنوز محتوای قوی ای ندارند اجازه نمیده که جز نتایج برتر قرار بگیرند. تمام وب سایت های فعال این دوران رو پشت سر گذاشتن این دورانی چیزی حدود 3 ماه است در این سه ماهی که تازه وب سایت رو به گوگل معرفی کردید هرگز از بک لینک و استراتژی کلاه سیاه و کلاه خاکستری استفاده نکنید. در عوض تا میتونید محتوای یونیک تولید کنید. سئو داخلی رو بهبود ببخشید لینک سازی داخلی قوی داشته باشید تا زمان طولانی تر کاربر در وب سایت شما باقی بمونه تا از این زمان خارج شید. 

در این زمن سعی کنید خیلی سفید حرکت کنید تا گوگل هم دست دوستی به وب سایت شما بده و رتبه واقعی شما رو بهتون بده.پس حسابی باید حساب شده و کار درست عمل کنید. بعد از اینکه با استفاده از ابزار هی مختلف تست دوران سندباکس که بالا یکی از آن ها رو معرفی کردیم میتونید سئوی خارجی خودتون رو شروع کنید و بک لینک سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.

شماره همراه ضروری می باشد