اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

روش های ساخت صفحه 404 سفارشی در وردپرس

یکی از مهم ترین صفحاتی که ممکن است کاربران با آن برخوردکنند. همین صفحه 404 است که بهتر اینکه برای جلوگیری از دست دادن مخاطبین صفحه 404 سفارشی در وردپرس بسازید.
404 سفارشی
فهرست مطالب

روش های ساخت صفحه 404 سفارشی در وردپرس

یکی از خطاهایی که ممکن است چه به عنوان کاربر و چه به عنوان شخصی که طراحی سایت انجام میدهد رو به رو شوید همین خطای 404 در وردپرس است. از آنجایی که این مشکل جز خطاهای رایج در وردپرس میباشد پس برای رفع این خطای وردپرس راه حل های زیادی اندیشیده شده است که ما در استادان وب سعی کردیم که بهترین راه حل این مشکل را در این مقاله برای شما بازگو کنیم پس همراه ما باشید تا حتی با وجود این صفحه کاربران سایت خود را از دست ندهید و با صفحه 404 سفارشی در وردپرس نتیجه مثبتی داشته باشید.

چرا باید صفحه 404 سفارشی در وردپرس ایجاد کنیم؟

خطای 404 ممکن به هر دلیلی در وب سایت شما رخ بده. ممکن این مشکل از سمت کاربر ییا وب سایت شما باشه مثلا کاربر آدرس سایت شما را اشتباه وارد کرده باشه. معمولا وقتی با این خطا رو به رو میشوید اکثرا اقدام به ترک آن وب سایت میکنید که خب این نظر سئویی خیلی امتیاز منفی ای برای سایت شما خواهد داشت.برای همین تاکید میشود که صفحه 404 سفارشی در وردپرس ایجاد کنید تا کاربران را به صفحه ی مدنظر هدایت کنید تا مخاطب خود را از دست ندهید.

روش ساخت صفحه 404 سفارشی در وردپرس

روش های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید تغییراتی در این صفحه به وجود بیارید ولی توصیه میشود که روشی را انتخاب کنید که بتوانید یک صفحه کاملا اختصاصی برای این خطا در نظر بگیرید. چون خیلی مهم است که کاربر بعد از رو به رو شدن با این خطا سایت شما را ترک نکندو حتما به یک صفحه مقصد هدایت شود که توصیه میشود که در اکثر وقت ها لینک صفحه ی اصلی وب سایت و صفحات مهم را در این صفحه قرار دهید.

ساخت صفحه 404 سفارشی در وردپرس با افزونه 404page

یکی از روش های ساخت صفحه 404 سفارشی در وردپرس استفاده از افزونه 404page است. این افزونه وردپرس به راحتی به شما کمک میکند تا یک صفحه ی 404 سفارشی شده بسازید. این پلاگین مانند مابقی پلاگین ها مثل redirect نیست که فقط خطای 404 را به صفحات دیگر هدایت کند. بلکه شما میتوانید با ساخت یک صفحه اختصاصی با کمک این افزونه این صفحه را مدیریت کنید.

صفحه 404 سفارشی

Page to be displayed as 404 page: در این قسمت اول برگه ای در آن صفحه 404 را سفارشی کرده بودید را باید انتخاب کنید.

Hide the selected page from the Pages list: با فعال سازی این گزینه اگر کاربران به قسمت برگه ها دسترسی داشته باشد. برگه 404 برای کاربران مخفی میماند و فقط مدیر سایت به آن دسترسی خواهد داشت.

Send an 404 error if the page is accessed directly by its URL: با فعال کردن این گزینه وقتی کاربر آدرس صفحه ای را در وبسایت شما اشتباه وارد کرده باشد به برگه ای که طراحی کرده اید هدایت خواهد شد در غیر اینصورت در همان صفحه باقی میمامند.

Force 404 error after loading page: معمولا وقتی کاربران آدرس سایت را اشتباه وارد کند وارد صفحه ای که برای 404 طراحی شده است هدایت میشود ولی د برخی از قالب ها ممکن است این اتفاق رخ ندهد که بهتر است امتحان کنید اگر مشکلی بود سپس این گزینه را روشن کنید.

Disable URL autocorrection guessing: یکی از ویژگی های وردپرس این است که اگر ادرسی اشتباه وارد شود نزدیک ترین آدرس را به شما پیشنهاد میدهد ولی خب گاهی اوقات به صفحات غیر مرتبط ممکن است هدایت کند ولی با فعال کردن این گزینه درنهایت به صفحه 404 طراحی شده هدایت میشود.

Send an HTTP 410 error instead of HTTP 404 in case the requested object is in trash: اگر صفحه ای از سایت شما که 404 شده است در موتور جستجو ایندکس شده باشد با این علامت هرچه زودتر از نتایج گوگل حذف خواهد شد.

Activate Compatibility Mode: گاهی اوقات پیش میاد که افزونه ها و با برگه ها ناسازگاری دارند ولی با فعال کردن این گزینه به شما کمک میکند که ناسازگاری در وردپرس رخ ندهد.

تغییرات در فایل 404 برای سفارش سازی خطای 404

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک میکند اینکه در فایل404 تغییراتی ایجاد کنید تا صفحه 404 سفارشی در وردپرس ایجاد کنید. البته باید گفت در این کار خیلی دستتون باز نیست اگر هم به دانشی از کد نویسی ندارید که کار کردن با این فایل برای شما دشوار خواهد بود.برای دسترسی به این فایل باید مدیریت هاست خودتون شوید . بعد از ورود به فایل منیجیر وارد پوشه wp-content/themes شوید سپس در سمت چپ گزینه404.php را بزنید. کدهای صفحه 404 در این فایل قرار گرفته است که میتوانید در این صفحه تغییرات ایجاد کنید سپس ذخیره کنید.

سفارش سازی 404

قالب‌های آماده برای صفحه ۴۰۴ سفارشی در وردپرس

یکی از آسان ترین روش ها استفاده از قالب های آماده برای این صفحه میباشد. کافیه برای اینکه به این قالب ها دسترسی داشته باشید در گوگل عبارت  404 error html template را جستجو کنید. یا در مخزن قالب های وردپرس به دنبال این قالبهای اماده بگردید. بعدار پیدا کردن این قالب ها به راحتی میتوانید فایل‌های سی اس اس و جاوا اسکریپت این قالب‌ها را بصورت inline در کدهای HTML اضافه کنید. سپس کل کد‌ها را در فایل 404.php قرار دهید و ذخیره کنید. به همین راحتی صفحه 404 سفارشی در وردپرس خواهید داشت.

صفحه 404 سفارشی در وردپرس

مطلب پایانی

یکی از خطاهایی که ممکن است در هر طراحی سایت رخ بدهد مین خطای 404 است که بیشتر به دلیل اختلال یا اشتباه در آدرس صفحات وب سایت رخ میدهد. این اتفاق از نظر سئویی زیاد جالب نمیباشد چون که کاربر به هدف خود نرسیده و ممکن است سایت شما را ترک کند برای جلوگیری از این اتفاق بهتر که صفحه 404 سفارشی در وردپرس داشته باشید. تا اگر کاربر به اشتباه وارد صفحه ی ناموجود شد به یک صفحه هدف هدایت شود. برای همین توصیه میشود که حتما یک صفحه اختصاصی داشته باشید.

ممکن است هنگام طراحی سایت با وردپرس دچار مشکلاتی شوید ولی نگران نباشید.اگر هم پیشنهادی برای صفحه 404 سفارشی در وردپرس دارید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.