اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

حذف بک لینک مخرب و اسپم سایت

بک لینک مخرب یک نقطه منفی برای سئو سایت میباشد. در این مقاله سعی داریم روش تشخیص بک لینک های اسپم و نحوه رفع آنها را آموزش دهیم.
حذف لینک اسپم سایت
فهرست مطالب

حذف بک لینک مخرب و اسپم سایت

بعد از طراحی سایت یکی از مهم ترین مسائل سئو سایت میباشد که باید در آن نکات زیادی را رعایت کنیم برای مثال بک لینک مخرب یکی از مواردی است که تاثیر بسیار منفی روی سئو سایت شما دارد.حذف بک لینک (Backlink) مخرب برای حفظ سئوی وب سایت بسیار ضروری است. بک لینک های اسپم ، لینک های غیر طبیعی هستند که به رتبه بندی جستجوی یک وب سایت آسیب می رسانند و سبب جریمه کردن وب سایت شما توسط گوگل شود. 

بک لینک های مخرب به دلایل متعددی ایجاد می شوند. در ادامه، دلایل ایجاد این بک لینک ها و روش تشخیص آنها و همچنین نحوه ی حذف آن ها را در این مقاله استادان وب آموزش خواهیم داد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بک لینک مخرب یا اسپم چیست؟

براساس تعریف الگوریتم های گوگل یک الگوریتمی وجود دارد که روی لینک سازی های سایت بسیار حساس میباشد. الگوریتم پنگوئن وظیفه بررسی لینک های ورودی سایت میباشد این الگوریتم بک های بی ارزش را تشخیص میدهد و باعث افت رتبه سایت میشود. در گذشته قبل از الگوریتم پنگوئن افراد با خرید بک لینک های مختلف و تعداد بالا سایت های خود را بالا میکشیدند ولی بعد از به وجود آمدن پنگوئن دیگر وبسایت ها جریمه های سنگین میشدند و گاهی اوقات پنالتی رخ میدهد.

بک لینک اسپم چه لینک هایی هستند

  • بک لینک مخرب از وب سایت هایی با اسپم اسکور بالا
  • خرید بک های زیاد
  • بک لینک‌های موجود در سایت‌های کم‌ارزش و بی‌کیفیت
  • لینک‌های کامنت‌های اسپم
  • بک لینک‌های PBN غیر اصولی
  • مزرعه لینک

اگر از این روش ها برای وب سایت خود لینک سازی کرده اید بهتر است قبل از اینکه گوگل دست به کار شود و رتبه های شما را بگیرد زودتر اقدام به حذف بک لینک مخرب و اسپم کنید.

حذف بک لینک مخرب

چرا حذف بک لینک مخرب مهم است؟

یکی از دلایلی که ممکن است سایت شما را دچار دردسر بکند داشتن بک لینک مخرب میباشد چون که گوگل به صورت مرتب وب سایت ها را زیر نظر دارد و خزنده های گوگل تمامی موارد سایت ها را مدام بررسی میکنند مخصوصا لینک سازی یکی از علاقه مندی های گوگل به بک لینک سازی میباشد همانطور که بک لینک های سالم و طبیعی می توانند سبب افزایش رتبه ی وب سایت شوند، بک لینک مخرب می تواند به سئوی وب سایت شما آسیب برساند و رتبه ی وب سایت شما را پایین بیاورد.

راه های های شناسایی لینک مخرب

برای شناسایی بک لینک مخرب، چندین راه وجود دارد:

شما یک هشدار گوگل وبمستر در رابطه با بک لینک مخرب وب سایت دریافت کرده اید.

اگر ترافیک وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یافته است، توسط پنگوئن جریمه شده اید و احتمالاً بک لینک های مخرب دلیل آن هستند.

استفاده از ابزارهای سئو سایت مانند Ahrefs، Moz، SEMRush و Monitor Backlinks. این ابزارها، همه لینک هایی را که مطابق با تعریف آن ها در دسته ی بک لینک مخرب هستند، علامت گذاری می کنند برای مثال وب سایت هایی با اسپم اسکور بالاو … . هر یک از این برنامه ها از معیارهای مختلفی استفاده می کنند، اما اگر از Monitor Backlinks استفاده کنید، همه چیز را به شما نشان می دهد.

چگونه بک لینک اسپم و مخرب سایتمان را حذف کنیم

برای اینکه بک لینک مخرب را حذف کنید باید آنهارا disavow کنید. برای اینکار خود گوگل براساس احتمالات یک ابزار قوی تهیه کرده است که شما با کمک آن تاثیر بک لینک مخرب را از وب سایت خود از بین ببرید.

 برای disavow کردن بک لینک ها وارد سرچ کنسول شوید و از فهرست سمت چپ بر روی Links کلیک کنید. در صفحه باز شده سمت راست بر روی گزینه Export External Links کلیک و گزینه More Sample Links را انتخاب می کنید. یکی از فرمت ها را انتخاب و لیست لینک های خارجی سایت را دریافت می کنید. به صورت دستی تمام لینک ها بررسی می کنید و بر اساس جایگاه لینک، اعتبار وب سایت و غیره اگر اسپم یا بک لینک خراب بود، به صورت جداگانه در یک فایل txt قرار می دهید. که نکات ساخت فایل شامل موارد زیر است:

شروع هر آدرس با کلمه domain میباشد برای مثال Domain:example.com

نامی که برای فایل انتخاب می شود لاتین باشد.

به صورت جداگانه آدرس هر لینک در یک خط قرار دهید.

برای نتیجه بهتر، آدرس دامنه وب سایت را در لیست قرار دهید. بعد از ایجاد فایل حاوی لینک مخرب یا اسپم، در ابزار Google Disavow Tool دامنه مورد نظر را انتخاب می کنید و گزینه upload را انتخاب و فایل ایجاد شده را آپلود می کنید.

نحوه ایجاد فایل با فرمت txt در ویندوز

با استفاده از نرم‌افزار atom یک فایل جدید ذخیره می‌کنیم. مثلاً در دسکتاپ و اسم این فایل را Links.txt می‌گذاریم. دقت کنید که حتماً فرمت فایل ما باید txt باشد.

مطلب پایانی

هنگامی که وب سایت خود را از بک لینک مخرب پاکسازی کردید، می توانید یک درخواست تجدید نظر به گوگل ارسال کنید. این راهی برای اعتراف به اشتباه خود، تشریح مراحلی است که برای رفع مشکل برداشته اید است و این که قول می دهید که در آینده به بهترین شیوه های سئو پایبند باشید. با این حال، به یاد داشته باشید که ممکن است گوگل بین دو تا سه هفته طول بکشد تا به ارسال شما پاسخ دهد.

گاهی اوقات ممکن است رقبا برای حذف شما از نتایج برتر بک لینک اسپم برای وب سایت شما بزنند که بهتر است شما هرازگاهی بک لینک های خود را بررسی کنید و لینک مخرب را دیساوو کنید. اگر شما هم دچار این مشکل شدید و راه حل بهتر و سریعتری برای حذف بک لینک مخرب دارید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.