اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

الگوریتم پنگوئن و جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط این الگوریتم

در مقاله سعی داریم که راه های جلوگری از جریمه شدن سایت توسط الگ.ریتم پنگوئن را بیان کنیم پس همراه ما باشید.
الگوریتم پنگوئن
فهرست مطالب

الگوریتم پنگوئن و جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط این الگوریتم

الگوریتم پنگوئن جز مهم ترین الگوریتم های گوگل است که در ۲۰۱۲راه‌ اندازی شد و به این منظور بود که سایت های اسپم در نتایج برتر گوگل قرار نگیرند.گوگل در گذشته ابتدا یکی از مهم ترین دلایلی که هرسایتی را در  نتایج سرپ وارد میکرد بالا بودن تعداد کمات و کلمات کلیدی بود که افراد با تکرار زیاد کلمه کلیدی در وبسایت در نتایج برتر قرار میگرفتند که گوگل به کمک الگوریتم پاندا از این روش جلوگیری کرد.

 سایت های متخلف را جریمه کرد در ادامه افراد برای بالا بودن در نتایج شروع به لینک سازی های بالا کردند چون لینک سازی برای گوگل بسیار پر اهمیت بود که در اینجا وقتی گوگل متوجه نارضایتی کاربران شد الگوریتم پنگوئن را ارائه کرد که ما در این مقاله از استادان وب قصد داریم که توضیح جامع از الگوریتم پنگوئن و روش های جلوگیری از جریمه شدن توسط آن را بیان کنیم پس همراه ما باشید.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

یکی از ملاک های سئو سایت لینک سازی میباشد.افراد شروع کردن خرید لینک ها با تعداد بالا در این صورت گوگل تصور میکرد چون این سایت ورودی بالایی نسبت به آن کلمه کلیدی دارد پس مرتبط است و در نتیجه در نتایج گوگل وب سایت را بالا می آمد. 

کاربران بعضی اوقات با سایت های اسپم رو به رو میشدند و باعث نارضایتی آنها میشد از این رو گوگل با کمک الگوریتم پنگوئن از ساخت لینک های اسپم جلوگیری میکند یعنی وبسایت هایی که از مزرعه لینک و لینک های غیرطبیعی داشتند را پنالتی و از نتایج گوگل حذف میشود.

الگوریتم پنگوئن روی چه مواردی حساس است؟

الگوریتم پنگوئن به دو مورد بسیار حساس میباشد. تمرکز الگوریتم پنگوئن بیشتر از هر چیزی برروی  بک لینک‌های سایت میباشد؛ بک لینک‌های زیاد از سایت‌های کم ارزش و یا غیر مرتبط، کلمات کلیدی  بیش از حد و استفاده از کلمه یا عبارت یکسان برای تمام بک لینک‌های ساخته شده، در کنار استفاده بیش از حد کلمات کلیدی ممکن است موجب جریمه شما توسط الگوریتم پنگوئن میشوند.

لینک سازی اسپم

تصور اینکه فکر کنید با لینک سازی های متعدد میتوانید جز نتایج برتر شوید را بعد از سال 2012 دیگر تبدیل به رویا شد وقتی که الگوریتم پنگوئن وارد دنیای گوگل شد. تصور اینکه شما یک وبسایت نوپا هستید که سیگنال زیادی از شبکه های اجتماعی دریافت نکرده اید یک دفعه چندین هزار لینک از سایت های مختلف دریاف کنید کاملا مشخص است که یک جای کار میلنگد و اینطوری توسط الگوریتم پنگوئن دچار جریمه خواهید شد.

پر کردن صفحه با کلمات کلیدی

وقتی شما تمرکز خود را به جای اینکه وبسایت خود را برای کاربران بهینه کنید برای گوگل بهینه میکنید و از کلمات کلیدی زیاد در صفحه استفاده کنید دچار جزیمه گوگل خواهید شد. اینکه شما از کلمه کلیدی موردنظر خود به صورت تکراری و کاملا بی ربط استفاده کنید باعث میشود که نتیجه عکس بگیرید. 

برای اینکه شما به صورت اصولی و با چگالی مناسب از کلمات کلیدی استفاده کنید میتوانید اگر از وردپرس برای طراحی سایت استفاده میکنید از افزونه سئو وردپرس استفاده کنید و میزان مشخصی از کلمات کلیدی استفاده کنید.

بررسی الگوریتم پنگوئن

چگونه متوجه جریمه پنگوئن گوگل بشویم؟

برای اینکه متوجه بشوید که آیا دچار خشم الگوریتم پنگوئن شده اید یا نه راه های مختلفی برای تشخیص آن وجود دارد. برای مثال سایت‌تان برای یک کلمه کلیدی دچار افت ترافیک شده است. برای مثال: صفحه سایت شما برای یکی از کلمات کلیدی از رتبۀ های بالا یکباره یک رتبه عجیب و غریب و پایین میگیرد و از سرپ به طور کامل حذف میشود.

صفحه‌  ای که شامل کلمه کلیدی به خصوص می‌باشد، از ایندکس گوگل خارج شده است در صورتی که بقیه صفحات سایت در گوگل ایندکس شده باقی مانده است.ممکن است در بخش‌های “Search Queries” یا “Manual Actions” در گوگل وبمستر سایت خود، پیغامی با مضمون “لینک سازی غیر طبیعی” دریافت کنید این یعنی شما دچار جریمه گوگل توسط پنگوئن شده اید.

چگونه جریمه الگوریتم گوگل پنگوئن را رفع کنیم؟

گاهی اوقات پیش می آید که برای اینکه جایگاه شمارا در گوگل بگیرند دست به کاری ناجوانمردانه میزنند و رای شما لینک های اسپم میزنند و این صورت شما جریمه میشوید و از نتایج حذف میشوید یا اینکه خود دچار این اشتباه شده اید و راه چند ماهه رو میخواستید یک شبه طی کنید و اینجوری توسط گوگل جریمه شده اید. برا اینکه مشکل پنالتی صفحه خود را حل کنید باید این لینک های اسپم و غیر طبغی را حذف کنید.

از بهترین ابزارهایی که به شما برای رفع جریمه گوگل پنگوئن کمک می‌کند، Google disavow است. در این مورد، به رد حمایت مدیر سایت از لینک اشاره دارد. این ابزار از زمان راه‌اندازی الگوریتم پنگوئن گوگل، مطرح شد. در این زمان، وبمسترها به دنبال راهی بودند که از دست لینک‌هایی که نمی‌توانند حذف کنند، خلاص شوند. بنابراین می‌توان گفت گوگل disavow پاسخی به این نیاز مدیران سایت بود.

.

الگوریتم گوگل پنگوئن

چه کار کنیم که از جریمه پنگوئن گوگل در امان باشیم؟

اگر رتبه خوبی در گوگل دارید و ممکن است برای شما لینک های اسپم بزنند و شمارا با پنگوئن درگیر کنند بهتر است همیشه بک لینک های خود را بررسی کنید برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو رایگان استفاده کنید.

اگر هم اینکه خود قصد لینک سازی دارید باید به صورت اصولی منطقی اینکار را انجام دهید همیشه توصیه شده است که ابتدای کار از شبکه های اجتماعی سیگنال دریافت کنید سپس شروع به لینک سازی بکنید و سعی کنید از وبسایت هایی که اعتبار دامنه بالایی دارند لینک دریافت کنید و از دریافت لینک از هر وبسایتی جلوگیری کنید چون باعث افت رتبه شما خواهد شد.

مطلب پایانی

الگوریتم پنگوئن جز سختگیر ترین اگوریتم های گوگل میباشد که جریمه سختی هم دارد اینکه صفحه مورد نظر شما که بی شک صفحه هدف شما میباشد واین اتفاق باعث میشود که زحمات شما به باد برود. برخی از صاحبان سایت درخواست دارند که وبسایت خود را سریعتر به نتایج برتر برسانند.

 این اتفاق زمانی میوفتد که اطلاعاتی راجع به سئو ندارند و با سپردن کارها به افراد سودجو با لینک سازی های اسپم ممکن است در مدت زمان محدود رتبه بگیرید ولی بی شک با بررسی الگوریتم پنگوئن از نتایج حذف میشوید. پس توصیه میکنیم اگر به فکر رتبه به صورت طولانی مدت هستید از لینک سازی غیرطبیعی خودداری کنید. راه های رفع پنالتی سایت توسط پنگوئن را بالا گفتیم اگر شما هم پیشنهادی برای رفع جریمه گوگل دارید با ما در بخش نظرات درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.