اٌستادان وب ، انتخابی استادانه

گام به گام مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی وب سایت یکی از پلن های هر کارفرما یا طراح باید اطلاعات کافی از آن داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم مراحل طراحی سایت را به صورت قدم به قدم و کامل توضیح دهیم.
مراحل طراحی سایت

فهرست مطالب

گام به گام مراحل طراحی سایت

خیلی از کارفرمایان هستند که با نداشتن اطلاعات کافی راجع به مراحل طراحی سایت اشکالاتی را در روند طراحی سایت به وجود میاوردند. طراحی و ساخت یک سایت حرفه ای کار یک شب نیست و نیازمند برنامه ریزی در روند ساخت سایت میباشد. قبل از شروع به پیاده سازی نهایی سایت باید تمام تصمیمات را گرفته سپس شروع به ساخت و طراحی کنید اگر کارفرما در اواسط کار درخواست تغییراتی را بدهد باید تمامی مراحل مجدد بررسی و طی شود. 

ما در این مقاله سعی داریم مراحل طراحی سایت را به صورت کامل و جامع برای شما توضیح دهیم که اگر کارفرما هستید و قصد دارید که درخواست طراحی وب دهید اطلاعات کامل راجع به روند کار و مدت زمان پروژه داشته باشید اگر هم قصد یادگیری و شروع را دارید بهتر است تمام این مراحل را به صورت کامل طی کنید تا یک طراح حرفه ای باشید.

مراحل طراحی سایت

پله به پله طراحی وب باید برنامه ریزی شده باشد و تمام این مرحله ها باید با کارفرما بررسی و چک شود. چون بخش مهم وبسایت باید طبق اهداف و سلیقه خود کارفرما طی شود. باید تمامی موارد به صورت شفاف در زمان مشاوره طراحی سایت بیان شود علی الخصوص تمامی هزینه های لازم که در ادامه در کارفرما نه طراح به مشکل برخورد نکنند. حالا قصد داریم مراحل طراحی سایت را به صورت قدم به قدم توضیح دهیم.

مراحل طراحی وب

شناخت نیاز های کارفرما

شما باید بررسی کنید چه نیازی اعث این مسئله شده است که صاحب کسب و کار نیازمند وبسایت شده است.این قسمت از مراحل طراحی سایت است که اهمیت الایی داد شما باید جوری وبسایت را بسازید تا مشتری تمام نیازهای خود را رفع کند و به آن هدفی که دارد برسد.البته تمام اینکار به عهده ی صاحب سایت نمیباشد تیم تخصصی ما در استادان وب با توجه به تجربه خود در زمینه مشاوره به درخواست کننده مواردی را پیشنهاد میدهد.

بررسی بازار هدف

هرکسب و کاری یک سری بازار هدف خواهد داشت ی شک وقتی یک کسب و کاری که قصد دارد از وبسایت برای فروش محصول خود استفاده کند هدف آن افزایش فروش خود میباشد و ما باید هدف و بازار مشتریان را بررسی کنیم و با توجه به بررسی نیازهای مشتریان اقدام کنید. یا یک وب سایت شرکتی قصد بازدید بیشتر خدمات خود را دارد پس باید وبسایت جوی طراحی شود که مناسب بازار مشتریان آن شرکت باشد.این قسمت از مراحل طراحی سایت خیلی باید درست و اصولی طی شود تا ثمره نهایی کار خوب باشد.

بررسی رقبا

بی شک هر کسب و کاری چه در فضای مجازی چه حقیقی یک سری رقبا دارد. برای اینکه شما بتوانید از سایر رقبا یک سر و گردن بالاتر باشید اید وبسایتهای رقیب را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی کنید و جوری پلن طراحی را انجام دهید تا از آنها برتری داشته باشید هر موردی که رقیب در وبسایت خود رعایت نکرده است شما با تحلیل و اصول درست در صفحه خود پیاده سازی کنید تا مشتریان بیشتری داشته باشید.

طراحی وایر فریم

حالا دیگه کم کم وارد فازعملی خواهیم شد. یک نمای کلی از سایت طراحی می‌کنیم. این نما شامل یک نقشه کلی از صفحات سایت و چیدمان المان‌ها و عناصر مختلف است. این مرحله از طراحی سایت «طراحی وایرفریم» نام دارد. در این قسمت تمامی اطلاعاتی که از صاحب سایت دریافت کرده ایم را در این بخش به صورت کلی طراحی کرده.

طراحی گرافیکی با فتوشاپ

بعد از نمای کلی که طراحی شد حاا باید قالب سایت در محیط فتوشاپ طراحی شود. منظور از قالب کلی سایت یعنی همان طراحی وایرفریمی که کشیده اید را حالا به صورت طرح گرافیکی با فتوشاپ طراحی میشود و رد صورت تایید صاحب سایت از این مرحله طراحی سایت عبور خواهیم کرد. در اصل این مرحله یک طرح ظاهری از صفحه اصلی یا مابقی صفحات درخواستی است.

پیاده سازی طراحی سایت

یکی از اصلی ترین مراحل طراحی سایت پیاده سازی آن میباشد. حال اینکه از کدام یک از ابزارهای طراحی وب سایت برای اینکار استفاده میشود تفاوتی ندارد. البته در زمان تحویل پروژه این موضوع  بسیار تاثیر گذار میباشد. اگر سایت شما با کدنویسی انجام شود مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید ولی اگر از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده شود در زمان کوتاه تری نسبت به کدنویسی این مرحله طراحی سایت را طی میکنند.

راه‌اندازی سایت

میتوان گفت قسمت پایانی مراحل طراحی سایت راه اندازی وبسایت در فضای اینترنت میباشد. البته قبل از راه اندازی باید یک هاست و دامنه مناسب برای سایت انتخاب کنید که این مرحله بسیار مهم است چون انتخاب نوع دامنه باید با برند صاحب سایت همخوانی داشته باشد و کاملا اصولی انتخاب شود.

آموزش کار با پنل وبسایت

یکی از مراحل طراحی سایت که ما در تیم استادان وب به آن اهمیت ویژه ای میدهیم. بخش آموزش کار با پنل وبسایت میباشد. خیلی از افراد ترس این را دارند که چگونه وبسایت خود را مدیریت کنند ما به شما تمامی کار با پنل را آموزش خواهیم داد و همچنین خدمات پشتیبانی برای شما خواهیم داشت و نباید نگران هیچ مشکلی در وبسایت خود باشید.

طراحی سایت اصولی

انواع طراحی سایت

یکی دیگر از مواردی که باعث میشود پروژه ها و مراحل طراحی سایت باهم کمی تفاوت داشته باشد انواع طراحی سایت میباشد.وبسایت ها به صورت کلی به دو دسته سایت های ایستا و سایت های پویا تقسیم میشوند:

سایت های ایستا

سایت های ایستا یا Static طراحی یک بار و اکثرا با استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب HTML ، CSS و جاوا اسکریپت انجام میشود. در این نوع تعداد تغییرات سایت معمولا کم بوده و سالی 1 یا 2 بار ویرایش محتوا توسط طراح حرفه ای انجام میشود. با توجه به حجم نسبتا کم کد نویسی در سایت های استاتیک سرعت بارگذاری آن بالا بوده و همین امر تاثیر بسزایی در بهبود تجربه کاربری آن دارد و همینطور زمان تحویل پروژه این نوع سایت کم میباشد معمولا از این وبسایتها برای معرفی که نیازمند تغییر محتوا نیستند استفاده میشود.

سایت های داینامیک یا پویا

معمولا سایت های پویا یا Dynamic یک دسترسی به سیستم مدیریت برای مدیر وبسایت تعبیه میشود. بدین ترتیب او میتواند اقدام به درج، حذف یا ویرایش محتوای سایت خود کند و محدودیتی در این امر نداشته باشد.معمولا این نوع وبسایتها با زبان های PHP، ASP و ASP.Net طراحی میشوند و دراصل مدت زمان طراحی این نوع صفحات نسبت به صفحات ایستا بیشتر است.

مطلب پایانی

شاید با توجه به توضیحات بالا تصور کنید که مراحل طراحی سایت بسیار سخت میباشد ولی خب اینطور نیست وقتی شما شروع به یادگیری کنید متوجه میشود که چقدر این راه لذت بخش خواهد بود درکل ثمر دادن هرچیزی لذت بخش خواهد بود. اگر شما به دنبال یک طراح سایت حرفه ای برای کسب و کار خود هستید ما میتوانیم در استادان و به شما کمک کنیم شما میتوانید با مراجعه به بخش مشاوره رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید و همچنین اگر برای یادگیری وارد این حرفه شده اید میتوانید با مراجعه به دوره رایگان طراحی سایت اطلاعات خوبی راجع به شروع این حرفه کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

سئوالی دارید ما هستیم !

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره ما میتونی شماره رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.