اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

پارک دامین چیست؟ و بررسی تاثیر آن بر سئو وب سایت

تعریف پارک دامین چیست؟ منظور از پارک چیست و چه معنی در دنیایی وب سایت دارد؟ در این مقاله سعی کردیم توضیح جامع و کاملی راجع به پارک دامین و تاثیرات مثبت و منفی آن را بازگو کنیم.
دامنه جانشین
فهرست مطالب

پارک دامین چیست؟ و بررسی تاثیر آن بر سئو وب سایت

پارک دامین یا Domain parking چیست؟ با دیدن این کلمات شاید تعاریف مختلفی به ذهنتون برسه که خب طبیعی است. ولی در پشت این ظاهر پیچیده ای که اسم آن دارد تعریف آسانی دارد. گاهی اوقات لازم است که دامین خود را پارک کنید. یعنی وقتی از دامنه اصلی خودتون استفاده نمیکنید لازم است آن را پارک کنید. یعنی اینکه لازم است که محتوای اصلی وب سایت شما با یک آدرس دیگری برای کاربر به نمایش دربیاید. ما در این مقاله در وب سایت استادان وب سعی داریم که جزئیاتی بیشتری از پارک دامین را به شما توضیح دهیم پس همراه ما باشید.

پارک دامین چیست؟

به صورت مختصر همانطور که بالاتر گفتیم پارک دامین در اصل فرآیندی که شما به این اجازه را میدهد که با کمک کنترل پنل هاست خود چند دامنه را بر روی دامنه اصلی پارک کنید. شاید با این موضوع متوجه کار اصلی پارک دامین نشده باشید. که بهتر که با یک مثال واضح برای شما بگوییم یعنی چی!!

شما تصور کنید که تبدیل شده اید به یک وب سایت و برند قوی در این موارد کاربران ممکن است که پسوند دامنه شما را فراموش کنند یا حتی ممکن است که مابقی افراد از نام تجاری شما سواستفاده کنند برای این کار افراد اقدام میکنند که نام دامنه خود را در پسنوندهای مختلف ثبت کنند. مثلا تصور کنید که نام دامنه اصلی وب سایت شما www.exm.com است.ولی وقتی شما از پارک دامین استفاده میکنید وقتی کاربر www.exm.net یا حتی www.exm.ir را وارد میکند محتوای وب سایت اصلی شما یعنی همان www.exm.com زا مشاهده میکنند در صورتی که آدرسی که در مرورگر قرار دارد ممکن است www.exm.net باشد.

پارک دامنه

پارک دامین چه تاثیری بر سئو سایت خواهد داشت؟

یک باور قدیمی در بین برخی از سئوکاران وجود داشت که میامدند یک دامنه قدیمی و با اعتبار را روی دامنه اصلی خود پارک میکردند که اعتبار انها منتقل شود. ولی خب این یک باور قدیمی و اشتباه است. چون در اصل همونطور که گفتیم با کمک پارک دامین محتوای اصلی دامنه شما در دامنه های مختلف به نمایش درمیاید که خب شما تصور کنید که ربات های هوشمند گوگل با بررسی وب سایت شما به این نتیجه میرسد که محتوای تکراری در چند وب سایت ثبت شده است و در این صورت ممکن است که تاثیر منفی بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد.

گاهی اوقات افراد فکر میکنند که وقتی کاربران با جستجو نام آنها حتی وقتی پسوند وب سایت را اشتباه وارد میکنند بازهم با محتوای اصلی سایت شما رو به رو شوند و اینطوری مشتریان و کاربران خود را از دست ندهند ولی خب بازهم راه حل اینکار استفاده از پارک دامین نمی باشد چون در هرصورت وب سایت شما را تحت عنوان محتوای تکراری شناسایی میکند و به این صورت هیچ فاییده ای از نظر سئویی برای شما نخواهد داشت بلکه ممکن است که ضررهای بیشتری نسبت به برندسازی مجازی به وب سایت شما برساند.

تفاوت ریدایرکت و پارک دامین چیست؟

اول از همه تعریف ریدایرکت را باید گفت یعنی اینکه وقتی یک آدرس را وارد میکنید و عمل ریدایرکت انجام شده باشد شما به آدرس جدیدی که مشخص شده است هدایت میشوید. خب شاید تصور کنید که خب با کمک پارک دامین کاربر به محتوای اصلی وب سایت شما میرسد پس تفاوتی با ریدایرکت نخواهد داشت ولی خب این تصور اشتباه است چون وقتی ریدایرکت استفاده میکنید شما به آدرس جدید هدایت میشوید یعنی اینکه ادرسی که در مرورگر وارد میکنید تغییر خواهد کرد.

 ولی در پارک دامین شما فقط به دامنه اصلی وصل میشوید و آدرس در مرورگر شما همان چیزی است که وارد کرده اید و تغییری پیدا نمیکند. در اصل یکی دیگر از تفاوتی که در این دو مورد وجود دارد این است که در ریدایرکت اعتبار آدرس قبلی کاملا منتقل میشود ولی در پارک دامین این اتفاق نخواهد افتاد و اعتباری منتقل نمیشود پس برای همین مسئله توصیه میشود که اگر به فکر انتقال اعتبار در سئو هستید از ریدایرکت 301 استفاده کنید.

پارک دامین

تفاوت پارک دامین با ادان دامین، ساب دامین، دامنه جانشین

یک سری اصطلاحات در دنیای سایت و هاست و دامنه وجود دارد که شاید خیلی از شماها تا به حالا با آنها آشنا نشده اید. سعی داریم سخن انتهایی مقاله را به این موارد اختصاص دهیم. که اصطلاحاتی مثل اددان دامین، ساب دامین و دامنه جانشین چیست؟ و چه تفاوتی با هم دیگر دارند پس همراه ما باشید.

ادان دامین (addon domain)

اگر طراحی سایت انجام میدهید بی شک هنگام ثبت سایت و خرید دامنه با گزینه ادان دامین هم مواجه شده اید. در واقع ادان دامین به شما این قابلیت را میدهد که روی یک هاست چند وب سایت با دامنه ها متفاوت داشته باشید. یعنی چند وب سایت با نام ها و محتوای متفاوت از هم داشته باشید.

ساب دامنه (sub domain)

ساب دامین درواقع حکم یک شاخه اضافی در وب سایت شما را دارد و در یک فولدر جداگانه قرار دارد ولی با یک نقطه از دامنه اصلی جدا میشوند. اگر بخواهیم با یک مثال قابل مس توضیح دهیم میتوانید به قسمت مجله دیجیکالا یا همون قسمت وبلاگ آن بروید تا متوجه شوید منظور ما از ساب دامین چیست. آدرس این صفحه از دیجیکلا به این صورت است mag.digikala.com که یک ساب فولدر با حداسازی یک نقطه در کنار دامنه اصلی قرار گرفته است.

دامنه جانشین یا Domain Alias

دامنه جانشین همانطور که از اسمش پیداست مشخص است که چه کاربردی دارد. بی شک الان به این فکر میکنید اگر این هم مانند پارک دامین است پس تفاوت کاربرد این دو در چیست؟ باید بگوییم که پارک دامین همان دامنه جانشین است و هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند و کاربرد و تعریف این دو یکی است.

پارک دامنه

مطلب پایانی

یکی از اشتباهاتی که در گذشته برخی از سئوکاران استفاده میکردند جهت افزایش اعتبار و برندسازی وب سایت استفاده از پارک دامین بود در صورتی که اینکار نه تنها سودی برای وب سایت ندارد بلکه ممکن است وب سایت دچار اثرات منفی شود پس توصیه میشود که از پارک دامین حدالامکان برای اینکار استفاده نکنید و اگر قصد افزایش اعتبار دارید از ریدایرکت 301 استفاده کنید. اگر سوالی یا نظری راجع به پارک دامین دارید ممنون میشم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.