اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

کلمات کلیدی LSI چیست؟ کاربرد استفاده از آن در بهبود سئو سایت

از دید سئو و گوگل استفاده از کلمات کلیدی LSI بسیار با اهمیت میباشد. با استفاده از LSI به کاربر برای پیدا کردن نتایج موردنظر کمک خواهید کرد.
اهمیت کلمات lsi
فهرست مطالب

کلمات کلیدی LSI چیست؟ کاربرد استفاده از آن در بهبود سئو سایت

در گذشته استفاده از کلمات کلیدی برای گوگل خیلی مهم بود و افراد برای رسیدن به نتایج برتر به صورت مکرر از کلمات کلیدی استفاده میکردند و گوگل تصور میکرد که این مطلب بسیار کامل و خوب است ولی ا گذشت زمان و به روزرسانی های مکرر در  الگوریتم های گوگل دیگه استفاده مکرر از کلمات کلیدی کاملا منسوخ شد.

 گوگل با توجه به پیشرفتی که داشته الویت را بر درک نیازهای مخاطب قرار داده است که شما با استفاده از کلمات کلیدی LSI توجه گوگل را نسبت به سایت خود بیشتر جلب خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم که یک توضیح جامع و کامل راجع به کلمات کلیدی LSI و همچنین مزایا استفاده از آن را بیان کنیم پس تا انتهای مقاله همراه بچه های استادان وب باشید.

کلمات کلیدی LSI چیست؟

LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است. در واقع LSI اشاره به کلمات مختلف ولی مفهوم و حوزه مشترکی دارند.کلمات نزدیکی معنایی زیادی به هم دیگر دارند هستند. اگر بخواهیم یک مثال حقیقی برای شما بزنیم شما تصور کنید که راجع به مدرسه صحبت میکنید و عباراتی مثل کتاب درسی و کلاس درس و تخته و نیمکت و هرچیزی که مربوط به مدرسه میباشد یک ارتباط معنایی با مدرسه خواهد داشت به این عبارات کلمات کلیدی LSI میگوییند. 

هیچ شباهتی با هم دیگر ندارند این کلمات ولی با گفتن هر کدام از این کلمات یاد مدرسه خواهید افتاد و یک ارتباط مفهومی با هم دیگر دارند. در حقیقت کلمات کلیدی LSI شامل تمام کلماتی که کلید واژه شما نزدیک هستند. LSI در واقع یک برنامه رایانه‌ای است که برای یادگیری طیف گسترده‌ای از مترادف‌ها بر اساس زمینه، طراحی شده است. در این روش از روش های ریاضی برای یافتن روابط بین کلمات و مفاهیم در یک قسمت از محتوا استفاده می‌شود.

آیا LSI، همان کلمات مترادف است؟

خیلی از افراد هنوز تصور میکنند که کلمات کلیدی LSI همان کلمات مترادف میباشند ولی در اصل همچنین تعریفی ندارد LSI  شامل کلمات مترادف هم میشود ولی اینکه به صورت کلی به معنی مترادف کلمات باشد نیست. همانطور که مثال زدیم تصور کنید که کلیدواژه شما مدرسه میباشد ولی کلاس درس یا کتاب درسی همه اینها در این دایره لغت هستند ولی مترادف نمیباشند. هر کلمه‌ای که شما به عنوان یک کلمه کلیدی در نظر می‌گیرید، در واقع بخش کوچیکی از یک دایره بزرگ از کلمات کلیدی مرتبط است. زمانی از LSI استفاده کردید که وارد این دایره شوید و کلمات مرتبط دیگر این دایره هم در متن وارد کنید.

Lsi

دلایل استفاده از کلمات کلیدی LSI

یک سری دلایل قانع کننده وجود دارد که شما را ترغیب میکند که حتما از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

  • یکی از دلایلی که توصیه میشود که شما از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید ین است که به شما کمک میکند که از تکرار یک کلمه کلیدی جلوگیری کنید. وقتی شما هی به صورت مکرر از یک کلمه در طول محتوا استفاده کنید یک نوشته کاملا ماشینی است یعنی هدف شما از رفع نیاز مخاطب خارج میشود ولی با کمک کلمات کلیدی LSI به راحتی از یک نوشته ماشینی جلوگیری میکند.
  • وقتی که شما کلمات کلیدی LSI استفاده کنید یک محتوای غنی خواهید داشت که از یک دایره گسترده کلمات کلیدی استفاده خواهید کرد و به این صورت ارزش محتوای شما بالاتر خواهد رفت و جایگاه بهتری در گوگل خواهید گرفت.
  • وقتی از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید ایده های بیشتری خواهید داشت و میتوانید به موضوضعات بیشتری بپردازید و تیترهای جذاب تری را تولید کنید.

 اهمیت و تاثیر کلمات کلیدی LSI بر SEO

استفاده از کلمات کلیدی LSI در واقع به خزنده های گوگل کمک میکند که صفحه و مقاله شما را با کلماتی که ب موضوع شما مرتبط هستند ایندکس کند. یعنی درواقع به شما کمک میکند که علاوه بر کلمه کلیدی هدف خود در مابقی کلماتی که ارتباط مفهمومی دارند و جستجو میشوند هم رتبه بگیرید که که از نظر سئویی برای شما بسیار خوب میباشد. به این صورت با هر جستجو با عبارات هم معنی شما یک ایمپرشن دریافت خواهید کرد و این باعث میشود که میزان کلیک سایت شما افزایش پیدا کند.

استخراج کلمه کلیدی LSI

روش های مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI وجود دارد که شامل موارد زیر میباشد:

Searches Related to

یکی از روش های پیدا کردن کلمات هم معنی در سئو کمک از بخش جستجوهای مرتبط خود گوگل میباشد هنگام تولید محتوا حتما توصیه میشود که از این بخش از گوگل کمک بگیرید چون این بخش خود یک کمک گوگل به شما میباشد که نباید آن را نادیده گرفت.چون معمولا در این قسمت از عباراتی که توسط کاربران زیاد جستجو میشوند قرار میگیرد و اهمیت بسیار بالایی دارند.

کلمات کلیدی مرتبط

تگ های تصاویر در گوگل

وقتی شما یک کلمه کلیدی را گوگل جستجو میکنید وقتی به بخش تصاویر بروید تگ های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که درحقیقت همان کلماتی هستند که ارتباط مفهومی با عبارت جستجو شده ی شما خواهند داشت پس از این قسمت هم میتوانید کمک بگیرید.

تگ تصاویر سرچ

Keywordtool

یکی از ابزارهای که به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک میکند استفاده از وب سایت Keywordtool میباشد که شما با وارد کردن کلیدواژه هدف کلمات و عبارات کلیدی LSI را مشاهده خواهید کرد و به راحتی میتوانید ایده های زیادی جهت تولید محتوا داشته باشید.

از سایت‌های دایره‌المعارف استفاده کنید

برخی از وبسایت های هستند که برای توضیح و تعریف عبارتی از کلمه های هم معنی ای که ارتباط موضوعی دارند استفاده میکنند در حقیقت شما با کمک وبسایت ویکی پدیا میتوانید کلمات کلیدی LSI را استخراج کنید.

از رقبا ایده بگیرید

یکی از روش هایی که همیشه برای بهبود سئو سایت توصیه میشود بررسی رقبای خود است. شما بررسی محتوای رقبا میتوانید از عبارات LSI آنها ایده بگیرید و در محتوای خود استفاده کنید.

چگونگی استفاده از کلمات کلیدی LSI

اینکه که توصیه میشود که از این کلمات استفاده کنید به این معنا نیست که شما یک قطاری از کلمات را پشت سر هم داشته باشید در واقع با اینکار مخاطب را خسته خواهید کرد و این باعث میشود که نرخ پرش وبسایت شما افزایش پیدا کند و این اتفاق باعث کاهش رتبه شما در گوگل خواهد شد. سعی کنید کلمات LSI را در محتوای خود به صورت پراکنده استفاده کنید. تگ عنوان، تگ های هدینگ، Alt تصاویر و پاراگراف ها مکانهای مناسبی برای قرار دادن این کلمات هستند. سعی کنید که به صورت طبیعی از این عبارات استفاده کنید.

کلمات کلیدی lsi

مطلب پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم که تعریف کلی از کلمات LSI برای شما داشته باشیم. در واقع استفاده از آنها سئو کلاه سیاه و یک ترفند مخفی نمیباشد چونکه همیشه گوگل به کاربران به صورت مستقیم توصیه کرده بود که از کلمات مرتبط در جستجوها استفاده کنید تا بهترین نتایج برای شما باشد یعنی کاربر با هر مدل سرچ و جستجویی به وبسایت شما برسد. همچنین راه های پیدا کردن کلمات کلیدی LSI هم بیان کردیم اگر شما تجربه یا ابزارهای سئو بهتری را برای پیدا کردن این کلمات میشناسید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.