اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

فاکتورهای بررسی اسپم اسکور

اسپم اسکور وب سایت چیست؟ اعدادی که اسپم اسکور نشان میدهد بر چه اساسی محاسبه میشود و تاثیر آن بر سئو چیست؟ رعایت چه فاکتورهایی باعث کاهش این عدد خواهد شد؟
اسپم اسکور چیست
فهرست مطالب

فاکتورهای بررسی اسپم اسکور

بعد از طراحی سایت و معرفی آن به گوگل و همچنین اقدام اولیه سئو سایت یک سری امتیازها از سمت گوگل به وب سایت شما داده میشود که براساس معیاهای مختلفی میباشد.برای بررسی اسپم اسکور وب سایت یکی از جامع ترین ابزارهای سئو وب سایت وب سایت moz.com است که شما میتوانید در آن میزان امتیاز اسپم وب سایت خودتان را بررسی کنید. در این بخش یک سری اعداد به وب سایت شما اختصاص داده میشود که ما در این مقاله در استادان وب سعی داریم این اعداد را بررسی کنیم همچنین روش هایی معرفی کنیم که به شما کمک کند تا عدد اسپم اسکور را بهبود ببخشید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اسپم اسکور چیست؟

اسپم اسکور که در وب سایت moz موزد بررسی قرار میگیرد با توجه به 17 فاکتور مهم در سئو اصولی وب سایتها بررسی میشود. در واقع سایت ماز با بررسی مواردی که از پنالتی شدن سایت شما جلوگیری میکند به شما یک میزان امتیازی میدهد. درواقع هرچی عدد مقابل اسپم اسکور بالاتر باشد یعنی کار شما سخت تر خواهد شد و هر لحظه ممکن است توسط گوگل جریمه شوید. ما در این مقاله این فاکتورهای مهم را بررسی کرده ایم و همچنین قرا است روش هایی که باعث کاهش عدد اسپم اسکور شود را به شما اموزش دهیم پس همراه ما باشید.

نحوه مشاهده اسپم اسکور سایت

برای اینکه میزان درصد اسپم اسکور وب سایت خودتان را بررسی کنید باید اول وارد وب سایت moz.com شوید. ممکن بخاطر تحریم های موجود در ایران برای ورود به این وبسایت از قندشکن استفاده کنید. بعد از ورود درصورت اینکه اکانتی ندارد ابتدا یک اکانت اجاد کنید. یکی از ویژگی های moz اینکه حتی بدون پرداخت هزینه میتوانید از یک سری امکانات آن استفاده کنید. 

مطابق تصویر زیر  Free SEO Tools و Link Explorer را انتخاب کنید. در این قسمت روی دکمه Get link data کلیک کنید. یک منوی کشویی در کنار قسمت ورود لینک وجود دارد که شما میتوانید انتخاب کنید که دامنه اصلی یا همان rootdomain آنالیز بشه یا subdomain یا همان زیر دامنه یا اینکه exact page یا یک صفحه مشخص انالیز بشود که در حال حاضر بررسی اسپم اسکور فقط رو دامنه اصلی امکان پذیر است پس همان حالت دامنه اصی انتخاب کنید سپس لینک صفحه اصلی وب ساتی خود را وارد کنید سپس تمامی موارد اصلی سئو رو مشاهده خواهید کرد.

اسپم اسکور وب سایت

بررسی فاکتورهای اسپم اسکور سایت

همانطور که بالاتر گفتیم چیزی حدود 17 فاکتور مهم وجود دارد که وبسایت moz با بررسی انها امتیازی به وب سایت شما میدهد که حال ما میخواهیم این 17 فاکتور را به صورت خلاصه برای شما شرح دهیم.

اسپم اسکور

1-تعداد صفحات پایین در وبسایت

یکی از دلایلی که ممکن است باعث افزایش اسپم اسکور وبسایت شما میباشد محتوای کم است. در واقع ممکن است تازه وبسایت خود را طراحی کرده اید و وقتی اقدام به بررسی اسپم اسکور آن میکنید میبیند یکم این عدد ممکن است بالا باشد در واقع وقتی صفحات کمی در وب سایت شما وجود داشته باشد ممکن است این عدد بالا باشد پس نگران نباشید و تعدادد صفحات خود را افزایش دهید.

2- استفاده از پسوند دامنه بی ارزش

گاهی اوقات استفاده از پسوندهای بی ارزش در دامنه باعث میشود که وب سایت شما از سمت گوگل اسپم شناساسیی شود پس توصیه میشود که از این پسوندهای دامنه برای وب سایت خود استفاده نکنید و یا در صورت استفاده آن را تغییر دهید.. پسوندهایی که ممکن است اسپم باشند شامل موارد زیر میباشند:

  • Info
  • cc
  • pl
  • cf
  • ml

3- دامنه طولانی

یکی از دلایلی که ممکن است از سمت گوگل اسپم شناسایی شوید استفاده از نام دامنه طولانی و غیرعادی میباشد. چون معمولا وبسایت های اسپم از دامنه طولانی استفاده میکنند پس بهتر که از یک نام دامنه نرمال و متعارف استفاده کنید.

4- استفاده اعداد در دامنه

استفاده از اعداد در نام دامنه بی شک عدد اسپم اسکور وب سایت شما را بالا خواهد برد . سعی کنید تا حدالامکان از اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید چون این کار باعث افزایش اسپم وبسایت شما خواهد شد.

5- عدم استفاده از گوگل تگ منیجر

اگر میخواهید شما هم جز وبسایت هایی که از نظر گوگل اسپم هستند قرار نگیرید از تگ گوگل منجیر استفاده کنید . چون معمولا وب سایت های اسپم از این تگ استفاده نمیکنند.

6- استفاده از فونت های غیر معمول

اگر شما در وب سایت خود از فونت های عجیب استفاده میکنید ممکن که درصد اسپم اسکور وب سایت شما بالا برود پس سعی کنید از فونت های معمول استفاده کنید. معمولا در یکی از معروف ترین فونت هایی که معولا در وب سایت ها استفاده میشوند فونت iransans میباشد.

7- استفاده از تبلیغات دوکلیکی

سایت اسپم تقریبا هیچوقت از تبلیغات دو کلیکی استفاده نمیکنند. پس شما میتوانید برای اینکه توسط گوگل اسپم شناسایی نشوید، از تبلیغات دو کلیکی یا Doubleclick Ad استفاده کنید. تا میزان عدد اسپم وب سایت شما کاهش پیدا کند.

8- لینک دادن به Linkedin

سعی کنید برای کاهش میزان اسپم اسکور وبسایت به لینکدین لینک دهید یا از لینکدین به صفحات وب سایت خود لینک دهید چون که معمولا وبسایت های اسپم از لینکدهی به لینکدین استفاده نمیکنند.

9- ایجاد صفحه تماس با ما

وقتی شما صفحه تماس با ما داشته باشید و قابلیت شناسایی داشته باشید به راحتی میتوانید از لیست اسپم اسکور گوگل خارج شوید. سعی کنید حتما یک صفحه ی تماس با ما داشته باشید و هویت خود را تایید کنید.

10- وجود آدرس ایمیل در سایت

با قرار دادن یک راه ارتباطی با کاربران در وبسایت باعث کاهش میزان اسپم شوید. با قرار دادن یک ایمیل واقعی و تایید شده این کار را یموانید به راحتی انجام دهید.

11- استفاده از کلمات کلیدی در تگ متا

اگر به صورت کرار و زیاد از کلمات کلیدی در تگ متا استفاده کنید به عنوان اسپم در گوگل شناسایی خواهید شد. پس سعی کنید حدالامکان از اینکار جلوگیری کنید.

12- استفاده از گواهینامه SSL

یکی از معیارهایی که باعث جلوگیری از افزایش عدد اسپم اسکور سایت میشود استفاده از گواهینامه ssl است. چون کمتر وبسایت اسپمی از اعتبار ssl استفاده میکند. پس برای جلوگیری از این اتفاق درخواست  ssl برای وسایت خود بدهید.

13- رتبه بازدید

هرچه تعداد بازدید وبسایت شما بالاتر باشد حقیقی بود سایت شما به گوگل ثابت میشود. سایت هایی که بازدید بیشتری دارند نسبت به صفحاتی با بازدید کمتر امکان اینکه توسط گوگل اسپم شوند خیلی پایین تر میباشد.

14-طول توضیحات متا

سعی کنید از متاهای طولانی یا خیلی کوتاه استفاده نکنید. چون که اینکار باعث افزایش عدد اسپمی خواهد شد. پس سعی کنید از زیرعنوان های معقول یعنی طول بین 25 تا 60 کلمه استفاده کنید نه کمتر نه بیشتر تا دچار مشکل نشوید.

15- طول تگ عنوان

سعی کنید از عنوان های بسیار طولانی یا حیلی کوتاه استفاده نکنید چون اینکار باعث افزایش اسپم وبسایت شما خواهد شد. اینکه تعداد کلمات در یک عنوان چقدر باشد تعیین نشده است ولی خب سعی کنید که تعادل را در انتخاب عنوان حتما رعایت کنید.

16- تعداد لینک های خروجی نسبت به محتوا

سایت های اسپم معمولا از تعداد زیادی لینک خروجی در یک محتوای کوتاه استفاده میکنند. پس شما میتوانید با رعایت تناسب مقدار محتوا به تعداد لینک های خروجی، اسپم اسکور را کاهش دهید.

17- تعداد بک لینک های دامنه

تعداد بک لینک هایی که به دامنه های سایت های اسپم داده میشود، خیلی زیاد یا خیلی کم است. پس اگر تعداد این بک لینک هایی که به دامنه داده میشود، در سایت شما نرمال است، نگران افزایش اسپم اسکور سایت خود نباشید.

اسپم سایت

مطلب پایانی

برای کاهش میزان اسپم اسکور وب سایت باید نکات طلایی که اکثرا نکات سئویی هستند را رعایت کنید. هرچه وبسایت خود را از دلایلی که ممکن است منجر به پنالتی شدن وب سایت شما شود را دور نگه دارید درصد اسپم اسکور کاهش پیدا میکند و این امر باعث بالا رفتن اعتبار دامنه شما در گوگل خواهد پس تمامی نکاتی که بالاتر ذکر شده است را رعایت کنید تا نتایج مطلوبی در وبسایت خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.