اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

سایت تک صفحه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به ابعاد بزرگ طراحی سایت انواع مختلفی که وجود دارد یکی از وب سایت هایی که مورد توجه برخی از کاربران قرار گرفته است وب سایت تک صفحه ای میباشد که در این مقاله سعی داریم از کاربردهای این نوع طراحی بگوییم.
سایت تک صفحه ای
فهرست مطالب

سایت تک صفحه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

یک از انواع طراحی سایت که مورد توجه برخی از کسب و کارها میباشد طراحی سایت تک صفحه ای یا مینی سایت میباشد. برخی از کسب و کارها نیازی به داشتن وب سایت های چند صفحه ای ندارند. شاید تا به حال با این نوع وب سایت ها برخورد نداشته اید. شاید تصور کنید که این نوع وب ساتی ها هیچ کاربردی نخواهند داشت و از نظر سئویی قابلیت پیشرفت نخواهند داشت ما در این مقاله از استادان وب به تمامی این سوالات سعی کرده ایم که پاسخ دهیم پس همراه ما تا انتهای مقاله باشید.

سایت تک صفحه ای چیست؟

درواقع در وب سایت تک صفحه ای تمامی محتویات وب سایت در یک صفحه قرار میگیرند و امکان چابه جایی و لینک دهی بین چند صفحه وجود ندارد. با توجه به تعاریفی که صورت گرفته طراحی سایت ها به دو صورت تک صفحه ای و چند صفحه ای میباشد که بی شک تا کنون شما بیشتر با وبسایت های چند صفحه ای رو به رو شده اید. 

وب سایت تک صفحه ای در حقیقت مثل یک محیط دسکتاپ درعمل میکند.بیشتر از این نوع وب ساتی ها برای معرفی شخص یا یک کسب و کار استفاده میشود. ولی اگر بخواهیم یک مثال قابل لمس برای شما بزنیم میتوانیم منوی رستوران را برای شما مثال بزنیم برخی از رستوران ها با ایتفاده یک لینک منوی خود را ارائه میدهند که تمامی محتویات در یک صفحه قرار دارد. یکی از کاربرد طراحی سایت تک صفحه ای استفاده از منوی رستوران و کافی شاپ ها میباشد.

هدف از ساخت سایت تک صفحه ای چیست؟

یکی از مهم ترین نکته ای که همیشه در هنگان سئو در نظر گرفته میشود اهمیت دادن به کاربران است. یعنی به آنچه که مد نظرشون است هرچه زودتر برسند.یکی از مهم ترین ویژگی های سایت تک صفه ای همین است که در یک صفحه نیاز کاربر را رفع میکند و کاربر دچار سردرگمی در وبسایت نخواهند شد. در اص هدف از ساخت سایت تک صفحه ای پاسخ به نیازهای کاربر در سریع ترین زمان ممکن است.

سایت های تک صفحه ای

نکات ساخت سایت تک صفحه ای

برای اینکه یک سایت تک صفحه ای داشته باشید باید یک سری نکات را هنگام طراحی این نوع وبسایت رعایت کنید تا دچار یک سری مشکلات نشوید.

1- بررسی کنید که آیا سایت تک صفحه ای مناسب کسب وکار شما است یا نه

باید در نظر داشته باشید که آیا سایت تک صفحه ای مناسب کسب و کار شما است یا خیر. بی شک اگر کار شما دارای محصولات مختلف میباشد باید یک وبسایت فروشگاه ای داشته باشید که داشتن یک سایت فروشگاهی تک صفحه ای غیرممکن میباشد. پس اینکه کسب و کار شما میتواند سایت تک صفحه ای داشته باشد یا خیر بسیار مهم میباشد. که توصیه میکنیم برای اینکه تصمیم بگیرید که چه نوع سایتی داشته باشید میتوانید با بخش مشاوره رایگان ما در ارتباط باشید.

2- محتوای برنامه ریزی شده

یکی از مهم تری مسائلی که از نظر سئویی خیلی حائز اهمیت است داشتن یک محتوای برنامه ریزی شده میباشد محتوای شما باید به گونه ای باشد که کاربر را مشتاق کند تا تمام صفحه سایت شما را ببیند.اکثر وقت ها پیشنهاد میشود که از محتوای داستان طور استفاده کنید تا کاربر را ترقیب کنید محتوای شما را تا انتها ببیند. همینطور به صورت منظم محتوای خود را به روز کنید تا گوگل هم متوجه تغییرات شما شوند و ربات های خزنده وارد سایت شما شوند.

3- از افکت و انیمیشن استفاده کنید

در سایتت صفحه ای معمولا اسکرول های طولانی رخ میدهد بهتر است برای اینکه کاربر از اسکرول کردن خسته نشود از افکت ها و انیمیشن ها استفاده کنید. افکت پارالاکس به شما کمک می کند که المان های خودتان (مثل متن ها، عکسها، دکمه ها و…) را به صورت شناور دربیاورید. به این معنی که پس زمینه سایت شما، ثابت می ماند و این المان ها هستند که حرکت می کنند و این باعث میشود که سایت زیبایی داشته باشید.

4-  استفاده از صفحه وب سایت تان را برای کاربران آسان‌تر کنید

ممکن است در وب سایت تک صفحه ای کاربر به دنبال یک خدمات از سایت شما باشند پس در اینصورت شروع میکنند به اسکرول کردن وب سایت شما از اونجایی که گفتیم وبسایت های تک صفحه ای اسکرول زیادی ممکن است داشته باشند پس بهتر است برای راحتی کاربر از دکمه های بازگشت به بالای صفحه در سایت تعبیه کنید یا پایین صفحه اینطوری دسترسی را برای کاربران راحت تر خواهید کرد.

سئو سایت‌ تک صفحه ‌ای

با توجه به اینکه وبسایت هایی وجود دارند که تک صفحه ای هستند پس گوگل الگوریتم های خود را براساس اینگونه وبسایت ها هم تعریف کرده است. از اونجایی که وب سایت شما تک صفحه ای میباشد پس باید سرعت لود وب سایت شما بالا باشد جهت افزایش سرعت توصیه میکنیم که  مقاله افزایش سرعت لود وب سایت را مطالعه کنید.

 از طرفی شما باید مطالب سایت خود را به روز کنید تا گوگل هم به وب سایت شما سر بزند.برای سئو سایت تک صفحه ای باید بخش های مختلف سایت را مدیریت کنید  مثلا، برای محتواها، کلمات کلیدی را پیدا کرده دسته بندی کنید و برای هر کلمه، یک بخش ایجاد کنید و یک شناسه به آن اختصاص دهید. مثلا برای ” طراحی سایت” یک شناسه مانند ( طراحی- سایت) ایجاد کنید که این شناسه همان پیوند یکتای شما خواهد بود.

.

مینی سایت

مزایای سایت تک صفحه ای

  • تجربه کاربری آسان‌
  • به دلیل طراحی سایت رسپانسیو ، به راحتی در صفحات موبایل قابل نمایش است.
  • به روز رسانی آسان این سایت
  • نرخ بالای تبدیل نسبت به سایت های چند صفحه ای
  • طراحی UI ساده‌تر

معایب سایت تک صفحه ای

  • محدودیت در تعداد صفحات
  • خزنده های گوگل را دچار چالش خواهد کرد
  • بهینه سازی آن نسبت به سایت های چند صفحه ای دشوار تر است
  • دیر ایندکس شدن سایت در گوگل
  • محدودیت استفاده در کمات کلیدی
  • نیازمند به روز رسانی های مداوم

مطلب پایانی

در این مقاله در مورد سایت تک صفحه ای صحبت‌هایی داشتیم . همچنین از مزایا و معایب این سایت‌ها گفته و اطلاعاتی در مورد سئو سایت‌های تک صفحه‌ای ارائه دادیم. امیدواریم توانسته باشیم کمکی در شناخت سایت‌های تک صفحه‌ای، به شما کرده باشیم. برای حمایت از ما این مقاله را، با دوستان‌تان نیز به اشتراک بگذارید. آیا تجربه‌ای در مورد طراحی این مدل سایت‌ها داشته‌اید؟ اگر مثال قابل لمسی از سایت های تک صفحه ای دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.