اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

روش های ریدایرکت دامنه سایت

آموزش ریدایرکت کردن دامنه سایت یکی از مواردی است که ممکن است هرکسی در حین طراحی سایت به آن نیاز پیدا کند ما در این مقاله سعی کردیم آموزش ریدایرکت دامنه و همچنین لینک های وب سایت را به شما آموزش دهیم.
ریدایرکت دامنه
فهرست مطالب

روش های ریدایرکت دامنه سایت

گاهی اوقات پیش میاد که به دلایل مختلف مجبور به تغییر دامنه سایت خود میشوید یا اینکه میخواهید بخاطر ارزش سئویی یک دامنه پر قدرت را به دامنه سایت خود ریدایرکت کنید. ما در این مقاله از استادان وب سعی کردیم روش ریدایرکت دامنه در سی پنل و دایرکت ادمین را توضیح دهیم. در اصل معنی لغوی ریدایرکت یعنی تغییر مسیر ولی با توجه به انواع مختلفی که وجود دارد شاید شما دچار سردرگمی شوید که باید چگونه بعد از طراحی سایت دامنه قبلی را به جدید ریدایرکت کرد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ریدایرکت دامنه چیست؟

اگر بخواهیم با یک مثال به شما توضیح دهیم به این صورت است که تصور کنید که ادرس قبلی وب سایت شما www.exp.ir بوده است حال بنا به دلایلی مجبور به تغییر آدرس دامنه سایت خود شده اید.

  درحال حاضر آدرس سایت شما  www.test.com میباشد ولی خب ممکن است درگذشته شما کلی تبلیغات و لینک سازی خارجی برای آن ادرس قبلی کرده باشید و کاربر نام  دامنه جدید شما را نمیداد در این صورت با ریدایرکت دامنه در واقع وقتی کاربر روی لینکی از سایت قبلی شما کلیک میکند تا وارد شود یا آدرس قبلی را وارد میکند مستقیما به ادرس جدید هدایت شود. در حقیقت ریدایرکت دامنه برای این امر استفاده میشود حال در ادامه قصد داریم که آموزش انجام این کار را توضیح دهیم.

بعضی از افراد تصور میکنند که به جای اینکه عمل ریدایرکت دامنه را انجام دهند از پارک دامین استفاده کنند این تصور کاملا غلط است و این دو تفاوت بسیار زیادی باهم دارند. برای درک بیشتر تفاوت این دو مورد میتوانید مقاله پارک دامین را مطالعه کنید.

نحوه ریدایرکت دامنه در سی‌ پنل

برای اینکار باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید. در مرحله بعدی مانند تصویر زیر از بخش “DOMAINS” روی “Redirect” کلیک کنید. با این کار پنجره جدیدی به نام “Add Redirect” باز می‌شود.

ریدایرکت با سی پنل

مطابق تصویر زیر چند فیلد مختلف وجود دارد که باید آن را پر کنید. در ادامه به صورت کامل این موارد را به شما توضیح داده‌ایم.

ریدایرکت دامنه به کمک سی پنل
  • در قسمت “Type”: شما باید نوع ریدایرکتی که میخو.اهید انجام دهید  را مشخص کنید. سی پنل در حال حاضر دو نوع ریدایرکت 301 و 302 را به شما پیشنهاد می‌کند.
 
  • در فیلد “https?://(www.)”: آدرسی که می‌خواهید به دامنه جدید منتقل کنید را وارد کنید.
 
  • در فیلد “Redirects to”: آدرس دامنه جدیدی که قصد دارید کاربران را به آن منتقل کنید را بنویسید. فراموش نکنید که باید بعد از تایپ آدرس جدید / قرار دهید و http را تایپ کنید.
 
  • در بخش “redirection” سه گزینه مختلف را مشاهده می‌کنید:
 
  • اگر گزینه اول را فعال کنید تنها کاربرانی که آدرس سایت شما را با www سرچ می‌کنند به آدرس جدید ارجاع داده می‌شوند.
 
  • اگر گزینه دوم را فعال کنید تمامی کاربران (چه کسانی که با www سرچ می‌کنند و چه آن‌ها که بدون www) به آدرس جدید منتقل می‌شوند.
 
  • اگر گزینه سوم را فعال کنید کاربرانی که آدرس سایت شما را با www سرچ کرده‌اند، به آدرس جدید منتقل نخواهند شد.
 

در نهایت گزینه “Wild Card Redirect” زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید، دامنه اصلی و یا روت سایت خود را به آدرس جدیدی منتقل کنید. علاوه بر این اگر بخواهید به صورت کلی دامنه خود را تغییر دهید، می‌توانید برای انتقال آسان‌تر ساب دامنه‌ها از این گزینه استفاده کنید. در اخر پس از پایان  روی “Add” کلیک کنید.

ریدایرکت دامنه سایت

آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین

بالاتر نحوه ی ریدایرکت دامنه در سی پنل را گفتیم این سری میخواهیم  اموزش این کار را در دایرکت ادمین به شما آموزش دهیم. ابتدا وارد پنل کاربری دایرکت ادمین خود شوید. در قسمت Account Manager روی گزینه Site Redirection کلیک نمایید. در بخش سایت ریدایرکت روی گزینه CREATE NEW REDIRECT کلیک کنید. حالا باید اطلاعات لازم برای انجام ریدایرکت است را وارد کنید.

ریدایرکت با دایرکت ادمین

Local URL Path: در این قسمت باید مسیر مبدأ را وارد نمایید. در صورتی که می‌خواهید دامنه اصلی را ریدایرکت کنید، این بخش را خالی بگذارید. اما اگر می‌خواهید ساب‌دامین را redirect کنید نام ساب دامنه را وارد کنید.

Redirect Type: در این بخش باید نوع ریدایرکت را مشخص کنید. سه گزینه‌ی redirect 301، redirect 302 و redirect 303 وجود دارد که در ادامه به توضیح هرکدام خواهیم پرداخت.

Destination URL: در این فیلد نیز آدرس مقصد را وارد کنید. دقت کنید که آدرس را به صورت کامل مانند: http://www. exm.com وارد کنید.

انواع ریدایرکت دامنه

ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 به صورت دائمی دامنه را ریدایرکت می‌کند. در این حالت هم بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو را به آدرس جدید هدایت می‌کنیم. در ریدایرکت 301 به نوعی به موتورهای جستجو خواهیم گفت که آدرس قدیمی برای همیشه به آدرس جدید تغییر کرده است. در اکثر مواقع ریدایرکت 301 را می‌توان بهترین انتخاب برای حفظ ارزش و سئو سایت است چون تمامی اعتباری که قبلا آن صفحه یا دامنه داشته است به صفحه جدید منتقل میکند.

ریدایرکت 302

در این حالت به صورت موقت دامنه redirect می‌شود. با استفاده از ریدایرکت 302 از به وجود آمدن خطای 404 نیز جلوگیری خواهید کرد. همچنین به موتورهای جستجو می‌فهمانید که این صفحه ه صورت موقت منتقل شده است و ممکن است دوباره به حالت عادی بازگردد و اعتبار آن صفحه از نظر سئویی حفظ خواهد شد.

ریدایرکت 303

در این حالت شما لینک مورد نظر را به یک صفحه دیگر ارجاع خواهید کرد. این redirect یک جایگزین برای صفحه قبلی به شمار نمی‌رود. (استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.)

مطلب پایانی

ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین یکی از مهم ترین کارهایی است که میتوان به منظور بهبود عملکرد سایت بدون ایجاد تاثیر منفی روی سئو سایت انجام داد. به عنوان مثال بعد از خرید هاست و دامنه جدید، به کمک redirect مخصوصا ریدایرکت 301 دایرکت ادمین شما تمام ارزش و ترافیک یک صفحه یا دامنه را به صفحه یا دامنه دیگری منتقل می کنید و اینطوری دیگر تمامی زحماتی که برای دامنه قبلی وب سایت کشیده بودید هدر نمیرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.