اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس چه زمانی رخ میده؟ چه اختلالی در وردپرس یا پایگاه دادن باعث رخ دادن این خطا میشه؟
خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس
فهرست مطالب

رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس از اون دسته از مشکلاتی است که ممکن که باهاش برخورد کنید. البته باید گفت از اون دسته از خطاهای رایج در وردپرس که وقتی بهش برمیخوردید ممکن که دچار استرس بشید. خب پایگاه داده یه جورایی حکم  مغز داده های وب سایت شماست وقتی مغز کار نکنه عملا همه ی اطلاعات و زحماتتون از بین خواهد رفت. البته همیشه به این صورت نیست که شما همه چیو از دست دادید شاید مشکلات دیگه ای وجود داشته باشه که به راحتی قابل حل باشه. پس همراه ما باشید تا علت بروز این مشکل در وردپرس رو بررسی کنیم.

علت خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس چیست؟

خب از اونجایی که از اسم این خطا پیداست وقتی که اتصال پایگاه داده با وردپرس قطع باشه این اتفاق رخ میده. خب ممکن که دلایل مختلفی باعث رخ دادن این مشکل شده باشند که در بدبینانه ترین حالت اینکه کلا پایگاه داده شما حذف شده باشه یا شاید ممکن که اطلاعات ورودی دیتابیس شما اشتباه باشه وهمین باعث عدم ارتباط با دیتابیس شده باشه.دلایل زیادی برای رخ دادن این مشکل وجود داره که در ادامه به بررسی تک تک آنها و رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس پرداخته ایم.

آموزش رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

برای رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس باید تمامی مواردی که میخواهیم بگیم رو بررسی کنید تا در نهایت یکی از این روش ها باعث رفع خطای اتصال به پایگاه داده بشود. به ترتیب مواردی که ممکن باعث بروز این خطا شده باشند به صورت موارد زیر هستند که از ابتدایی ترین ایرادی که ممکن است باعث رخ دادن این خطا باشند تا بررسی موارد جزئی تر…

بررسی صحت اطلاعات کاربری پایگاه داده وردپرس

یکی از اولین قدم هایی که باید برای رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس انجام دهید همین بررسی صحت اطلاعات پایگاه داده است ممکن که یک سری اطلاعات غلط باعث رخ دادن این خطا شده باشند که برای رفع و بررسی این مشکل باید به تنظیمات پنل هاست خودتون برید و فایل wp-config.php را باز کنید سپس قطعه کد زیر را بررسی کنید:

// ** MySQL settings – You can get this info from your web host ** //

/** The name of the database for WordPress */

define(‘DB_NAME’, ‘database_name’;)

/** MySQL database username */

define(‘DB_USER’, ‘database_user’);

/** MySQL database password */

define(‘DB_PASSWORD’, ‘database_password’);

/** MySQL hostname */

define(‘DB_HOST’, ‘localhost’);

حالا باید موارد زیر رو باید بررسی کنید تا اگر مشکل از این قسمت ها است رفع کنید مواردی مثل:

database_name: نامی که در این قسمت قرار دارد باید با نام پایگاه داده ای که همون ابتدا هنگام نصب وردپرس رو ساخته اید تطابق داشته باشد.

database_user: در این قسمت هم باید نام کاربری که هنگام نصب وردپرس برای پایگاه داده خود انتخاب کرده اید یکی باشد.

database_password: در این قسمت باید همون رمزی که ابتدای ساخت پایگاه داده انتخاب کرده اید قرار داشته باشد.

اگر موراد بالا رو یاد ندارید برای به دست اوردن اطلاعاتی که هنگام ساخت پایگاه داده ثبت کرده اید به تنظیمات هاست خودتون بروید و قسمت MySQL Management  بروید و در اون قسمت نام تمامی دیتابیس هایی که ایجاد کرده این قرار دارد و با کلیک روی نام پایگاه داده تمامی اطلاعات آن وجود دارد را مشاهده کنید. اگر اقدام به تغییر رمز عبور کردید بعد از انجام اینکار تمامی اطلاعات صحیح را مجددا وارد فایل wp-config.php کنید سپس مشکل رو مجددا بررسی کنید.

خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

بررسی صحیح بودن پیشوند جداول در وردپرس

گاهی اوقات بخاطر عدم تطابق پیشوند جداول وردپرس  در فایل wp-config.php  خطای اتصال به پایگاه داده رخ میدهد. گاهی اوقات ممکن با اضافه کردن یک افزونه امنیتی پیشوند فایل ها در جداول وردپرس تغییر کرده باشد که برای بررسی این مورد وارد فایل wp-config.php بشوید سپس باید قطعه کد زیر را بررسی کنید تا از صحیح بودن پیشوند جداول اطمینان حاصل کنید.

 * You can have multiple installations in one database if you give each

 * a unique prefix. Only numbers, letters, and underscores please!

 */

$table_prefix = ‘wp_’;

اگر پیشوند جداول با هم دیگه تفاوت داشتند با پیشوندی که صحیح است را باید جایگزین  wp در کد بالا کنید و فایل را ذخیره کنید سپس بررسی کنید اکه آیا خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس حل شده است یا خیر.

تعمیر پایگاه داده وردپرس

بعضی وقتا هم خرابی در پایگاه داده باعث رخ دادن این مشکل میشود. حالا باید برای این مشکل مراحل زیر را انجام دهید تا اگر مشکل از خود دیتابیس باشه حل شود. برای اینکار قطعه کد زیر رو در فایل wp-config.php قرار دهید.

define( ‘WP_ALLOW_REPAIR’, true);

بعداز اینکه کد زیر رو وارد کرد و فایل رو ذخیره کنید در ادرس بار مرورگر خودتون این آدرس را وارد کنید تا وارد صفحه تعمیر پایگاه داده وارد شوید.

http:// نام دامنه سایت /wp-admin/maint/repair.php

بعد ار اینکه گزینه تعمیرپایگاه داده رو زدید و این کار انجام شد مجددا وارد فایل wp-config.php بشوید و قطعه کدی که بالا نوشتید رو حذف کنید مجددا فایل را ذخیره کنید و مشکل خطای اتصال به پایگاه داده رو بررسی کنید.

بررسی سطح دسترسی فایل‌های وردپرس

گاهی اوقات دسترسی ها در قسمت کد نویسی پی اچ پی جوری تعریف شده اند که باعث رخ دادن خطای اتصال پایگاه داده میشوند چون ممکن که اجازه دسترسی به یک سری از فایل ها و پوشه ها وجود نداشته باشد برای همین خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس اتفاق میوفته که برای حل این مشکل باید دسترسی فایل ها و پوشه ها را بررسی کنید.برای اینکار باید در تمامی فایل ها و پوشه هایی که در آدرس public_html هستند را بررسی کنید. سطح های دسترسی به صورت زیر میباشد:

  • سطح دسترسی فایل های وردپرس معادل عدد 644 میباشد
  • سطح دسترسی پوشه ها هم معادل عدد 755 میباشد.
خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

مطلب پایانی

در نهایت اگر خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس با مراحل بالا مثل بررسی مشخصات پایگاه داده در فایل  wp-config.php  و تایید صحت اطلاعات پایگاه داده و اگر مشکلی هم در قسمت پیشوند جداول وجود نداشت . در نهایت باید به صفحه تعمیر پایگاه داده بروید و آن را تعمیر کنید اگر مشکل از این قسمت هم نبود دیگه بهتر که با پشتیبان هاست خود مشکل را مطرح کنید شاید مشکل از سمت سرور هاست شما باشه که خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.