اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

انتخاب نهایی بین وردپرس یا کدنویسی

بحثی که همیشه مطرح است اینکه طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی.یک سری تفاوت بین طراحی سایت با ورپرس یا کدنویسی وجود دارد که هرکدام ویژگی و معایب خودشون رو دارند که در این مقاه توضیح داده ایم.
وردپرس یا کدنویسی
فهرست مطالب

انتخاب نهایی بین وردپرس یا کدنویسی

همیشه بین همه ی زمینه های کاری رقابت وجود دارد. از اونجایی که وقتی وردپرس وارد بازار طراحی سایت شد خیلی فراگیر شد. طبق آمار چیزی حدود 22 درصد وب سایت های کل جهان از طریق وردپرس طراحی شده اند خب این یک آمار بسیار قوی است. از اونجا دیگه بحث داغ شد که وردپرس یا کدنویسی؟

برخی ها اعتقاد دارند که از اونجایی که وردپرس ابتدا برای سیستم های وبلاگ نویسی وارد بازار شده بود قابلیت طراحی سایت حرفه ای با آن فراهم نیست ولی خب برخی ها هم میگفتند با توجه به آپدیت هایی که نجام شده است در نسخه های به روزش حتی از وب سایت های کدبیس هم قابلیت های بیشتری دارد.

برای اینکه دقیقا مشخص کنیم که کدام یک از این موارد برای شروع یا اصلا درکل بهتر است همراه ما در تیم استادان وب باشید تا با بررسی مزایا و معایب وردپرس و وب سایت های کدبیس انتخاب نهایی شما بین وردپرس یا کدنویسی مشخص بشه و از این سردرگمی ها نجات پیدا کنید.

طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی

کدام بهتر است؟

خیلی وقتا پیش میاد که افراد بین دو انتخاب گیر میکنه. خیلی وقتا افراد برای شروع یادگیری طراحی سایت از کجا شروع کنند وردپرس یا کدنویسی!! یا گاهی اوقات هم صاحب کسب و کار هستید بین دو انتخاب اینکه طراحی وبسایتتون با وردپرس یا کدنویسی باشه. 

هرکسی با توجه به حیطه فعالیت خودش تعریف هایی ممکن بکنه که شما رو سردرگم بکنه. در ادامه مسیر هرکسی به یکی از این موارد اعتماد خواهد کرد. برخی ها تصمیم میگیرند که از سیستم های مدیریت محتوا که معروف ترین آنها وردپرس هست استفاده کنند و برخی از افراد هم اصرار دارند که حتما کدنوسی یادبگیرند یا طراحی سایتشون با کدنویسی انجام بشه.

هرکدام از اینها مزایا و معایت خاص خودشون رو دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد که طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی تحت وب یا طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس انجام شود. پس همراه ما در استادان وب باشید.

وردپرس یا کدنویسی

طراحی سایت با wordpress

بذارید اول راجع به وردپرس و تاریخچه آن بگویم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است در ابتدای کار در سال 2003 برای سیستم های تولید وبلاگ ارائه شد در ادامه با توجه به پیشرفت هایی که داشت و آپدیت هایی که به مرور ارائه کرد تبدیل شد به یک سیستم طراحی سایت حرفه ای که طرفداران زیادی پیدا کرد. 

این پلتفرم براساس یکی از زبان های برنامه نویسی php طراحی شده است. این پیشرفت جوری شد که درحال حاضر به یکی از بهترین سیستم های ساخت وب سایت شد. در اون لحظه طراحان سایت کدبیس احساس خط کردند و رقابت بین انها شروع شد و مسئله اصلی وردپرس یا کدنویسی مطرح شد. در ادامه به مزایا و معایب وردپرس خواهیم پرداخت.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

رایگان بودن

وردپرس به صورت ریگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و شما نیازی ندارید که برای استفاده از تمامی ویژگی هایی که دارد هزینه ای پرداخت کنید. تمامی امکانات به صورت رایگان در اختیار افراد قرار میگیرد. شاید در موارد کدنویسی برای استفاده برخی از ابزارها نیاز به استفاده از نسخه پرمیوم و غیر رایگان هستید.پس شروع یادگیری طراحی سایت خیلی ها وردپرس را انتخاب میکنند.

بدون نیاز به کدنویسی

یکی از از دلایل محبوبیت وردپرس همین ویژگی است که شما بدون نیاز به کدنویسی میتونید یک وب سایت طراحی کنید. همه چی در وردپرس برای شما حاضر و آماده است و شما نیازی به کدنویسی ندارید. البته اگر اطلاعی از کدهای css دارید میتونید به صورت حرفه ای به وبسایتتون ویژگی های منحصر فردی اضافه کنید.

سادگی نصب

یکی از مهم ترین مزایای ورپرس همین نصب راحت که شما به راحتی میتونید با مراجعه به وب سایت رسمی wordpress و دانلود فایل و نصب آن به راحتی این پلتفرم رو نصب کنید. این ویژگی باعث شده که طرفداران زیادی رو به خودش جذب کند.شما فقط نیاز به یک سیستم دارید تا به راحتی بتونید وارد دنیای طراحی سایت شوید.

قالب های آماده

یکی دیگه از از مزایای وردپرس اینکه شما به جای اینکه به فکر این باشید که حالا باید به دنبال یک طراح قالب باشید از قالبهای آماده استفاده کنید. گاهی این قالب ها ممکن است به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد گاهی هم باید هزینه ای پرداخت کنید تا یک قالب حرفه ای داشته باشید ولی در نهایت همه چی برای شما حاضر و آمده است.

وردپرس یا کدنویسی

طراحی سایت کدبیس

بالاتر راجع به وردپرس وسیستم مدیریت محتوا گفتیم و مزایا و معایبش رو گفتیم حالا نوبت به زبان های برنامه نویسی تحت وب رسید. در این روش صفر تاصد سایت با کدنویسی انجام میشود. هم ui و ux با استفاده از کدنویسی انجام میشود. معمولا برای بخش های ظاهری وب سایت از زبان های مثل html, css, javascript استفاده میشود و برای طراحی سایت بک اند از زبان هایی مثل  PYTHON، PHP ،ASP.NET استفاده میشود.هرکدام از این زبانها ویژگی های خاص خودشون رو دارند. که بررسی آنها پرداخته ایم.

طراحی سایت با Python

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا است که از زمان 1998 وارد بازار برنامه نویسی شد.که دارای یک کتابخونه بزرگ است این زبان برنامه نویسی فقط برای طراحی سایت نمیباشد. از این زبان برای هوش مصنوعی ، رباتیک و… هم استفاده میشود.این ویژگی باعث شد که این زبان جز محبوبترین زبانهای برنامه نویسی قرار گرفت. یکی از محبوب ترین فریم ورک های پایتون شامل جنگو، فلسک، Bottle، Pyramid است.

طراحی سایت با ASP.Net

یکی دیگر از زبانهای برنامه نویسی که باعث مطرح شدن بحث وردپرس یا کدنویسی شده است همین ASP.Net است. این زبان براساس فریمورک های Net. ماکروسافت است که برای طراحی سایت های بک اند استفاده میشود. اولین نسخه ی آن در سال 2003 منتشر شد و به مرور با ارائه نسخه های مختلفی با به روز رسانی های متعدد نسخه های بعدی آن در سال 2006 منتشر شد.با استفاده از ابزار میتونید وب سایت پویا طراحی کنید. در این نوع نسبت به و جاوا زیاد نیازی به کدنویسی ندارد به اندازه ی آنها ندارد.

درنهایت طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی؟

با توجه به توضیحات بالا که گفتیم که سیستم مدیریت محتوا وردپرس احتیاجی به کدنویسی ندارید و سرعت طراحی سایت با این روش بسیار بالاست همچنین یادگیری این روش خیلی سریعتر از کدنویسی است. از اونجایی که طراحی با زبان های برنامه نویسی تحت احتیاج به کدنویسی دارید سرعت یادگیری آن بسیار پایین است چون صفر تا صد سایت به عهده شما خواهد شد ولی در وردپرس شما با استفاده از قالب ها و افزونه ها این قسمت کدنویسی رو رد کنید. 

از طرفی بخاطر متن باز بودن وردپرس امنیت کمتری نسبت به طراحی سایت کدبیس دارد.البته این اتفاق قابل حل همونطور که گفتیم که از قالبهای رایگان استفاده نکنید و از افزونه های امنیتی قوی استفاده کنید تا باعث افزایش امنیت وب سایت وردپرسی شوید. حالا با توجه به مسائل مطرح شده طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی کدام یک بهتراست فمر کنم تا به اینجا متوجه شده اید برای یادگیری کدام یک بهتر است. نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.