اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

افزونه وردپرس چیست و چگونه کار میکند؟

افزونه یا همان پلاگین باعث زیر و رو شدن دنیای طراحی سایت در وردپرس شده است که میلیون ها افزونه وردپرس وجود دارد.
افزونه وردپرس
فهرست مطالب

افزونه وردپرس چیست و چگونه کار میکند؟

وقتی وارد دنیای طراحی سایت بشید با ابزار و امکانات مختلفی آشنا خواهید شد. انقد امکانات در وب سایت های مختلف وجود دارد که هرکدام نیازمند یادگیری هستند. از اونجایی که الویت در وب سایت رضایت کاربر است پس باید تمامی وب سایت ها نیازهای کاربران را رفع کنند. برای رفع تمامی نیازها باید یک سری امکانات به وب سایت خودتون اضافه کنید. بی شک یادگیری تمامی این موارد کار دشواری است. ولی وردپرس برای اضافه کردن این امکانات افزونه هارو به طراحان سایت معرفی کرد. برای اینکه بدونید بهترین افزونه وردپرس چیست و کاربرد آن را بدانید همراه ما در استادان وب باشید.

افزونه وردپرس چیست ؟

خب وقتی آشنایی با وردپرس دارید بی شک اسم افزونه رو بارها شنیده اید. بخوایم یک تعریف کلی از افزونه داشته باشیم به معنی این است پلاگین ها یک سری برنامه های کاربردی کوچک هستند که امکانات زیادی رو برای وب سایت شما فراهم میکنند. در واقع حکم یک مکمل رو برای وب سایت شما دارند و باعث اضافه شدن ویژگی های جدید میشوند. در ودپرس دو نوع افزونه وجود داره که تفاوتشون فقط در ارائه امکانات است. افزونه های رایگان نسبت به افزونه ها غیر رایگان امکانات کمتری به شما ارائه میدهند. که توصیه میشه رای قدرتمند کردن وب سایتتون بهتر که از نوع غیر رایگانش استفاده کنید تا امکانات زیادی در اختیار شما قرار بگیرد.

بخواهیم براتون یک مثال در دنیای واقعی بزنم مثل این میمونه خب شما وقتی ماشینی خریداری میکنید یک سری آپشن ها به اون در ادامه اضافه خواهید کرد حالا این آپشن هر چیزی میتونه از یک دزدگیر ساده تا نصب دوربین و خیلی چیزهای دیگر. پلاگین ها دقیقا حکم همچین چیزی رو برای وب سایت شما داره. درحال حاضر میلیون ها پلاگین در وردپرس وجود داره که حق انتخاب شما بسیار بالاست.

ضرورت استفاده از افزونه وردپرس

همونطور که افزونه رو تعریف کردیم تا به اینجا باید متوجه اهمیت استفاده از آن ها شده باشید. از همون مثال ماشین و دزدگیر براتون استفاده میکنم شما در نظر گیر خب هر ماشینی با کلید هم قفل میشه چرا باید از دزدگیر استفاده کرد خب دلیلش کاملا واضحه که برای امنیت بیشتر خب در وردپرس هم همینطور برای مثال خود وردپرس هم امنیتی خوبی داره ولی برای بالاتر بردن امنیت وب سایت همیشه توصیه شده که از یکی از افزونه امنیتی وردپرس استفاده کنید.

مراحل نصب افزونه وردپرس

یکی از راحت ترین کارها نصب افزونه وردپرس است. از اونجایی که حفظ کردن تمامی افزونه ها کار بسیار سختی است شما به یک سرچ ساده در گوگل میتونید لیست تمامی پلاگین های مورد نظ خودتون رو مشاهده کنید. حالا بعد از این نام مورد نظر را متوجه شدید وارد پنل وردپرس شوید و در قسمت افزونه گزینه افزودن را میزنید سپس نام افزونه مورد نظر را جستجو میکنید و در نهایت گزینه نصب را میزنید.بعد از نصب فعال کردن را میزنید. حالا دیگه افزونه برای شما نصب شده و نام آن را مشاهده میکنید حالا میتونید تنظیمات مورد نظر را  اعمال کنید.

افزونه وردپرس

ساختار کلی افزونه چیست؟

از اونجایی که خود وردپرس با زبان برنامه نویسی php نوشته شده است. تمامی افزونه ها هم به زبان php نوشته شده اند و در قالب چند فایل زیپ شده در وب سایت شما قابل نصب است که حکم یک لقمه حاضر آماده برای وب سایت شما دارد چون با نصب یک برنامه یک ویژگی حرفه ای به وب سایت شما اضافه خواهد شد.

چند نوع افزونه وردپرس داریم؟

همونطور که گفتیم میلیون ها افزونه وردپرس وجود دارد که شما میتونید از آن ها استفاده کنید. اگر اهل سرچ کردن رای خرید هر محصول دارید متوجه میشید که از یک محصول برندهای مختلف و سازنده های مختلفی وجود دارد. پلاگین ها هم همینطور هستند مثلا برای اضافه کردن یک ویژگی ممکن با چندین افزونه وردپرس برخورد کنید پس به خاطر سپردن تمامی آنها کار ممکنی نیست. نمیشه گفت دقیق چندتا افزونه یا پلاگین وجود دارد ولی خب یک سری از آنها کاربرد همگانی دارند که در ادامه بخشی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

دلیل محبوبیت افزونه  وردپرس

بخوایم کلی بگیم اول از همه محبوبیت خود وردپرس باعث شده که این برنامه های کوچک کاربردی هم در بین طراحان سایت محبوب شوند. همونطور که گفتیم یکی از چندین دلیل محبوبیت وردپرس اینکه شما نیاز به هیچ دانش برنامه نویسی ندارید و به راحتی میتونید یک و سایت برای خودتون طراحی کنید. پلاگین ها هم همینطوری هستند بدون یک خط کد نویسی به راحتی یک ویژگی به وب سایت خودتون اضافه کنید برای همین محبوبیت زیاد مخصوصا در میان افراد مبتدی دارد.

افزونه وردپرس

سقف استفاده از افزونه وردپرس

خیلی جاها توصیه میشود که تعداد زیاد افزونه ها باعث کند شدن وب سایت میشود باید گفت این سخن تا حدودی درست است. ولی خب در اصل استفاده از پلاگین های نادرست باعث این اتفاق میشود وقتیاز پلاگینی استفاده میکنید که به درستی کدنویسی و بهینه نشده باشد صد در صد باعث اختلال و کندی در وب سایت شما میشود ولی اگر از پلاگین های بهینه شده و درست استفاده کنید هیچ مشلی برای وب سایت شما پیش نخواهد امد. توصیه میشود تا حد الامکان پلاگین های موردنیازتون را به صورت مستقیم از مخزن خود وردپرس دانلود و نصب کنید.

 

محبوب ترین افزونه های وردپرس

یک سری از پلاگین ها هستند که با توجه به کاربردی که دارند در میان وردپرس کاران دارای محبوبیت زیادی هستند. حالا با توجه به تعداد دانلودی که از این سری از پلاگین ها در مخزن وردپرس انجام شده است تعدادی این این افزونه ها و کاربرد آن ها رو ذکر کرده ایم.

افزونه سئو وردپرس

  • یواست سیئو
  • رنک مث
  • All in One SEO

افزونه امنیتی وردپرس

  • Wordfence Security – Firewall & Malware Scan
  • Akismet Spam Protection
  • All In One WP Security & Firewall
  • WPS Hide Login

افزونه کش وردپرس

  • WP Super Cache
  • LiteSpeed Cache
  • W3 Total Cache
  • WP Fastest Cache

دیگر افزونه های کاربردی

  • WooCommerce
  • Advanced Custom Fields
  • Redirection
  • Duplicate Page
  • Elementor Website Builder

تمام موارد بالا تعدادی از از افزونه های محدودی بود که در میان طراحان سایت محبوبیت بیشتری کسب کرده اند وگرنه افزونه های زیادی وجود دارد که نیازهای کاربران را حل کند.

انتخاب بین افزونه های پولی و رایگان کدام است؟

همیشه تصور میشود که وقتی چیزی رایگان است یعنی به درد نمیخورد. خب این کاملا تصور اشتباهی است. از اونجایی که خود وردپرس خیلی از افزونه هاشو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد بی شک استفاده از این پلاگین ها نیاز خیلی از کاربران را حل خواهد کرد. پس اگر نیاز شما از طریق نوع رایگان حل میشود نیازی به خریداری نسخه پرمیوم ندارد. ولی اگر نیاز به پشتیبانی دارید بهتر است که نسخه غیر رایگان را دریافت کنید. چون که نوع رایگان هیچ پشتیبانی ندارد.

مطلب پایانی

همونطور که گفتیم افزونه ها یا پلاگین ها یک سری برنامه هایی هستند که برای تکمیل کردن امکانات وب سایت شما استفاده میشود. اکثرا توصیه میشود که از پلاگین های زیادی به صورت همزمان استفاده نکنید و بهتر که از پلاگین های کاربردی غیر رایگان استفاده کنید چون ممکن که برخی از افزونه های رایگان به وب سایت شما آسیب بزنند.در حال  حاظر بیش از چندین میلیون پلاگین در مخزن wordpress قرار دارد.

مورد اطمینان ترین نوع افزونه ها در مخزن خود وردپرس قرار دارد. یکی از افراد برخی از پلاگین های غیررایگان را به صورت رایگان ارائه میکنند ولی خب بی شک مشخص است که چرا باید یک افزونه پولی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته شود ممکن است این پلاگین ها دارای کدهای مخرب باشند و به وب سایت شما آسیب برساند به این نوع پلاگین ها نال شده گفته میشود که توصیه میشود که هیچوقت از این نوع استفاده نکنید تا وب سایت شما دچار آسیب نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.