اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

معرفی مناسب ترین فونت برای سایت

یکی از مهم ترین مواردی که در جلب مخاطب تاثیر بالایی دارد انتخاب مناسب ترین فونت برای سایت میباشد. در این مقاله سعی داریم بهترین فوت برای وبسایت را به شما معرفی کنیم.
بهترین فونت برای سایت
فهرست مطالب

معرفی مناسب ترین فونت برای سایت

در دوران مدرسه همیشه توصیه به این شده که دست خط خوبی داشته باشیم اینطوری نوشتن خیلی از مطالب را به عهده شما قرار میگرفت. دست خط یکی از نکاتی بود که همیشه جلب توجه میکرد. برخی از افراد به این نکته توجه نمیکنند که انتخاب فونت برای سایت چقدر در جلب کاربر تاثیر دارد. ما در این مقاله در استادان وب سعی کردیم بهترین فونت برای سایت را به شما معرفی کنیم تا در طراحی سایت خود استفاده کنید تا باعث جذب مخاطب برای وبسایت خود شوید.

اهمیت انتخاب بهترین فونت برای سایت

همونطور که از اهمیت فونت برای سایت گفتیم چون تاثیر خیلی بالایی در تجربه کاربری یا همان ux وب سایت شما دارد. اگر شما از فونت های غیرمعقول برای سایت استفاده کنید باعث میشه که کاربر تمایل به مطالعه مطالب شما نشود و این امر باعث میشود که نرخ پرش شما افزایش پیدا کند و این اتفاق باعث میشود که تاثیر منفی روی سئو وبسایت شما بگذارد. 

استفاده از فونت های نامناسب و رنگ های نامتعارف باعث میشود که کاربران مایل نشود وقت بیشتری روی سایت شما بگذارند. پس انتخاب فونت برای سایت شاید مسئله پیش پا افتاده ای باشد ولی در اصل تاثیر خیلی بالایی روی سایت شما دارد پس باید انتخاب فونت برای سایت خیلی مهم میباشد ما سعی کردیم انواع فونت های مناسب برای وب سایت شما را معرفی کنیم پس همراه ما باشید.

فونت مناسب برای سایت

بهترین فونت برای سایت شرکتی

یکی از بهترین و کم حجم ترین فونت برای سایت شرکتی استفاده از فونت یکان میباشد.اینکه میگویم برای طراحی سایت شرکتی یکان است یعنی شما همیشه باید از این فونت استفاده کنید نمیباشد ولی خب اکثر وب سایت هایی که فعالیت شرکتی دارند از این نوع فونت استفاده میکنند چن این فونت یکی از ساده ترین و خواناترین فونتهای وب سایت میباشد که اکثر طراحان سایت از این نوع فونت برای وب سایت های شرکتی استفاده میکنند.

بهترین فونت برای سایت خبری

از انجایی که وب سایت های خبری مخاطبینی دارند که برای مطالعه مطالب وارد وب سایت میشوند پس داشتن یک فونت مناسب برای سایت بسیار مهم است که باعث نشود که کاربران وبسایت را ترک کنند. از اونجایی که اکثر افرادی که مخاطب همیشگی سایت های خبری هستند قبلا هم بی شک طرفدار مدل سنتی یعنی روزنامه بودند پس باید یک فونتی را انتخاب کنند که نزدیک به فونت قبلی باشند. اکثرا از فونت وزیر برای سایت خبری استفاده میکنند.

بهترین فونت برای سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی علاوه بر تصاویر واضح انتخاب فونت برای سایت فروشگاهی خیلی تاثیر بالایی در جذب مخاطب خواهد داشت. چونکه اکثر خریداران برای خرید به دنبا توضیحات کامل از آن محصول میباشند اگر این توضیحات فونت مناسبی نداشته باشند باعث جذب مخاطب نمیشوند د رنهایت مشتری خود را از دست خواهند داد. درحال حاضر اکثرا صفحات فروشگاهی از ایران سنس و یکان برای وبسایت خود استفاده میکنند.

بهترین فونت برای سایت پزشکی

معمولا کاربرانی که وارد وب سایت های پزشکی میشوند به دنبال رفع مشکل یا پیدا کردن اطلاعاتی هستند پس مخاطب این نوع وب سایت ها به دنبال متن هستند بیشتر تا تصاویر پس باید د انتخاب فونت برای سایت پزشکی نهایت دقت را داشته باشید تا مخاطبین خود را حفظ کنید.معمولا از فونت های رسمی در وب سایت های پزشکی استفاده میکنند در حال حاضر اکثر طراحان از فونت شبنم و یکان استفاده میکنند.

بهترین فونت برای سایت آموزشی

معمولا برای وب سایت های اموزشی باید مخاطبین خود را در نظر بگیرید.مثلا اینکه وب سایت شما در چه رده سنی هستند. باید با توجه به آن فونت خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر رده سنی شما کودکان و نوجوانان باشند باید از فونت مناسب و غیر رسمی برای این رده استفاده کنید تا کسل کننده نباشد. معمولا فونت برای سایت های آموزشی معمولا یک سری فونت های غیر رسمی و خوانا مثل ایران سنس و پرسو استفاده میشوند.

بهترین فونت برای سایت آگهی

یکی از وب سایتهایی که انتخاب فونت باید بسیار پر اهمیت باشد همین سایت های آگهی هستند. چون مانند سایت های خبری متن قرار گرفته بسیار مهم است. درضمن فونت برای سایت های آگهی باید به صورتی باشند علاوه بر طراحی سایت ریسپانسیو متن قرار گرفته در آن باید به صورتی باشد که در همه حالت مخصوصا تلفن همراه به راحتی به کاربر نمایش دهد.پیشنهاد ما به شما بای وب سایت های آگهی استفاده از فونت های گندم و ایران سنس میباشد.

فونت برای سایت چند زبانه

بهترین فونت‌های انگلیسی برای سایت های چند زبانه

تا اینجا راجع به اکثر فونت هایی که مناسب هرگونه وب سایت است را توضیح داده ایم و بهترین هارا به شما معرفی کردیم. بعضی از افراد اغدام به چند زبانه کردن سایت خود میکنند که اکثرا یکی از زبان های انتخابی انگلیسی است چون که یک زبان بین المللی میباشد انتخاب فونت برای سایت های چند زبانه باید همانقدر که وبسایتهای فارسی اهمیت دارند حائز اهمیت باشند. درحال حاضر چند نوع از فونت های رایج انگلیسی موارد زیر میباشند.

  • Circular
  • GT Walsheim
  • Filson
  • Circular
  • GT Walsheim
  • Filson

بهترین فونت برای سایت های فارسی

به صورت کلی اکثر وبسایت های فارسی زبان برای هر نوع وبسایتی که دارند بهتر است از چه فونتی استفاده کنند ولی به صورت کلی یک سری از فونت های فارسی هستند که در اکثر وب سایت های فارسی زبان مورد استفاده قرار میگیرند و طرفداران زیادی دارند. چند نمونه از این فونت ها شامل موارد زیر میباشند:

  • ایران سنس
  • یکان
  • شبنم
  • ساحل
  • تنها
  • پرستو
  • گندم

مطلب پایانی

انتخاب فونت برای سایت یکی از ریزه کاری های مهمی است که هر طراح سایت باید به آن اهمیت زیادی دهد. داشتن یک فونت مناسب برای طراحی سایت باید با توجهه به نوع فعالیت سایت شما انتخاب شود. برای مثال در وب سایت های خبری همانطور که گفتیم انتخاب فونت از اهمیت بالایی برخوردار است. پس با توجه به نوع سایت در انتخاب فونت دقت کنید. اگر شما هم تجربه در زمینه انتخاب فونت برای سایت دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.