اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

رفع خطای syntax error

گاهی اوقات یک بی دقتی ساده در کد نویسی باعث به وجود اومدن خطای syntax error خواهد شد لی ممکن دلایل دیگه ای هم وجود داشته باشه
فهرست مطالب

رفع خطای syntax error

ممکن هنگام طراحی سایت با خطاهای زیادی برخورد کردید که اکثر این خطاها به راحتی قابل حل هستند ولی خب اگر فرد مبتدی هستید برای حل این خطاها یکم دچار سردرگمی خواهید شد ولی به مرور با کسب تجربه های مختلف دیگه این خطاهای به وجود اومدن براتون حکم سرگرمی حین طراحی سایت رو داره. و دیگه نگرانی قبل رو نخواهید داشت. طراحی سایت با وردپرس هم خطاهای مخصوص خودشو داره که برای حل هر کدوم از اینها راه حلی وجود داره. در این مقاله میخوایم از خطای  syntax error در وردپرس صحبت کنیم که وقتی دچار این خطا شدید چطوری باید ازش گذر کنید پس همراه ما باشید.

خطای syntax error  چیست؟

یکی از بی دردسرترین خطاهای رایج در وردپرس همین خطای syntax error  هست حالا چرا بهش میگیم بی دردسر چون از اون دسته خطاهایی هست که به طور واضح  آدرس و خط دقیق ایراد به وجود اومده رو نشون میده. اکثر اوقات به دلیل یک بی دقتی در هنگام نوشتن کد جدید رخ میده یا ممکن که هنگام اپدیت کردن وردپرس یا افزونه جدید این اتفاق برای وب سایتتون بیوفته حالا براساس اینکه این خطا چطوری بهتون نمایش داده میشه و همراه چه پیغامی هست منشا اصلی رو بهتون نشون میدهد.

رفع خطای syntax error

خب حالا برای رفع این خطا از اونجایی که یک پیغام خطا بهتون نمایش میده پیدا کردن و حل این مشکل کار سختی نیست و به راحتی میتونید متوجه بشید که ایراد کار از کجاست. اگر به تصویر پیغام خطای زیر دقت کنید  Parse error به دلیل اینکه اختلالی در کدنویسی وب سایت شما رخ داده است نمایش داده میشود.

 عبارت unexpected وقتی در جمله قرار میگیرد به این معنی که اون عبارت مقابل که نمایش میدهد رو جا انداخته اید یا در جای مناسبی قرار نداده اید که تفسیرگر php قابل به تفسیر آن نیست. عبارت expecting هم عملکردی مثل unexpected داره به طوری که اشاره به این داره که باید از این عبارت استفاده کنید و شما این کار را انجام نداده اید. در ادامه جمله ی خطا، آدرس فایل که دچار خطا شده است و در ادامه نام فایل که در مسیر هاستینگ قرار دارد و در آخر هم شماره خطی که در آن دچار خطا شده است.

خطای syntax error

رفع خطای syntax error با حذف افزونه ها

گاهی اوقات حتی با رعایت تمامی نکات کد نویسی با این پیغام خطا مواجه میشید. همونطور که گفتیم فقط به دلیل خطای کد نویسی شده نیست. گاهی اوقات با نصب یک افزونه یا قالب نادرست درگیر خطای syntax error  در وردپرس شده اید. برای پیدا کردن مشکل بهتر که وارد پوشه ی پلاگین که در  مسیر هاست قرار دارد برید و اون افزونه ای که باعث به وجود اومدن این اختلال هست را غیر فعال کنید برای اینکار فقط کافیه که نام پوشه مورد نظر را تغییر بدهید.

گاهی این مشکل از هسته ی اصلی خود وردپرس به وجود میاد که بهتر که وردپرس خودتونو رو به روز رسانی کنید یا حتی مشکل از قالب طراحی شده باشه که بهتر از یکی از قالب های پیشفرض وردپرس استفاده کنید و دوباره مشکل را بررسی کنید.

جلوگیری از ایجاد خطای Syntax در وردپرس

اگر اقدام به دستکاری کردن کدهای وردپرس کردید باید حتما دانش برنامه نویسی رو تا حدودی بلد باشید تا درگیر خطا و این چیزا نشید. حالا برای اینکه دچار خطای سینتکس نشوید بهتر که قبل از شروع هرکاری از سایت خودتون پشتیبان بگیرید که درصورتی که قادر به حل مشکل نبودید بتونید نسخه ی قبلی وب سایتتون رو برگردانید. درحال حاضر با توجه به آپدیت هایی که در وردپرس قرار گرفته شده قابلیت تشخیص خطا هم نیز اضافه شده شما در حین کد نویسی میتونید از این قابلیت استفاده کنید و در لحظه متوجه ارور های کد نویسی شده بشید تا آنها را رفع کنید که درگیر پیغام خطای syntax error  نشوید.

بهتر که افزونه هایی که در سایتتون استفاده میکنید رو در بازه های زمانی مناسب به روز رسانی کنید تا دچار خطا نشوید همینطور بهتر که از قالب های حرفه ای استفاده کنید که درگیر خطاهای این چنینی و مابقی خطاهایی که براثر کدنویسی نادرست قالب طراحی شده به وجود میاند نشید.

خطای syntax error

مطلب پایانی

اصلا طراحی سایت و ارورهای مختلفش طراحی سایت بدون خطا اصلا نمیشه .خطای syntax error  در وردپرس هم جز یکی از همین خطاهایی که ممکن هنگام طراحی سایت با وردپرس باهاش بربخورید که معمولا دلیل رخ دادن این پیغام کدنویسی نا درست در وردپرس است. که ممکن حالا کد اشتباه استفاده شده باشه یا بر اثر بی دقتی که انجام دادید یک عبارتی رو جا انداختید برای مثال تگی را به درستی نبسته اید همه ی اینا باعث به وجود اومدن این خطا میشه. گاهی اوقات هم ممکن بخاطر ناسازگاری برخی از افزونه ها دچار این مشکل شده باشید. تنها خوبی که این خطا داره علت دقیق و حتی خطی که دچار خطا هست رو به شما گزارش میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.