اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

رفع خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس

یکی از رایج ترین خطاهایی که ممکن است هنگام کار با وردپرس با آن برخورد کنید همین خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس است. برای رفع این مشکل همراه ما باشید.
فهرست مطالب

رفع خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس

ممکنه هنگام کار با وردپرس بارها با خطاهای مختلفی برخورد داشته باشید که بی شک برای حل این مشکل ها باید دانش کار با وردپرس رو بدونید ولی خب از قدیم گفتن پرسیدن عیب نیست این ندانستن است که عیب است. پس حالا که به این مشکل برخوردید و به دنبال رفع خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس هستید بهتر که همراه ما باشید تا هم دلایل رخ دادن این خطا هم روش های حل این مشکل رو بهتون بگیم.

هرازگاهی ممکن این مشکل بربخوردید اگر فرد مبتدی هستید شاید استرس اینو داشته باشید که سایت شما هک شده و این امر باعث رخ دادن این اتفاق شده است ولی نگران نباشید و دست به کار های پر ریسک نزنید تا دردسر جدیدی برای وب سایت خودتون درست نکنید. بهتر که همراه ما در استادان وب باشید و  این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید و سپس برای رفع این مشکل اقدام کنید.

خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس چیست؟

خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس رو میتونیم بگیم که جز خطاهای رایج وردپرس قرار دارد. چون بی شک هرکس یکبار حداقل با این مشکل رو به رو شده است. این خطا به این صورت که شما هرچی یوزر و پسورد خود را در صفحه ورود به پیشخوان میزنید باز به همون صفحه برمیگردید و انگار که صفحه برای شما مجدد رفرش شده به جای لاگین شده یا گاهی ممکن که با خطای 404 در وردپرس برخورد کنید و صفحه 404 به شما نمایش داده شود.

دلایل مختلفی برای رخ دادن این خطا وجود دارد ولی رایج ترین دلیل این خطا رو میتونیم به مسدود شدن کوکی ها اشاره کنیم. حالا این خطا چه ربطی به کوکی ها داره ! وقتی شما یوزر و پسورد خودتونو میزنید با کمک یک کوکی وارد صفحه پیشخوان میشوید اگر کوکی ها دچار مشکل شده باشند نمیتوانند شما را به صفحه پیشخوان هدایت کنند و این باعث میشه که مجددا صفحه براتون رفرش بشه. البته دلایل دیگری هم ممکن به باعث رخ دادن این خطا شده باشند که در ادامه توضیح داده ایم.

خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس

روش های رفع خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس

همونطور گفتیم ممکن دلایل مختلفی برای رخ دادن خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس وجود دارد پس روش های مختلفی هم برای رفع این خطا وجود دارد که برای رفع آن باید تک تک این روش ها رو امتحان کنید تا این مشکل حل شود و دست به کارهای غیر منطقی نزنید چون رفع این خطا از هر آنچه که فکر میکنید خیلی راحت تر است.

بازیابی رمزعبور

گاهی اوقات تنها کاری که به ذهنتون میرسه اینکه رمز عبور خودتونو رو عوض کنید. شاید احتمال دهید که پسوردتون دیگه مورد قبول برای وارد شدن نیست. برای اینکار در همان صفحه پیشخوان فراموش شدن رمز عبور را بزنید و رمز جدید رو وارد کنید و سپس بررسی کنید آیا این مشکل با رمز جدید هم وجود دارد یا نه اگر باز هم با خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس حل نشده بود که مشکل از موارد دیگس که باید بررسی کنید.

غیرفعال کردن افزونه ها

گاهی اوقات افزونه وردپرس باعث به وجود اومدن خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس میشن که یکی از راه حل های رفع این مشکل غیرفعال کردن افزونه هاست ولی خب از اونجایی که امکان ورود به پیشخوان فراهم نیست تا از طریق تنظیمات پیشخوان اقدام به حذف افزونه ها بکنید باید از طریق ftp  به تنظیمات هاست خودتون بروید و تمام افزونه هارو یکباره غیر فعال کنید برای اینکار باید پوشه پلاگین را تغییر اسم دهید تا افزونه ها غیرفعال شوند.

پاک کردن کوکی ها

خب همنطور که بالا گفتیم کوکی ها یکی از عوامل اصلی رخ دادن خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس هستند اگر دچار مشکل شوند نمیتونید وارد صفحه پیشخوان شوید. پس بهتر که برای رفع این مشکل اولین کار کوکی هاتونو پاکسازی کنید تا موقع ورود کوکی جدید تشکیل شود و این مشکل حل شود. برای پاکسازی کوکی ها باید وارد تنظیمات مرورگر شوید سپس قسمت Security and Privacy سپس گزینه Clear browsing data را بزنید و حتما هنگام پاک کردن گزینه کوکی ها حتما علامت دار باشد سپس دکمه Clear data را بزنید و مجددا این مشکل را بررسی کنید.

خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس

غیرفعال کردن قالب

گاهی اوقات هم کد نویسی نامناسب در قالب وب سایت باعث رخ دادن خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس میشه که برای اینکار بهتر که به تنظیمات هاست بروید و قالب خودتونو غیر فعال کنید و از یکی از قالب های پیشفرض خود وردپرس استفاده کنید تا این مشکل را بررسی کنید. بهتر که از قالب های سئو شده  و معتبر استفاده کنید تا کمتر با خطا رو به رو شوید و اگر مشکی رخ داد بتونید با پشتیبانی آن درمیان بگذارید تا این مشکل حل شود.

پاک کردن فایل .htaccess

ممکن که علت به وجود اومدن این خطا، فایل htaccess باشه. ممکن که این فایل دچار اختلال شده باشه. برای برطرف کردن این مشکل بهتر که این فایل را موقتا حذف کنید برای حذف این فایل با ftp به تنظیمات هاست خود بروید و این پوشه را حذف کنید البته بهتر که قبل از حذف یک نسخه از اون رو کپی کنید تا اگر اشکالی به وجود اومد بازگردانی کنید. اگر با انجام اینکار مشکل ورود به پیشخوان حل شد باید به تنظیمات بروید و در قسمت پیوند یکتا یکبار گزینه ذخیره را بزنید تا پیوندهای یکتا سایت مجددا در فایل htaccess ساخته شود

خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس

مطلب پایانی

هر لحظه هنگام طراحی سایت با وردپرس دچار خطاهای مختلف بشوید ولی بهتر قبل از هر اقدامی برای خطاها برای جلوگیری از دست رفتن اطلاعات و زحماتتون از وب سایت خودتون نسخه پشتیبان بگیرید تا اطلاعاتتون حفظ بشه.برای اینکار باید درخواست پشتیبان گیری به سرویس هاست خود بدهید. خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس جز خطاهایی نیست که بخواین نگران از دست رفتن اطلاعات خودتون باشید ولی خب بازهم کار از محکم کاری عیب نمیکنه.

 یکی از دلایل اصلی رخ دادن این خطا همونطور که گفتیم ممکن اختلال در کوکی ها باشه که با پاک کردن کوکی ها این اختلال ممکن حل بشه.گاهی اوقات قالب های طراحی شده باعث این این مشکل باشند گاهی هم افزونه ها این اختلال رو ایجاد میکنند. زمانی هم نیاز دارید که فایل htaccess را به صورت موقت حذف کنید تا این مشکل برایتان رفع شود.

اگر شماهم پیشنهادی برای رفع این خطا دارید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.