اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

بهترین روش بک آپ گیری از وردپرس

استفاده از روش های مختلف بک آپ گیری از وردپرس یکی از موارد ضروری برای جلوگیری از تمامی خطرات احتمالی است.روش های مختلفی برای اینکار وجود داره که شما به راحتی میتونانید با خیال راحت از وردپرس بک آپ بگیرید.
بک آپ گیری از وردپرس
فهرست مطالب

بهترین روش بک آپ گیری از وردپرس

یکی از واجب ترین کارها بعد از طراحی سایت برای هر صاحب سایت بک آپ گیری هفتگی و حتی روزانه میباشد. اگر از وردپرس استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم که هر چند روز یک ار بعد از هر تغییراتی که انجام میدهید فرایند بک آپ گیری از وردپرس را انجام دهید.حالا روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که ما سعی کردیم در استادان وب ساده ترین و بهترین روش بک آپ گیری از وردپرس را به شما آموزش دهیم. پس همراه ما در این مقاله باشید

اهمیت بک آپ گیری از وردپرس

همیشه توصیه میشود که از وب سایتتون بک آپ گیری کنید. این اصرار برای این کار بای اینکه در فضای وب سایت هر لحظه ممکن است دچار حملات ویروسی، حملات DDOS و خیلی از مشکلات دیگر مثل اختلال در سرور سایت. تمام این اتفاقات ممکن که باعث بشه زحمات شما از بین بره. پس بهتر که بعد از هر تغییراتی که در وب سایتتون انجام میدهید یک بک آپ از سایت داشته باشید تا در صورت ایجاد اختلال بتوانید اطلاعات را بازگردانی کنید تا دچار مشکل نشوید و زحماتتان از بین نرود حالا روش های مختلف بک آپ گیری از وردپرس را میخواهیم بازگو کنیم.

بک آپ گیری از وردپرس به صورت دستی

 

بک آپ گیری از وردپرس از طریق public_html

یکی از روش های بک آپ گیری از وردپرس به صورت دستی است. برای این کار باید وارد تنظیمات cpanel خودتون بشوید. بعد از اینکه وارد سی پنل شدید طبق تصویر با انتخاب گزینه file manager  کلیک کنید

بک آپ گیری از وردپرس با سی پنل

سپس از سمت چپ فایل public_html را انتخاب کنید سپس از قسمت بالا گزینه گزینه select all را بزنید تا تمامی فایل هایی که در این فایل قرار دارند انتخاب شوند.بعداز انتخاب تمامی فایل با کلیک راست روی فایل های انتخاب شده گزینه compress را بزنید تا تمامی آن فایل ها به صوت فشرده و فایل zip شده تبدیل شوند.

بک آپ گیری از وردپرس

حالا بعد از تبدیل شدن فایل ها به صورت zip شده فقط کافیه که روی فایل راست کلیک کرده و سپس گزینه دانلود را بزنید تا فایل برای شما دانلود شود و در سیستم کامپیوتری شما ذخیره شود.

بک آپ گیری از وردپرس از طریق دیتابیس

برای بک آپ گیری از وردپرس به صورت کامل بعد از اینکه از تمامی فایل ها در پوشه public_html بک آپ تهیه کردیدباید حال بروید از دیتابیس سایتتون پشتیبان تهیه کنید باید برای انجام اینکار به تنظیمات سی پنل خودتون بازگردید و سپس روی گزینه phpMyadmin در بخش دیتابیس کلیک کنید. بعد از به نمایش دراومدن دیتابیس های موجود از آن دیتا بیسی که وب سایتتون روی آن قرار داد کلیک کنید سپس از گزینه های موجود در بالای صفحه گزینه Export کلیک کنید. سپس گزینه Go را بزنید تا یک نسخه پشتیبان از دیتابیس وب سایت شما صورت بگیرد. حالا به صورت کامل یک نسخه از وب سایت خودتان دارید.

بک آپ گیری از وردپرس به صورت ویزارد سی پنل

با این روش همزمان دو کار بالا به یک صورت انجام میشود. برای اینکار باید وارد تنظیمات سی پنل شوید سپس در قسمت FILES  گزینه Bachup Wizard را بزنید. سپس وارد ویزارد شوید برای اینکه یک بک آپ گیری کامل انجام دهید باید از سمت چپ گزینه Full Backup را بزنید تا به صورت یک جا و کامل از دیتا بیس و فایل ها پشتیبانگیری انجام شود سپس محل ذخیره را انخاب میکنید و سپس فرایند بک آپ گیری از وردپرس به صورت کامل انجام میشود.

بک اپ گیری از وردپرس با افزونه

بک آپ گیری از وردپرس از طریق افزونه ها

یکی دیگر از روش هایی که شما میتوانید از وردپرس نسخه پشتیبان بگیرید استفاده از یک سری افزونه های بک آپ گیری است که حال میخواهیم چند نمونه از این افزونه ها که به شما کمک میکند که یک نسخه پشتیبان کامل از وردپرس خود داشته باشید را معرفی کنیم.

1- افزونه بک آپ گیری از وردپرس WP DB Backup

شما با کمک این افزونه میتوانید فقط از دیتابیس وب سایتتون یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. به کمک ان به صورت شخصی سازی شده میتوانید در بازه زمانی مختلف از دیتابیس پشتیبانگیری کنید.این بازه زمانی میتواند به صورت روزانه هفتگی و حتی ساعتی بک آپ گرفتن را انجام دهد.

2-افزونه بک آپ گیری از وردپرس UpDrafts

یکی از محبوب ترین افزونه پشتیبان گیری از وردپرس همین UpDrafts است که با بیش از 3 میلیون بار دانلود و نصب فعال دارد. با کمک این پلاگین میتونید با مشخص کردن بازه های زمانی به صورت خودکار از تمامی اطلاعات وب سیتتون نسخه پشتیبان دریافت کنید. این پلاگین این امکان را دارد که اطلاعات وب سایت شما در فضاهای ابری مثل گوگل درایو ذخیره کند و حتی به صورت ایمیل برای شما ارسال کند.

3-افزونه بک اپ گیری از وردپرس Dupliucator

یکی دیگر از افزونه ها که علاوه بر پشتیبان گیری از وردپرس یک وظیفه بزرگ دیگر هم دارد. شما با کمک این افزونه میتوانید به راحتی تمامی فایل ها و دیتابیس وب سایت خودتون را از لوکال هاست به هاست اصلی منتقل کنید. این پلاگین بیش از یک میلیون بار دانود ونصب در مخزن وردپرس دارد.

بک اپ گیری وردپرس

مطلب پایانی

حتما تصور میکنید که وقتی میشود که درخواست بک آپ گیری از سمت سرور انجام شود چرا باید خودمان از وردپرس بک آپ بگیریم! خب ممکن است خیلی مشکلات از سمت سرور پیش بیاید که این کار انجام نشود. یا ممکن شما یک تغییرات خیلی مهمی در وب سایتتون انجام داده باشید ولی هیچ نسخه پشتیبانی از آن گرفته نشده است و در دسترس سرور قرار نداشته باشد.

 اینجوری خیلی مشکلات برای وب سایت شما پیش خواهد آمد. البته که پشتیبان گیری از سمت سرور باید برقرار باشد ولی جهت اطمینان خاطر همیشه توصیه شده است که به صورت دستی و خودکار هم در بازه های زمانی کوتاه یا حتما بعد از تغییرات از وب سایتتون بک اپ گیری انجام دهید.جهت بک آپ گیری از وردپرس همونطور که افزونه های مختلفی وجود دارد که شما با کمک آنها به راحتی میتوانید از وردپرس در بازه های زمانی مشخص شده به صورت خودکار نسخه پشتیبان تهیه کنید.همینطور شما میتوانید از طریق سی پنل به صورت دستی به صورت مجزا از دیتابیس و فایل های وب سایتتون بک آپ گیری انجام دهید.

در انتهای مقاله اگر شما پیشنهادی و نظری دارید با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.