اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

رفع خطای 404 در وردپرس

چه دلیلی باعث به وجود اومدن خطای در404 در وردپرس میشه؟ فقط پیوند یکتا یا دلایل دیگه ای هم وجود داره ؟راه حل رفع خطای 404 در وردپرس چیست؟ همراه ما باشید
فهرست مطالب

رفع خطای 404 در وردپرس

خطای 404 جز یکی از خطاهای رایج وردپرس که ممکن که هرکسی طراحی سایت انجام میده باهاش رو به رو بشید ولی خب از اون نوع خطاهایی نیست که وقتی باهاش رو به رو میشید بخواین قالب تهی کنید که چه اتفاق بدی افتاده و فکر کنید که صفحه وب سایتتون رو از دست دادید. نه این نوع ارور یکی از کم خطرترین ارورهاست که هم به راحتی میشه متوجه شد دلیلش شد تنها دلیل رخ دادن این خطا وقتی که گوگل قابلیت شناسایی آدرس صفحه موردنظر رو نداره. حالا ممکن که صفحه پاک شده باشه یا آدرس تغییر پیدا کرده است.

خطای 404 در وردپرس چیست؟ علت های به وجود آمدن این خطا

خطا 404 در وردپرس زمانی رخ میده که معمولا پیوندهای یکتا وب سایتتون مشکل داره یعنی اینکه کاربر درخواست بالا آوردن اون صفحه وب سایت رو داره ولی پاسخی از سمت وب سایت داده نمیشه انگاری که اصلا این آدرس url اصلا در وب سایت وجود ندارد. حالا اینکه آدرس صفحه شما شناسایی نمیشه ممکنه دلایلی داشته باشه. ممکنه که کاربر به اشتباه url صفحه ی شمارو به اشتباه وارد کرده.

ممکنه که شما قبلا این صفحه رو حذف کرده اید و فراموش کردید ریدایرکت انجام دهید اینجوری صفحه ی وب سایتتون رو از دست دادید و اون آدرس فراخوانی نمیشه براتون. یکی دیگه از دلایل این اتفاق هم میتونه دستکاری کردن آدرس صفحتون باشه ما همیشه به این مسئله اصرار داریم که تا حد امکان به آدرس یکتای یک صفحه دست نزنید تا صفحاتتون بهم نریزه ولی خب گاهی اوقات برای سئو سایت یک سری اقدامات لازمه پس اگر ادرس صفحه ای رو تغییر دادید حتما عملیات ریدایرکت رو انجام دهید.

ممکنه مشکل از کش مرورگر باشه که حتی بعد از رفع شدن مشکل 404 باز این پیغام رو به شما میده با پاک کردن کش مرورگرتون مجددا امتحان کنید. حتی ممکنه مشکل از سرور شما باشه هنوز با آدرس Dns وب سایت شما ست نشده پس نباید زیاد نگران این اتفاق باشید.

خطای 404 در وردپرس

حل  خطای 404 در وردپرس

اگر شما تغییراتی در آدرس یکتا ایجاد کردید و عملیات ریدایرکت رو انجام دادید ولی باز هم دچار مشکل هستید بهتر که از روش های زیر استفاده کنید ما به شما سه روش برای حل این مشکل پیشنهاد کرده ایم که اکثرا افراد با انجام یکی از این روش ها مشکلشون حل شده است.حتما با دیدن این پیغام نگران مسائل سئویی سایتتون شده اید آیا تاثیر میذاره یا خیر.

 اگر خطای 404 در وردپرس براثر وارد کردن آدرس اشتباه توسط کاربر باشد که خیر تاثیری ندارد ولی اگر پیوند یکتا رو تغییر دادی یا صفحه رو حذف کردید و آن صفحه دارای رتبه در گوگل بوده و شما ریدایرکت انجام ندادید بی شک تاثیر منفی رو سئوی کلی وب سایت شما خواهد داشت و رتبه اون صفحه رو به کلی از دست میدهید.

تنظیم مجدد پیوند یکتا

اولین راه پیشنهادی ما برای رفع خطای 404 در وردپرس تنظیم مجدد پیوندهای یکتای وب سایت است برای انجام این کار باید وارد تنظیمات وردپرس و پیوندهای یکتا یا همان permalink بشید سپس تنظیمات را روی حالت پیشفرض یا حالت نام ذخیره کنید سپس بررسی کنید که مشکل حل شده یا نه.

رفع خطای 404 در وردپرس

رفع خطای 404 در وردپرس با htaccess.

وقتی با تنظیم مجدد پیوندهای یکتا خطای 404 در وردپرس حل نشده ممکنه این ارور برای تغییرات یا از دست دادن فایل htaccess. هم باشد. تمامی تغییراتی که در پیوند صفحاتتون ایجاد میکنید در این فایل ذخیره میشود.تمامی لینک های صفحات در فایل مورد بررسی قرار میگیره. وظیفه آن ارتباط هاست و سرور است. اگر به تنظیمات وردپرس دسترسی ندارید از طریق ftp به فایل های اصلی هاست خود دسترسی پیدا کنید و وارد فایل های وردپرس خودتون بشید و معمولا فایل htaccess در پوشه ی public_html یا www قرار دارد.

حالا فایل htaccess رو باز کنید قبل ایجاد هر تغییری از محتوای داخل فایل کپی بردارید اگر مشکلی پیش اومد بتونید محتوای قبلی را وارد کنید بعد از انجام این کار قطعه کد زیر را در فایل وارد کنید بعد ذخیره کنید:

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^index\.php$ – [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

سپس مجددا وارد تنظیمات وردپرس بشید و بررسی کنید خطای 404 رفع شده یا نه .

حذف و غیرفعال کردن افزونه ها

وقتی تغییر پیوند یکتا تاثیری نداشت و یا حتی با تغییر در فایل htaccess بازم مشکلتون حل نشد باید بریم سراغ افزونه وردپرس که شاید ایراد از اینجای کار باشد. بعضی از افزونه ها باعث اختلال در پیوندهای وب سایت شما میشود. برای اینکه اید دونه دونه افزونه های که نصب دارید رو غیرفعال کنید بعد خطای 404 رو چک کنید تا متوجه شید ایراد از کدام یک از افزونه های وردپرس است. اگر بازهم غیرفعال کردن افزونه ها جوا نداد از یکی از قالب های پیشفرض وردپرس استفاده کنید سپس چک کنید که خطا رفع شده یا خیر!

تنظیم ریدایرکت301 برای تغییر محتوا

ممکن که گاهی اوقات با حذف یک مقاله یا تغییری که در آدرس صفحه انجام میدید خطای 404 رخ میده. در این موارد بهتر که ادرس های که 404 شده اند رو یا به یک مطلب جدید با همان موضوع قبلی ریدایرکت کنید با ریدایرکت 301 این آدرس به صورت دائمی به صفحه جدید منتقل میشه و اگر صفحه ی قبلی که حذف شده یا ادرس آن دستکاری شده باشد دارای اعتبار باشد تمامی این اعتبارها به صورت دائمی به صفحه و آدرس جدید منتقل میشود. اگر صفحه ای نداشتید با موضوع قبلی بهتر که ریدایرکت کنید به صفحه ی اصلی وب سایتتون و اعتبار آن صفحه رو بالا ببرید.

برای اینکار اگر از افزونه سئو وردپرس استفاده میکنید میتونید در قسمت تنظیمات آن به راحتی میتونید این انتقال رو انجام دهید. اگر هم ندارید میتونید از فایل htaceess برای تنظیمات ریدایرکت استفاده کنید.

روش پیدا کردن خطای404 در وب سایت

برای اینکه قبل از اینکه کاربر شما به این صفحه برسه بهتر که شما تمامی صفحات 404 ای در وب سایتتون وجود دارد و شناسایی و حذف کنید. برای این کار میتونید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید تا این صفحات رو شناسایی کنید. این خطا ممکنه که براساس لینک های داخلی و خارجی که قرار داده اید رخ داده باشد.

  • یکی از ابزارهای که به راحتی میتونید از طریق آن این مشکل رو بررسی کنید ابزار گوگل انالیتیکس استفاده کنید و گزارش کلی از خطای 404 دریافت کنید.
 
  • یکی دیگه این ابزار سرچ کنسول خودگوگل است با استفاده از قسمت  Crawl→Crawl Errors→Not Found مراجعه کنید در این قسمت آدرس هایی که توسط گوگل شناسایی نشده اند قرار دارند.
 
  • ابزارهای مختلفی وجود دارند که به کمک آن ها میتونید لینک ها رو بررسی کنید مثل ahref- monitorbacklick – linkchecker استفاده کنید و یک گزارش کلی دریافت کنید.
 
 
 

مطلب پایانی

خب همونطور که گفتیم خطای 404 در وردپرس مربوط به پیوندهای یکتای وب سایت که هر دلیلی ممکنه این پیوندهای یکتا رو خراب کرده باشه حتی ممکنه با واردکردن ادرس اشتباه در مرورگر خودتون خطای 404 در وردپرس رخ داده باشه. حالا راه حل رفع خطای 404 در وردپرس چند راه امتحان شده وجود دارد.

مثل اینکه از تنظیمات وردپرس پیوندهای یکتا رو مجددا تنظیم کنید یا به صورت دستی تنظیمات فایل htaccess را تغییر دهید اگر تمامی این راه ها جوابگو نبود احتمالا یکی از افزونه های شما داره این مشکل رو ایجاد میکنه باید تک تک افزونه ها رو غیرفعال کنید سپس مجددا چک کنید یا در نهایت قالب سایت رو عوض کنید.با انجام یکی از این روش ها خطای 404 وردپرس شما رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.