اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

خطای 403 در وردپرس و راه حل رفع آن

یکی از خطاهایی که هر وردپرس کاری ممکن باهاش برخورد داشته باشه خطای 403 در وردپرس یا خطای forbidden است. پس بهتر قبل از انجام هرکاری اصولی این مشکل را حل کنید
خطای 403 در وردپرس
فهرست مطالب

خطای 403 در وردپرس و راه حل رفع آن

خطای 403 در وردپرس که با پیغام forbidden نمایش داده میشود جز یکی از خطاهای رایج وردپرس است که ممکن که هر لحظه هنگام کار با وردپرس باهاش برخورد داشته باشید. این خطا اطلاعات درستی از اینکه ایراد کار از کجا باشد به کاربر نمیدهد و این امر ممکن باعث بشه که یکم گیچ بشید ولی خب تمامی خطاهایی که ممکن است باهاش برخورد داشته باشید بی شک قابل حل هستند و نباید ترس به دلتون راه بدید. برای رفع خطای 403 در وردپرس تا انتهای این مقاله همراه ما در استادان وب باشید بی شک دست خالی بیرون نخواهید رفت.

دلیل خطای 403 در وردپرس

دلایل مختلفی وجود دارد که این خطا رخ بده ولی معمولا وقتی این خطا رخ میده که سرور اجازه دسترسی به یک صفحه خاصی رو به کاربر نمیده.حالا ممکن که این خطا رو زمانی که میخواهید وارد یک صفحه از وب سایتتون بشید ببینید یا ممکن هنگام نصب وردپرس و یا حتی هنگام ورود به پنل وردپرس ممکن که باهاش رو به رو بشید.این خطا به شکل های زیر ممکن که براتون به وجود بیاد پس نباید نگران شد چون همه ی اینها یعنی شما دچار خطای 403 در وردپرس شده اید و دلیل دیگه ای نداره.

“403 Forbidden – Access to this resource on the server is denied.”

“Forbidden – You don’t have permission to access [directory name] on this server.”

“You are not authorized to view this page.”

“It appears you don’t have permission to access this page.”

“403. That’s an error. Your client does not have permission to get URL [address] from this server.”

 

رفع خطای 403 در وردپرس

گفتیم که دلیل بروز این خطا یعنی اینکه شما به اون صفحه اجازه دسترسی ندارید خب از این جمله پیداست که ممکن که  ایرادی در مجوزهای دسترسی وردپرستون رخ داده باشه .البته همیشه ایراد از این مورد نیست موارد بیشتری برای رخ دادن این خطا وجود داره که جلوتر به این موارد و نحوه ی رفع آنها اشاره کردیم.

بررسی مجوزهای دسترسی

برای اینکه متوجه بشویم که آیا ایراد از سمت مجوزهای دسترسی در وردپرس است یا خیر باید تک تک پوشه ها و فایل ها را بررسی کنید. برای اینکار باید به تنظیمات هاست خودتون بروید حالا به هر روشی که آن دسترسی داریدبا FTP یا دسترسی مستقیم فرقی نمیکند وارد مسیر public_html بشید و با راست کلیک به روی فایل ها و پوشه ها در قسمت  permissions دسترسی آنها را بررس کنید شاید یکی از همین فایل ها باعث به وجود آمدن خطای 403 در وردپرس شده اند.دسترسی ها باید به شکل زیر باشد:

دسترسی فایل ها باید عدد 640 یا 644 باشد.

دسترسی پوشه ها  باید عدد 744 باشد.

اختلال در افزونه ها

یکی دیگه از دلایلی که ممکن درگیر خطای 403 در وردپرس شوید همین اختلال در افزونه هاست. ممکن که هنگام نصب یک افزونه به این مشکل برخورد کنید که خب مشخص که دلیل به وجود اومدن این اختلال همون افزونه جدید است ولی خب ممکن که افزونه های قدیمی تر هم باعث به وجود اومدنش شده باشند که بهتر که تک به تک افزونه ها رو غیر فعال کنید سپس دوباره مشکل را بررسی کنید اگر با غیرفعال کردن افزونه ها هم کارساز نبود موارد بعدی رو بررسی کنید.

خطای 403 در وردپرس

حذف فایل htaccess.

اگر حذف افزونه ها و چک کردن دسترسی فایل ها و پوشه ها کمکی به رفع این مشکل نکرد بیاید فایل .htaccess که ممکن باعث رخ دادن خطای 403 در وردپرس شده باشد رو یک بار حذف و مجددا بسازید.برای اینکار وارد پنل مدیریت هاست خودتون بشید و فایل htaccess را حذف کنید البته بهتر که قبل از حذف یک کپی ازش بردارید که یک وقت دچار مشکل جدی تری نشید بعد از حذف این فایل وارد تنظیمات وردپرس شوید و گزینه  permalinks را بزنید و مجددا تغیرات را ذخیره کنید. اینطوری فایل htaccess مجددا ساخته میشود.

استفاده از CDN

گاهی اوقات شما با استفاده از سرویس cdn میاین سرعت وب سایت خودتونو رو بالا برید اینطوری تصاویر ، ویدئوها و فابل های جاوا اسکریپت و… از طریق سرورهای مجازی دانلود میشوند.گاهی اوقات استفاده از این سرویس باعث به وجود اومدن خطای 403 در وردپرس میشه که بهتر که موقتا اون رو غیرفعال کنید سپس مشکل رو بررسی کنید.

بررسی لینک های خارجی

گاهی اوقات به جای بارگزاری فایل ها  تصاویر اقدام به قرار دادن لینک اون تصویر در وب سایت خودتون میشید یعنی اینکه به جای بارگزاری از وب سایت خودتون از سوی اون وب سایت این تصاویر بارگزاری میشود درسته که با استفاده از این روش باعث کاهش هزینه ها در هاست شوید ولی خب ممکن که با خطای 403 در وردپرس برخورد کنید. اگر اینکار را انجام داده اید بهتر که استفاده نکنید و حذف کنید.

خطای 403 در وردپرس

مطلب پایانی

دلیل رخ دادن خطای 403 در وردپرس همونطور که بالا گفتیم ممکن با اختلال در دسترسی فایل ها و پوشه های وردپرس رخ داده باشه.حتی ممکن که وجود افزونه ها و فایل htaccess این خطا رو به وجود آورده باشند که باید تک تک این موارد را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد میتونید با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید و مشکل را بیان کنید امکان دارد مشکل از سمت سرور رخ داده باشد آنها مورد را برسی میکنند و رفع خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.