اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

تاثیر طراحی سایت بر برندسازی مجازی چیست؟

زیر عنوان: بررسی مزایای تاثیر طراحی سایت در برندسازی مجازی و مطرح شدن کسب و کار شما. درحال حاضر این دو مکمل یکدیگر در پیشرفت شما در بازار آنلاین هستند.
فهرست مطالب

تاثیر طراحی سایت بر برندسازی مجازی چیست؟

خب اول از همه بیاین راجع به برندسازی مجازی یا برندینگ صحبت کنیم که اصلا چی هست و چه تاثیری روی  کسب و کار و فروش میتونه داشته باشه چون اکثر ماها به فکر درامد بیشتر و جذب اعتماد مشتری هستیم.

 برند سازی در اصطلاح عمومی به معنی درک مخاطب از کار شماست یعنی ذهنیت کاربر یا مشتری نسبت به کار شما رو تعریف میکنه. یک نقل قول معروف از صاحب یکی از وبسایت های معروف جهانی (آمازون) هست که میگه( برندینگ یعنی همون حرفی که مردم پشت سر کسب و کار شما میزنند.)

حالا سوال پیش میاد که تاثیر طراحی سایت در برندسازی مجازی چی میتونه باشه! بدون شک در بازار رقابت هرچی شما محصول با کیفیت هم داشته باشید ولی وقتی مطرح نباشید نسبت به رقیب خودتون، مسلما اولین انتخاب قرار نمیگیرید.

بذارید واضح تر با یه مثال براتون از تاثیر طراحی سایت بگم که مطمئنا تا الان تجربش کردید مثلا شما وقتی میخواین برید برای خرید تلفن همراه با توجه به بودجه خودتون و اکثرا در کشورهای غرب آسیا اولین انتخاب افراد برند سامسونگ هست شاید یه برند دیگه از همه لحاظ چه قیمتی، چه کیفیت ساخت خیلی بالاتر و به صرفه تر از برند سامسونگ باشه ولی خب شما با توجه به  ذهنیتی که  نسبت به برند سامسونگ دارید در نهایت انتخاب شما همون گوشی سامسونگ میشه. برندسازی مجازی دقیقا همین کارو با ذهنیت مشتری و کسب و کار شما میکنه.

برای اینکه بتونید نسبت به سایر رقبا زودتر مطرح شوید بهتر که یک طراحی سایت برای کارتون داشته باشید چون همونطور که گفتیم اکثرا فعالیت ها الان به صورت مجازی و اینترنتی شده پس بهترین فرصت برای مطرح شدن هرچه زودتر برای این کار اغدام کنید همونقدر هم زودتر متوجه تاثیر طراحی سایت میشوید.

برندسازی

نقش طراحی سایت در برندسازی مجازی

با توجه به توضیحات بالا این سوال پیش میاد که  تاثیر طراحی سایت در مطرح شدن شما چقدر است؟ برند سازی هم در دنیای مجازی بسیار رایج شده. برای مثال وقتی میخواین خرید های اینترنتی انجام بدید اکثرا الویت با صفحاتی هست که در ذهن شما تعریف شدن این باعث میشه که  انتخاب اول شما بشوند. 

چون برندینگ اون وبسایت باعث ایجاد اعتماد کاربر شده  که خب اعتمادسازی یکی از بهترین راه های جذب مشتری و فروش بیشتر است. خب الان سوال پیش میاد که شما باید چه کاری انجام دهید تا درمیان مابقی برندهای مطرح قرار بگیرید همراه ما باشید تا اطلاعاتی که داریم رو با شما به اشتراک بذاریم و امیدواریم به شما و کسب و کارتون بتونیم کمک کنیم.

 حالا چرا این روش بهترین روش است خب وقتی شما برای کسب کار خودتون یه  طراحی سایت حرفه ای و مستقل داشته باشید تاثیر زیادی در ذهن مخاطب و همینطور در مطرح شدن شما خواهد داشت. شما میتونید با کمک ابزارهای موجود در وب سایتتون نیازهای کاربر رو شناسایی کنید و متوجه بشید که اکثرا با چه جستجوهایی وارد وبسایت شما شده اند چه توقع هایی از شما دارند اینطوری میتونید براساس نیازهای کاربرفعالیت داشته باشید و با توجه ه تاثیر طراحی سایت فروش خودتون رو چند برابر کنید.

 این روش خودش یه جورایی باعث میشه که کاربر بیشتر از سایت شما و نوع فعالیت شما خوشش بیاد و زمان بیشتری رو داخل سایتتون سپری کنه که این اتفاق باعث میشه حتی گوگل هم سایت شما رو دوست داشته باشه و فرصت بهتری به شما بده تا بیشتر مطرح شوید و در صفحات برتر گوگل قرار بگیرید و اینطوری مشتری به شما بیشتر اعتماد میکنه و در ذهن مخاطب شکل میگیرید و همین اتفاق کمک به برندینگ شما خواهد کرد.

مزایای تاثیر طراحی سایت در برندسازی  مجازی

 

 دسترسی عمومی مشتریان

یکی از مزایای تاثیر طراحی سایت در فضای مجازی دسترسی جهانی به محصولات شما بدون محدودیت زمانی و مکانی است.که به راحتی میتونید تو اکثر بازار ها در بدون محدودیت جغرافیایی فعالیت داشته باشید که این خودش باعث افزایش فروش شما میشه یا حتی شما میتونید بدون محدودیت در هر ساعتی از شبانه روز فروش داشته باشید با طراحی سایت دیگه نیاز به فروشنده و حسابدار رو برای کسب و کارتون ندارید.

امکان تعامل با مخاطب

طبقه تجربه و آمارهای مختلف ازصفحات تعاملی، وقتی تعامل با کاربر فراهم باشه و امکان درج نظر و احساسات نسبت به برند شما وجود داشته باشه این کار باعث افزایش اعتماد سایر مخاطبین میشه که همین  باعث فروش بیشتر شما‌ میشه.پس حتما هنگام طراحی سایت خودتون امکان تعامل با مشتری رو داشته باشید تا زودتر به نتیجه مطلوب برسید

 خود شما اکثرا وقتی میخواین از یک سایت خریدی انجام بدید بعد از دیدن مشخصات محصول بی شک سراغ قسمت نظرات میرید تا تجربه بقیه کاربران رو بخونید و بعد تصمیم نهایی رو برای خرید انجام میدید خب وقتی نظرات مثبت و اینکه مشتری حس کنه که سایت شما قابل اعتماد و با خرید حتما محصول به دستش میرسه به شما اعتماد خواهد کرد و خرید رو انجام میده.

به روز رسانی

با وجود تغییرات زیادی که در فضای مجازی وجود داره  امکان به روز رسانی صفحات وب سایت با توجه به تغییرات به وجود اومده امکان پذیر است در صورتی که این انعطاف پذیری در سایر حوزه دیجیتال مارکتینگ کمتر وجود دارد باداشتن یک وب سایت شما میتونید تمام تغییرات لازم رو بدون دردسر زیادی انجام دهید و لحظه ای شاهد تاثیر طراحی سایت باشید.

تعامل با دیگر برندها

همونطور که گفتیم یکی از تاثیر طراحی سایت در کسب و کار اینکه شما هیچ محدودیت مکانی در این نوع برندسازی مجازی وجود ندارید.با توجه به این مزیت میتونید با سایر برندهای مطرح تعامل داشته باشید و از محبوبیت دیگر برندها استفاده کنید و ‌مشتری های هدف خودتون رو از برندهای دیگه بگیرید تا بیشتر مطرح شوید وفروش بیشتری کنید. اگر شما یک طراحی سایت قوی برای کسب و کارتون داشته باشید بیشتر مورد اعتماد بقیه برندها برای معرفی شما قرار میگیرید یک جورایی باعث اعتبار دادن به خود اون کسب کارهم میشوید.

سنجش میزان تاثیر 

 با توجه به امکاناتی که در سطح صفحات وب قرار داره به شما کمک میکنه که بتونید میزان سطح پیشرفت و تاثیر طراحی سایت بر برندسازی مجازی رو اندازه گیری کنید و تاثیرات مثبتی که روی کارتون داشته رو آنالیز کنید و این یه قابلیت خیلی خوبیه که به لطف گوگل به صورت رایگان در اختیارتون قرار داده.

 تاثیر بصری

وقتی شما لوگو یا طراحی بصری منحصر به فرد خودتونو رو دارید با طراحی سایت و پیاده سازی آن داخل صفحه ی خودتون میتونید تاثیر بیشتری در ذهنیت مخاطب جهت برندسازی مجازی داشته باشید.مثلا میتونه این تاثیرو جوری داشته باشه که مخاطب حتی با دیدن فقط تصویر لوگو برند شما در یه صفحه وب دیگه یا در هر کدوم از اپلیکیشن های مجازی ناخوداگاه نام برند شما رو یادش بیاد یا حتی فقط به ذهنش بیاد که من این لوگوی رو یه جایی دیدم و اینطوری پیگیر میشه و به دنبال برند شما بگرده.

 حتی اگه یه شعاری داشته باشید که هنگام طراحی سایت به کار برده باشید ناخوداگاه توی ذهن مخاطب ثبت میشه و این کار تاثیر زیادی در برندسازی مجازی براتون داره. بهتر برای خودتون یه نوع سبک و نوع حرف زدن خاص خودتونو داشته باشید تا موقع تعامل با کاربر با سبک خاص خودتون حرف بزنید و در ذهن مشتری باقی بمونید.

برندسازی

6 راه برندسازی

گفتیم که تاثیرطراحی سایت در برندسازی مجازی خیلی کمک میکنه ولی خب برای شروع مطرح شدن و برندسازی باید راه های رسیدن به این موفقیت رو بدونید تا در این راه دچار مشکل نشید. الان میخوایم 6 کاری که باید برای داشتن یک برند تجاری رو انجام بدید رو بهتون بگیم.

1-پیدا کردن مخاطب هدف

شما برای اینکه بتونید فروش داشته باشید اول باید بازار مخاطب هدف خودتونو پیدا کنید خب این بستگی به این داره که فعالیت شما در چه زمینه ای هست اینطوری خیلی بهتر میتونید مخاطب خودتونو مشخص کنید برای مثال اگر فعالیت شما در حیطه خرید و فروش لوازم آرایشی هست بی شک بیشترین مخاطب شما خانوما هستند. 

یه جورایی این مورد برای افرادی قدرت خرید رو دارند محدودیت سنی نداره و یه چیزیه که اکثر خانوم ها در هر سنی رو جذب میکنه ولی خب برای جذب مشتری باید اطمینان ایجاد کنید چون یه جورایی خانم ها حساسیت زیادی روی محصولات آرایشی که استفاده میکنند دارند حالا شما هم باید به دنبال مخاطبین خودتون باشید که فعالیت شما مناسب چه اشخاصی با چه رنج سنی میباشد.

2-تحلیل رقبا

خب یکی از مهم ترین ها همین تحقیق راجع به رقبای کاری شماس شما میتونید از طریق خود گوگل یه جورایی رقبای خودتونو پیدا کنید و بررسیش کنید خب شما وقتی میاین با اون کلیدواژه ای که برای جستجو سایت خودتون در نظر گرفتید داخل گوگل میتونید رقیبا های خودتونو پیدا کنید و بررسی کنید  خب حالا چه چیز هایی رو باید بررسی کنید!

 اول از همه هدف رقیب خودتونو رو باید بدونید و همینطور باید نقاط قوت و ضعف رقیب خودتونو بررسی کنید حالا این نقطه ضعف یا قوت میتونه توی قیمت محصول کیفیت محصول یا روش های خدمات دهی یا حتی نوع طراحی سایت که رقیب انجام داده ویژگی های وب سایتش باشه  باید تک  تک این عوامل رو بررسی کنید تا بتونید خودتونو نسبت به مابقی رقبا برتر کنید.

3-انتخاب نام مناسب

انتخاب یه اسم مناسب خیلی در برند سازی مهم چون یه جورایی این اسم برند شماست که توی ذهن مخاطب ثبت میشه پس خیلی مهمه که چه اسمی رو انتخاب میکنید تا خیلی راحت سر زبونا بیوفته و به مطرح شدن شما کمک کنه. اسم شما باید یونیک و خاص باشه نباید کپی و مشابه برند خاصی باشه چون شما باید اسم و برند مختص به خودتون رو داشته باشید.

 بهتر که نام کاری شما با نوع فعالیت شما همخونی داشته باشه  و کوتاه باشه و همچنین جوری نباشه که در نوشتار چندگانگی داشته باشه از اونجایی که حروف فارسی به شکلی هستن که برخی از حروف صدای یکسان و طرز نوشتار مختلف دارند باید دقت لازم رو داشته باشید. فکر میکنم تا به الان متوجه اهمیت بالای انتخاب اسم شده باشید پس بهتره حتما قبل انتخاب با متخصصین در این حوزه مشورت کنید.

4-طراحی لوگو

داشتن یه لوگو خیلی تاثیر بصری مناسبی رو کاربر میذاره حالا خود طراحی لوگو یک سری شرایط باید داشته باشه مثلا یه جوری باید شامل فعالیت یا نام تجاری شما باشه و همچنین خوانایی داشته باشه که اسم برند شما مشخص باشه برای مخاطب. انتخاب رنگ و ظاهر لوگو خیلی مهم در جذب مخاطب بهتر که لوگو ساده ای داشته باشید تا راحت تر در ذهن افراد ثبت بشه.

 اگر دقت کرده باشید اکثر برندهای مطرح یک لوگو ساده ولی مفهومی دارند شما هم باید تمام این قوانین رو رعایت کنید تا به خوبی مطرح شوید.اگر سایت حرفه ای دارید بهتر هنگام طراحی سایت حتما لوگوی خودتونو در جای مناسب سایت قرار دهید تا بیشتر در دید مشتری باشه.

5-تبلیغات

هیچ برندی یه شبه رشد نکرده و بالا نیومده اکثرا نام برندهای مطرح رو ابتدا از طریق تبلیغات گسترده به گوشتون خورده. حالا این دیگه بستگی به این داره که قرار چقدر برای کسب و کارتون هزینه کنید اینطوری راه های تبلیغاتی مختلفی وجود داره ولی خب بی شک برای مطرح شدن و بالا اومدن احتیاج به تبلیغات دارید.

 حالا این تبلیغات روش های مختلفی داره شما ابتدا وقتی به مخاطب معرفی میشید میتونید با ارائه بهترین خدمات به مشتری باعث بشید که خود مشتری بدون حتی دریافت کوچکترین مبلغ بخاطر حسن انجام کار و کیفیت خوبتون شمارو به بقیه معرفی کنه. پس کیفیت کار و محصولات همچنین نحوه ی خدماتدهی خیلی تاثیر زیادی روی برندسازی مجازی شما میذاره.حتی با طراحی سایت حرفه ای با رعایت اصول سئو به صورت رایگان از طریق خود گوگل به مخاطبین معرفی میشید و یه جوری گوگل تبلیغ شمارو  رایگان انجام میده. با داشتن یک وب سایت هم میتونید تاثیر طراحی سایت که در هزینه تبلیغات وجود داره هم مشاهده کنید.

6-استمرار در برند سازی

شما حتی وقتی خیلی مطرح هم شدید بازهم باید به برندسازی مجازی و تبلیغات ادامه دهید و خودتون رو با شرایط مختلف آپدیت کنید و همیشه درحال تغییر و پیشرفت در یونیک بودن باشید تا تاثیر طراحی سایت رو در کسب و کارتون بهتر حس کنید. بهتر که هر از گاهی بیاین یه امکانات یا خدمات جدیدی به مخاطب ارائه بدید تا از طریق اون دوباره سر زبونا بیوفتید. 

اگه از قدیم اهل گشت و گذار مجازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی بوده باشید متوجه شده اید که بعد یه مدت اکثر برندا روی لوگوی خودشون یه سری تغییرات ایجاد کردن اینطوری یکم با ذهن مخاطب بازی میکنید و باعث میشه که مخاطب توی ذهن خودش دنبال تغییرات باشه و خود این کار باعث میشه که یه جورایی در ذهنش تصویر لوگوی شما ثبت بشه.

طراحی سایت

مطلب پایانی

همانطور که گفتیم برند یعنی تاثیری که کار شما در ذهن مخاطب ایجاد میکنه.یکی از انواع برندسازی هم گفتیم که برندسازی مجازی بود که راه های مختلفی برای اینکار وجود داشت  مثل شبکه های اجتماعی، سامانه پیامکی و اپلیکیشن های مجازی ولی خب طراحی سایت یکی از بهترین و به روز ترین راه برندسازی مجازی که یک سری ویژگی هایی داره که باعث برتریش نسبت به مابقی روش ها شده مثل قابلیت انعطاف پذیری و به روزرسانی و دسترسی جهانی مردم به صفحات وب و …. . بیشترین تاثیر طراحی سایت همین برند سازی مجازی است که به راحتی میتونید مطرح شوید.

شما وقتی یه طراحی سایت  قوی برای کسب و کارتون داشته باشید باعث میشه که ذهنیت کاربر نسبت به شما تغییر پیدا کنه همین تغییرمیتونه اولین قدم برای شروع برندسازی مجازی برای کار شما باشه و شما به زودی شاهد تاثیر طراحی سایت بر درآمدتون خواهید شد. بهتر که برای شروع برندسازی مجازی یه طراحی سایت حرفه ای داشته باشید تا به مطرح شدن شما در فضای مجازی کمک کنه هرچه زودتر وارد این فضا بشید میتونید خیلی بهتر و بالاتر از سایر رقبا تجارت کنید برای گرفتن مشاوره رایگان برای طراحی سایت قوی همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.