اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

رفع خطای خطای 503 در وردپرس

چه عواملی باعث رخ دادن خطای 503 در وردپرس خواهند شد؟ برای بررسی و رفع خطای 503 در وردپرس همراه ما باشید.
خطای 503 در وردپرس
فهرست مطالب

رفع خطای خطای 503 در وردپرس

اگر با شغل طراحی سایت سرکار دارید مخصوصا طراحی سایت با وردپرس بی شک با خطاهای گوناگونی برخورد داشته اید که خب یک سری از خطا از اونجایی که خیلی ممکن است که باهاش رو به رو شوید جز اون دسته از خطاهای رایج در وردپرس قرار دارند. خطای 503 در وردپرس هم در این دسته قرار دارد که  به دلایل متخلفی رخ میدهد. برای رفع و بررسی این مشکل باید یک سری موارد احتمالی را بررسی کنید که در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم.

ارور 503 در وردپرس چیست؟

به طور دقیق نمیشود گفت که علت دقیق رخ دادن این خطا چیست ولی خب دلیل اصلی که باعث به وجود آمدن خطای 503 در وردپرس شده است وب سرور شماست. به این معنی است که وب سرور قادر به پاسخگویی به یک اسکریپت پی اچ پی نیست حالا این اسکریپت ممکن در قالب کدهای پی اچ پی با افزونه ها و یا موارد دیگری باشد.

 اگر خطای 503 به دلیل حملات DDos باشد یا سنگینی سرور باشد این مشکل به صورت موقتی رخ میدهد و بعد از مدتی رفع خواهد شد ولی خب اگر علت چیز دیگه ای باشد که باید ایراداتی که ممکن از سمت اسکریپت های پی اچ پی رخ داده است را بررسی کنید.

نحوه نمایش خطای 503 در وردپرس

این خطا ممکن در شکل های مختلفی ظاهر شود. که برای اینکه وقتی به چندشکل با این خطا رو به رو شدید نگران این نباشید که این خطای جدید و جدای خطای 503 در وردپرس است. این اتفاق به شکل های زیر ممکن است نمایش داده شود:

 HTTP 503

HTTP Error 503

503 Service Unavailable

Error 503 Backend fetch failed

HTTP Server Error 503

503 Service Temporarily Unavailable

503 Error

Http/1.1 Service Unavailable

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable – DNS Failure

خطای 503 در وردپرس

چگونه  خطای 503 در وردپرس را رفع کنیم؟

همونطور که گفتیم نمیشه به صورت دقیق مشخص کرد که علت رخ دادن این خطا چیست و از کجا نشات میگیره ولی خب یک سری موارد است که ممکن است باعث رخ دادن این خطا شده باشند که باید این موارد را بررسی کنید تا در نهایت متوجه شوید که ایراد در کدام یک از آنها باعث این اتفاق شده است.

بررسی افزونه ها

گاهی اوقات یک افزونه جدید باعث رخ دادن خطای 503 در وردپرس میشوند گاهی اوقات هم اشکال از افزونه های قدیمی است که برای بررسی این مورد بهتر است افزونه ها را به صورت تکی غیر فعال کنید و بعد از غیرفعال کردن هرکدام مشکل را بررسی کنید. اگر رفع شده بود که افزونه ای که باعث اختلال شده است را پیدا کرده اید در غیر صورت موراد بعدی را بررسی کنید.

استفاده از قالب پیشفرض

یکی دیگه از مواردی که ممکن که باعث رخ دادن خطای 503 در وردپرس باشند استفاده از قالب های طراحی شده است. گاهی اوقات این قالب های دارای کدهای نادرست میباشند و این اتفاق ممکن است باعث رخ دادن این خطا و حتی خطاهای بیشتری شود که بهتر است برای بررسی این مورد از قالب های پیشفرض خود وردپرس استفاده کنید و خطا را بررسی کنید.

خطا 503 وردپرس به دلیل ناسازگاری در کدهای PHP

گاهی اوقات هم اشتباه در کدهای php باعث خطای 503 در وردپرس میشوند ولی این کدها در کدام قسمت وردپرس هستند را باید به نحوه ای تشخیص داد که این کد اشتباه در هسته وردپرس قرار دارد یا افزونه یا قالب استفاده شده یا موارد دیگر. برای بررسی این مشکل بهتر است که حالت DEBUG وردپرس را فعال کنید.

 چون در این حالت تمام کدهای غلطی که وجود دارد یا به شما نمایش میدهد برای فعال کردن این حالت باید وارد تنظیمات هاست خود شوید و در مسیر   public_html فایل wp-config.php را در حالت Edit باز کنید سپس قطعه کد زیر را در آن قرار دهید و ذخیره کنید. اگر زیر وجود داشت مقدار مقابل آن را تغیی دهید و True کنید تا حالت دیباگ فعال شود.

Define (‘WP_DEBUG’, true);

منابع سرور را افزایش دهید

استفاده بیش از حد از منابع سرور ممکن باعث رخ دادن خطای 503 در وردپرس شده است. ممکن است منابع هاست شما بخاطر کدهای نوشته شده یا بازدید بالای سایت رخ داده باشه . گاهی اوقات هم استفاده بیش از حد از افزونه های وردپرس است. یکی دیگه دلایلی که هاست شما از منابع زیادی استفاده میکند استفاده از فایل های تصاویر یا ویدیویی با حجم بالاست که ما به شما پیشنهاد میکنیم که از وب سایت  compressor.io برای کاهش حجم تصاویر استفاده کنید.

غیر فعال کردن شبکه توزیع محتوا (CDN)

ممکن است که استفاده از سرویس CDN دلیل به وجود آمدن خطای 503 در وردپرس باشد که بهتر است که برای بررسی این مورد به صورت موقتی این سرویس را غیرفعال کنید و سپس خطای 503 را بررسی کنید.گاهی اوقات برخی از سرویس دهندگان CDN با استفاده از برخی از قابلیت ها باعث رخ دادن این خطا در وب سایت شما میشوند.

خطای 503 به دلیل مشکلات سرور

گاهی اوقات دلیل رخ دادن خطای 503 در وردپرس ایجاد اختلال از سمت سرور است.گاهی اوقات شرکت ارائه دهنده هاست درحال به روز رسانی نرم افزار یا سخت افزارهای سرور است برای همین گاهی اوقات پیش میاد. در این زمان کاری جز صبر کردن ندارید اگر بعداز مدت زمانی که تمامی موارد بالا رو بررسی کردید و مشکل حل نشد باید دیگه با پشتیبانی هاست ارتباط برقرار کنید.

 

تماس با پشتیبانی

اگر تمامی موارد بالا را بررسی کردید ولی به نتیجه ای نرسیدید بهتر است که برای رفع خطای 503 در وردپرس با پشتیانی هاست خود تماس بگیرید شاید وب سایت شما احتیاج به ارتقا داشته باشد که تا این مشکل برای شما حل شود.

خطای 503 در وردپرس

مطلب پایانی

همونطور که گفتی دلایل مختلفی وجود دارند که این خطا را بر سر راه شما قرار دهند. البته عمدتا این خطا براثر کدهای اشتباه php است که رخ میدهد که بهترین راه برای رفع این مشکل بهتر است که از حالت دیباگ در وردپرس استفاده کنید تا به راحتی بتونید تشخیص بدهید که کدام کد اشتباهی باعث رخ دادن این خطا شده است. ولی خب گاهی اوقات این خطا به صورت موقت رخ میده که علت آن سنگینی سرور یا حملات  DDos است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.