اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

بهترین افزونه کش وردپرس + انتخاب سریعترین افزونه​

روش های زیادی برای بالابردن سرعت سایت وجود داره. یکی از این روش ها استفاده از افزونه کش وردپرس است که در این مقاله میخواهیم انواع افزونه ها رو به شما معرفی کنیم.
سریعترین افزونه کش وردپرس
فهرست مطالب

بهترین افزونه کش وردپرس + انتخاب سریعترین افزونه

یکی از ضروری ترین کارهایی که باید برای هر سایتی انجام داد افزایش سرعت سایت چون اگه سرعت سایت پایین باشه بی شک مخاطبین خودتون رو از دست میدید.فکر نکنید وقتی یک محتوای قوی داشته باشید برای بالا بودن کافی است نه وقتی سرعت درست و حسابی نداشته باشه سایتتون و دیر لود بشه کاربر قبل از رسیدن به مطالب، وب سایت رو ترک خواهد کرد.

اگر از پلتفرم وردپرس برای طراحی سایت استفاده میکنید یکی از کارهایی  که میتونید برای افزایش سرعت وردپرس انجام بدید برای اینکه سرعت لود سایتتون برای کاربر بالاتر بره استفاده از افزونه کش وردپرس است. افزونه های مختلفی برای اینکار وجود دارد در ادامه مقاله تعدادی از این پلاگین هارو معرفی خواهیم کرد پس همراه ما در استادان وب باشید.

کش وردپرس چیست؟

بذارید از اول همه بگیم که اصلا وظیفه کش وردپرس چی هست! وقتی کابر یک وب سایت رو باز میکنند درواقع درخواست لود کردن وب سایت رو به سرور ارسال میکنند و سرورهم به این درخواست پاسخ میدهد و وب سایت لود میشود. حالا وظیفه کش وردپرس اینکه میاد این وسط قرار میگیرد.یعنی چی حالا! یعنی اینکه وقتی یک بار سایت شما برای کاربر لود میشه یک کپی از مواردی که داخل سایت شما قرار داره و تغییر نمیکند در حافظه کش کپی میشه.

مثل تصاویر و کدهای css و غیره. اینطوری وقتی کاربر وارد سایت شما میشه به جای اینکه این درخواست به سمت سرور بره و منتظر لود سایت شما بمونه وب سایت شما از حافظه کش وردپرس لود میشه. اینطوری سرعت لود وب سایت شما بالاتر خواهد رفت. پیشنهاد میشه که از افزونه کش وردپرس استفاده کنید. حالا میخواهیم چندتا از بهترین افزونه کش وردپرس رو معرفی کنیم.

افزونه کش وردپرس

کدام یک از افزونه کش وردپرس بهتر است؟

از اونجایی که مخزن وردپرس پراز پلاگین های مختلف است که هروقت میخواهید از یک پلاگین استفاده کنید با تعداد زیادی برخورد میکنید. به صورت قطعی نمیشه گفت که کدام یک از این پلاگینها بهترین هستند چون هرکدام با توجه به شرایط های مختلف کاربرد مختلفی دارند. مثلا ممکن که بعضی از آنها با دیگر پلاگینهای نصب شده در سایت شما تداخل داشته باشند پس نمیشه گفت به صورت قطعی کدام یک بهتر است.

مثلا در همین بحث افزونه کش وردپرس با توجه به سرور استفاده شده در سایت شما عملکرد متفاوتی دارند. نرم افزارهای مورد استفاده در سرور هم تاثیر زیادی در عملکرد این پلاگین ممکن است داشته باشد. حال با این توضیحات تعدادی از بهترین افزونه های کش وردپرس رو معرفی کرده ایم و با توجه به شرایط موجود در وب سایت شما سریعترین افزونه کش وردپرس رو انتخاب کنید

افزونه w3 total cache

افزونه کش وردپرس

یکی از پرطرفدارترین افزون کش وردپرس همین توتال است که تاکنون بیش از یک میلیون بار نصب فعال داشته است و امتیاز بالایی در مخزن وردپرس دارد. یکی از قابلیت هایی که این پلاگین به کاربران ارائه داده بود لود تنبل یا Lazy Load است که خیلی تاثیر بالایی در سرعت لود دارد. ایزی لود کاربردیه که وقتی یک صفحه از سایت باز میکنید تمامی تصاویر وب سایت به صورت یکجا لود نمیشوند و با اسکرول و نزدیک شدن به اون مطلب تصاویر آن لود خواهد شد.

اگر شما از گواهینامه ssl استفاده کرده اید و یک طراحی سایت ریسپانسیو دارید بعد از استفاده از توتال میتونید شاهد تغییر چشمگیری در سرعت وب سایت باشید. طبق آماری که از سایت gtmetrix دریافت شده w3 total cache باعث افزایش سرعت 20 درصدی برخی از وب سایت ها شده است.درحال حاضر جز یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرسی است ولی خب به خاطر تنظیمات پیچیده ای که دارد برای برخی از کاربران کار کردن با آن دشوار است.

مزایای w3 total cache

  • لود تنبل یا Lazy Load
  • پشتیبانی از ssl
  • پشتیبانی از سرویس cdn
  • پشتیبانی از AMP
  • قابلیت پاکسازی کش مرورگر
  • امکان export تنظیمات برای استفاده های آینده
  • ویژگی های امنیتی

افزونه WP Rocket

سریعت ترین افزونه کش وردپرس

 WP Rocket یکی از برترین پلاگینهاست که به اسم موشک وردپرس معروف است. ولی یکی از معایبی که این پلاگین داره اینکه فقط به صورت پرمیوم ارائه میشود یعنی اینکه نسخه رایگان نداره مثل توتال ولی بازهم تعداد نصب بالایی دارد. برخلاف توتال که رابط کاربری پیچیده ای دارد این پلاگین تنظیمات بسیار راحتی دارد. WP Rocket هم به راحتی از سرویس cdn پشتیبانی میکند.  وقتی روی سایتتون فعالش میکنید قابلیت کش فعال میشه و سرعت رو چندین برابر میکنه برای همین به اسم موشک وردپرس معروف شده.

مزایای WP Rocket

  • پشتیانی از کلودفلر
  • ادغام و Minify کردن کدهای HTML، CSS و JavaScript
  • فعال سازی کش به محض نصب پلاگین
  • لود تنبل یا Lazy Load
  • پشتیبانی از Cdn

افزونه WP Super Cache

سریعترین افزونه کش وردپرس

افزونه WP Super Cache

یکی از رقیب های سرخت WP Rocket است. با این تفاوت که این پلاگین به صورت رایگان دراختیار کاربران قرار گرفته است. جز بهترین افزونه کش وردپرس که در اکثر مواقع وب سایت رو در حالت ایستاتیک به کاربر نشون میده یعنی به جای اینکه کدهای سنگین php اجرا شوند سایت شما رو به صورت استاتیک در حافظه کش خودش لود میکنه البته در صورتی که وب سایت شما به صورت دائم درحال به روز رسانی نباشد این کار رو انجام میده.

این پلاگین با بیش از 2 میلیون بار دانلود فعال جز محبوب ترین ها در میان کاربران وردپرس قرار گرفته.یکی از مهم ترین ویژگی آن که باعث این محبوبیت شده است اینکه به سه روش کاربران میتونند از این افزونه استفاده کنند.

  • روش پیشرفته: در این روش به صورت mod_rewrite در سرور آپاچی استفاده میشود و سرعت سایت هایی که ترافیک بالایی دارند رو خیلی بالا میبره ولی لازم است که یک سری تغییرات در فایل htaccess داده شود که اگر حرفه ای نیستید بهتر که انجامش ندید چون ریسکش بالاست.
 
  • روش ساده:این روش به صورت پیشفرض فعال است. و اکثر مواقع وب سایت شما رو به صورت فایل های html استاتیک به کاربر نشون میده البته در مواقعی هم فایل های داینامیک وب سایت رو براتون ذخیره میکنه که فقط فایل های استاتیک رو لود نمیکنه.
 
  • روش WP-Cache : این حالت همیشه فعال است و برای نگه داشتن اطلاعات موردنیاز جهت ذخیره شدن هست.مثلا برای حفظ اطلاعات لاگین کاربر مورد استفاده قرار مگیرد.

 

مزایای WP Super Cache

  • پشتیبانی از cdn
  • پاکسازی کش وردپرس در بازه زمانی تعیین شده
  • کش برای کاربران موبایلی
  • فشرده سازی صفحات سایت
  • به روز رسانی مداوم
  • قابلیت کش داینامیک

افزونه LiteSpeed Cache

سریعترین افزونه کش وردپرس

این افزونه نسبت به مابقی افزونه کش وردپرس امکانات کمتری داره ولی خب جز یکی از بهترین افزونه کش وردپرس قرار دارد و به صورت رایگان به کاربران ارائه میشود. تنظیمات کاربری آسانی داره و انتخاب بسیاری از کاربران است.یکی از دلایل محبوبیت LiteSpeed Cache اینکه تصاویر رو به فرمت WebP تبدیل میکند و از نظر سئوی عکس خیلی تاثیر گذار است. اگر از سرور lite استفاده میکنید یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش سرعت وب سایتتون میباشد.

مزایای LiteSpeed Cache

  • پشتیبانی از cdn
  • قابلیت import و export
  • لود تنبل عکس و آی فریم
  • زمانبندی در پاکسازی کش
  • بهینه سازی تصویر
  • بارگذاری غیرهمزمان CSS/JS

مطلب پایانی

اگر از وب سایت وردپرسی استفاده میکنید بهتر که برای افزایش سرعت وب سایتتون از افزونه کش وردپرس استفاده کنید. برای انتخاب بهترین افزونه کش وردپرس باید شرایط متعددی رو بسنجید مثلا اینکه شما از چه سروری استفاده میکنید و افزونه هایی دیگه ای استفاده میکنید تداخلی با افزونه کش وردپرس نداشته باشند. تعدادی از پلاگین های محبوب برای پاکسازی کش رو بهتون گفتیم مثل لایت اسپید که برای کسایی که سرور لایت استفاده میکنند خیلی تاثیر خوبی برای افزایش سرعت داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.