اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

چند زبانه کردن سایت وردپرسی

چند زبانه کردن سایت اعتبار وبسایت شمارا بالاتر خواهد برد و برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله انواع افزونه های چندزبانه کردن سایت و روش های دیگر را توضیح داده ایم.
چند زبانه کردن سایت وردپرس
فهرست مطالب

چند زبانه کردن سایت وردپرسی

یکی از دغدغه های هر کسب و کاری این است که آیا نیاز است که وب سایت ما چند زبانه باشد یا نه.! خب نمیشه گفت که به طور صد در صد تمامی کسب و کارها نیازمند چند زبانه کردن سایت خود هستند. چون یک سری از وبسایت ها هستند که محدود به آن زبان و کشور خاص هستند.ولی یک سری از صفحات هستند که بی شک نیازمند چند زبانه کردن سایت وردپرسی خود میباشند.

برای مثال وب سایت های خبری یا حتی وب سایت های شرکتی شما برای اینکه کسب و کارتان را به صورت بین المللی معرفی کنید حتما نیازمند آن هستید که وب سایت چند زبانه داشته باشید. حال برای این کار در وردپرس روش های متعددی وجود دارد. که در این مقاله در استادان وب قصد داریم که این روش ها را به شما معرفی کنیم پس همراه ما باشید.

چند زبانه کردن سایت وردپرس

منظور از چند زبانه کردن سایت چی است! در اصل منظور این است که محتوای وب سایت شما به چند زبان قابل نمایش باشد. یعین به چند زبان فارسی، عربی، انگلیسی و یا هر زبان دیگری که احساس میکنید که نیازمند این است که در وب سایت شما وجود داشته باشد. اثرا وبسایت های فارسی زبان به این شکل هستند که معمولا به زبان های فارسی عربی انگلیسی و ترکی هستند یعنی اکثر وبسایت های چند زبانه ایرانی شامل یک یا چندتا از این زبان ها هستند. چون انگلیسی که یک زبان بین المملی است ولی خب بخاطر روابطی که با کشورهای همسایه داریم مناسب ترین و پرکاربرد ترین زبان ها هستند.

برای انجام چند زبانه کردن سایت وردپرسی دو روش وجود دارد. یکی از این روش ها به این صورت است که شما چندین پوشه مختلف به زبان های مختلف داشته باشید و هربار وب سایت شما از همان پوشه لود شود. خب اینطوری مدیریت زبان ها و همینطور فضای اشغال شده هاست شما چندین برابر خواهد شد.

دومین راه استفاده از افزونه های چند زبانه کردن سایت است که معمولا توصیه میشود که از این روش استفاده کنید هم پیاده سازی این کار راحت تر خواهد بود هم مدیریت چند زبانگی سایت بهتر خواهد بود. ولی خب باید گفت که در هیچ کدام یک از این روش ها ترجمه به صورت خودکار انجام نمیشود و شما باید معادل مطلب خود را در زبان دیگر بازنویسی کنید.

افزونه چندزبانه کردن سایت

چند زبانه کردن سایت با کمک افزونه وردپرس

یکی از معروف ترین افزنه های چند زبانه کردن سایت وردپرسی Polylang است. که بیش از سیصئ هزار نصب فعال درون مخزن وردپرس دارد. شما با کمک این پلاگین میتوانید به راحتی اقدام به چند زبانه کردن سایت کنید. حال میخواهیم روش کار با این افزونه را به شما آموزش دهیم. برای اینکه همزمان از چند زبان در وب سایت خود استفاده کنید. برای شروع بعد از دانلود و نصب این پلاگین یک گزینه به نام زبان ها به منوی وردپرس شما اضافه خواهد شد.

حالا با توجه به تصاویر بالا زبان، نام کامل، محلی، کد زبان، حالت راستچین و یا چپ چین بودن زبان و آیکون زبان را انتخاب کنید سپس دکمه افزودن زبان جدید را بزنید. اگر نیاز به اضافه کردن زبان های دیگر دارید مجددا این مراحل را طی کنید سپس زبان های مد نظر را اضافه کنید. حالا از منو در پایین زبان ها گزینه ترجمه های عبارات را انتخاب کنید.حالا باید  رشته‌های زبان برای عنوان، توضیحات، فرمت‌های تاریخ و سایر اطلاعاتی که بسته به قالب سایت شما گزینه‌های بیشتری را شامل میشه را برای هر زبان ترجمه کنید و آن را وارد کنید در نهایت ذخیره کنید.

افزونه چند زبانه کردن سایت

افزونه WPML جهت چند زبانه کردن سایت وردپرسی

یکی دیگر از پلاگین های چند زبانه کردن سایت WPML است. این هم مانند Polylang باید تمامی ترجمه ها را به صورت دستی انجام دهید یا اگر نمیخواهید به صورت دستی انجام دهید باید با استفاده از ماژول مدیریت ترجمه افزونه WPML این کار را به صورت خودکار انجام دهید. البته توصیه میشود که به صورت خودکار انجام دهید چون ممکن است ترجمه با منظور شما در وبسایت ارتباطی نداشته باشد و کیفیت کار شما کاهش پیدا کند. ولی اگر این کار به صورت دستی انجام شود خیلی بهتر و با کیفیت تر میباشد.

بعد از نصب این افزونه وقتی وارد پنل مدیریتی این پلاگین شدید ابتدا زبان پیشفرض وب سایت را انتخا کنید. سپس در مرحله بعدی زبان هایی که قصد دارید در وبسایت خود قرار دهید را انتخاب کنید. در نهایت باید باید یک سوئیچ کننده زبان را مشخص کنید. کاربرد سوئیچ کننده برای این است که کاربر بتواند زبان مناسب خود را باتوجه به نام و یا پرچم کشور انتخاب کند. 

در این افزونه می توانید این سوئیچر را در منو، ابزارک ها و یا فوتر نمایش دهید تا کاربران بتواند زبان مورد نظر خود را انتخاب کند. در نهایت باید گزارش سازگاری افزونه را مشخص کنید که بهتر گزینه Dont send this information and skip را انتخاب کنید و سپس ادامه دهید.

حالا برای وارد کردن ترجمه ها باید وارد نوشته های خود شوید سپس یک گزینه + روی هر نوشته فعال شده است که با کمک این گزینه ترجمه مطلب مورد نظر را وارد کنید.

ترجمه منو

چند زبانه کردن وردپرس علاوه بر نوشته ها و برگه ها شامل منو نیز می شود. برای این کار کافی است به پیشخوان وردپرس رفته و سپس به فهرست ها بروید. فهرستی که می خواهید ترجمه شود را انتخاب کنید. در بالا سمت چپ زبان ها وجود دارد و آن ها را انتخاب کنید. سپس دکمه ی ذخیره فهرست را بزنید.

ترجمه دسته ها و برچسب ها

برای چند زبانه کردن وردپرس ، لازم است دسته ها و برچسب ها هم به زبان دلخواه تغییر کنند. برای این کار به پیشخوان وردپرس رفته و در مسیر افزونه چند زبانه، به Taxonomy Translation بروید. حال دسته و برچسب مورد نظر را انتخاب کنید و روبه روی آن با زدن + زبان آن را نیز مشخص کنید.

مطلب پایانی

برای چند زبانه کردن سایت افزونه های متعددی وجود دارند که در بالا دو مورد از این پلاگین ها رو به شما معرفی کردیم. حالا سوال پیش میاد که بین WPML و Polylang کدام یک را انتخاب کنید. جدای از اینکه باید بررسی کنید که کدام یک از آنها سازگاری بیشتری با وب سایت شما دارد.ولی با توجه به امکاناتی که در Polylang وجود دارد معمولا پیشنهاد میشود که از این افزونه برای چند زبانه کردن سایت استفاده کنید. 

چون که شما به راحتی میتوانید این پلاگین را سفارشی کنید و امکانات متعددی به آن اضافه کنید.مثل اینکه این پلاگین با تشخیص زبان مرورگر کاربر وبسایت شما را نسبت به همان زبان ترجمه کند. اگر شماهم افزونه ی دیگری جهت چند زبانه کرد سایت های وردپرسی میشناسید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.