اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

معرفی ابزارهای سئو رایگان و پولی

برای اینکه روند سئویی شما به بهترین شکل انجام شود توصیه میشود که حتما از ابزارهای سئو استفاده کنید تا بهترین نتایج را در تمامی حیطه های سئویی وب سایت خود داشته باشید.
بهترین ابزارهای سئو سایت
فهرست مطالب

معرفی ابزارهای سئو رایگان و پولی

یکی از مسائل مهمی که بعد از طراحی سایت حرفه ای باید روی آن تمرکز کرد.سئو اصولی و دقیق وب سایت میباشد. اینکه شما یک سایت داشته باشید ولی هیچ درآمد یا منفعتی از آن نداشته باشید به درد نخواهد خورد. پس رعایت اصول سئو خیلی مهم است. برای اینکه یک سئوکار حرفه ای باشید باید با یک سری از ابزارهای سئو آشنا شوید چون هر یک از آنها به شما در زمینه های مختلفی کمک خواهند کرد. این ابزراهای سئو مناسب سئو داخلی و خارجی و همینطور سئو تکنیکال هستند. ما در استادان وب سعی کردیم در این مقاله تعدادی از این ابزارهای کاربردی را به شما معرفی کنیم پس همراه ما باشید.

معرفی ابزارهای سئو رایگان

اول از همه باید گفت که فکر نکنید چون این ابزارها رایگان هستند پس کیفیت خوبی ندارند. نه اینگونه نیست یک سری ابزارهای سئو هستند که توسط خود گوگل ارائه شده اند و رایگان هستند. پس از آنجایی که بهینه سازی سایت برای گوگل خیلی اهمیت بالایی دارد پس یک سری ابزارهایی به شما ارائه داده است که بسیار پرکاربرد هستند و شما با استفاده از آنها به راحتی میتوانید وبسایت خودتان را بهینه کنید حالا علاوه بر گوگل یک سری شرکت ها هم این ابزارهارا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است که قصد داریم در ادامه این ابزاهای سئو را به شما معرفی کنیم

ابزار Google Analytics

یکی از مهم ترین ابزارهای سئو است که گوگل به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگر این ابزار را به وب سایتتان متصل نکرده اید توصیه میشود که حتما این کار را انجام دهید. یکی از دقیق ترین و به روز ترین ابزارهای سئو است که به صورت آناین و لحظه ای به شما آمار وب سایت را میدهد. و یکی از پرکاربرد ترین مواردی است که برای تحلیل یک وب سایت از ان استفاده میکنند و داده های اماری و مقایسه ای کامل و جامعی به شما ارائه میدهد.یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگگ است که به شما کمک میکند که ترافیک لحظه ای وب سایت خود را مشاده کنید.

ابزار گوگل سرچ کنسول

یکی از ابزارهای سئو که هر سئوکاری باید باید با آن ارتباط برقرار کند همین سرچ کنسول است.برای بهبود وبسایت شما باید امار لحظه ای کنسول را داشته باشید و تقریبا روزانه به آن سر بزنید. شما به راحتی از طریق این ابزار میتوانید میزان پیشرفت وب سایت خودتان را بررسی کنید.همینطور با کمک کنسول گوگل میتوانید با معرفی نقشه وب سایت ودتان به ایندکس شدن زودتر صفحات وب سایت خود سرعت بدهید و اولین کاری که هر سئوکاری که انجام میدهد ایجاد ارتباط با سرچ کنسول است. چون کمک زیادی به آنها میکند.

شما علاوه بر تمامی موارد بالا میتوانید با امکاناتی که در این ابزار وجود دارد آدرس صفحات خود را به گوگل معرفی کنید.همینطور به راحتی میتوانید خطاهایی که در وبسایت وجود را بررسی کنید زیرا یک بخش خیلی مهم در سرچ کنسول است که خطاهای موجود در سایت را نمایش میدهد و به شما کمک میکند که روند بهبود وب سایت را سریعتر کنید. همینطور میتوانید به راحتی میزان کلیک وب سایت وضعیت قرار گرفتن صفحات شما در گوگل و میزان دفعاتی که صفحات شما در نتایج گوگل بود است را مشاهده کنید.

ابزار گوگل ترندز

یکی دیگر از ابزارهای سئو وبسایت گوگل ترندز است. در این ابزار به شما کمک میکند که پررقابت ترین و پر جستجوترین مطالب را در سطح های مختلف مثل جهانی یا کشور و شهر مورد نظر خود را بررسی کنید برای مثال شما به دنبال این است که محصول یا خدمات خود را در یک شهر مخصوص ارائه دهید مثل طراحی سایت در اصفهان خب این مهم است که چقدر این عبارات درحال جستجو است که شما به راحتی میتوانید از این طریق متوجه ترند بودن این عبارت و حتی عبارت های نزدیک به آن را بررسی کنید.

Google Keyword Planner

از انجایی که انتخاب کلمات کلیدی خیلی در سئو مهم است. پس گوگل اقدام به معرفی یکی از قوی ترین ابزارهای سئو جهت پیدا کردن انواع کلمات کلیدی کرد.از آنجایی که هیچ ابزاری جز خود گوگل نمیتواند بهترین پیشنهاد را برای پیدا کردن عبارات کلیدی ارائه دهد پس میتواند گفت شما با کمک کیورد پلنر بهترین عباراتی که کاربران در اینترنت به دنبال آنها هستند را پیدا کنید و در وبسایت خود استفاده کنید و اینطوری در نتایج برتر گوگل قرار خواهید گرفت.

ابزارهای سئو رایگان

ابزارهای سئو پولی یا پرمیوم

یک سری ازا ابزارهای سئو هستند که توسط شرکت های مختلف معرفی شده اند و به شما کمک میکنند تا وب سایت خودتان را بهبود ببخشید. اکثر این برنامه ها به صورت یک هفته نسخه رایگان ارائه میدهند تا رضایت کاربران را جلب کنند و سپس بعد از 7روز نسخه پرمیوم باید تهیه کنید. 

ولی خب یک سری از انها هم هستند که یک سری امکانات را به صورت رایگان به صورت دائمی ارائه میدهند ولی خب یک سری از امکانات دیگر را فقط در نسخه پرمیوم میتوانید از آن استفاده کنید که در ادامه این ابزارهای سئو پرمیوم را معرفی کرده ایم. اگر واقعا قصد دارید سئو به صورت حرفه ای انجام دهید علاوه بر ابزارهای رایگان حتما از این موارد غیر رایگان هم استفاده کنید.

ابزار SEMrush

یکی از پرکاربردترین و جامع ترین ابزار سئو همین semrush است. اگر میخواهید تمامی امکاناتی که هر سئوکاری به آن نیاز دارد را یکجا داشته باشید توصیه میشود که از Semrush استفاده کنید. این ابزار به این صورت است که شما میتوانید از یک سری از امکانات آن به صورت رایگان استفاده کنید ولی برای داشتن موارد دقیق تر لازمه که حتما نسخه پرمیوم آن استفاده کنید که واقعا ارزش خریداری را دارد. چون علاوه بر آمار دقیق وب سایت خودتان میتوانید رقبای کاری خود را بررسی کنید سپس در راستای بهبود و پیشرفت خود اقدام کنید.

بررسی رقبا به این صورت که شما میتوانید به راحتی تمام لینک های رقیب خودت را مشاهده کنید سپس به صورت قوی تر لینک سازی خود را انجام دهید. یا حتی میتوانید کلمات کلیدی که رقبا استفاده کرده اند را مشاهده کنید.آمار ترافیک وب سایت و بررسی اعتبار صفحات و دامنه وب سایت را بررسی کنید.

ابزار Screaming Frog SEO Spider

یکی از دیگر ار ابزار سئو وب سایت Screaming Frog است. اسکریمینگ علاوه بر وب سایتی که دارد به صورت نرم افزار هم ارائه میشود که یک اطلاعات جامع و کامل از هر وب سایتی که بخواهید به شما میدهد. از تیترهای هر صفحه و تعداد عبارات هر مقاله یا صفحه تا لینک و تگ های مهم وبسایت را به شما میدهد. در اصل یک اطلاعات کامل و جامع به شما ارائه میدهد.

ابزار Ahrefs

یکی دیگر از معروف ترین ابزارهای سئو وبسایت Ahrefs است.این ابزار یک قسمتی دارد که تمامی ابزارهای رایگان را داخل آن قرار داده است. نسخه پرمیوم این برنامه به شما کمک میکند که یک اطلاعات کامل و جامع از وب سایت خودتان داشته باشید. از انجایی که Ahrefs معروف به این است که شما با آن بک لینک های وب سایت خود و رقبا را بررسی کنید. با کمک ahref میتوانید کلمات کلیدی و حجم جستجوی انها هم مورد بررسی قرار دهید.

ابزارهای سئو وردپرس

شما با هرکدام از ابزارهای طراحی وب سایت استفاده کرده باشید میتوانید برای سئو سایت از تمامی موارد بالا استفاده کنید. اگر شما از ابزار وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرده اید یک سری ابزار یا بهتر بگیم یک سری افزونه وردپرس وجود دارند که به شما کمک میکنند که سئوسایت خودتان را بررسی کنید.دو افزونه معروف برای بهبود سئو وردپرس وجود دارد که yoast و rankmath میباشد. شما با کمک این افزونه ها به راحتی میتوانید سئو داخلی وب سایت خودتان را بهبود ببخشید.اگر نیاز به اطلاعات بیشتر راجع به این ابزارها و افزونه ها  دارید یشنهاد میدهیم که مقاله افزونه سئو وردپرس را مطالعه کنید.

ابزارهای سئو غیر رایگان

مطلب پایانی

ما سعی کردیم در مقاله تعداد زیادی از ابزارهای سئو اعم از رایگان و پولی را به شما معرفی کنید. برای اینکه وب سایت شما از تمامی لحاظ بهبود پیدا کند باید تمامی اصول سئو داخلی و خارجی و تکنیکال را به بهترین شکل ممکن انجام دهید که تمامی این ابزارهای معرفی شده به شما کمک میکند که این موارد را رعایت کنید. همانطور آمار کلی از وب سایت خود داشته باشید که در روند بهبود سئو به شما کمک کند. توصیه میشود که اگر از پلتفرم وردپرس برای وب سایت خود استفاده میکنید حتما از افزونه های سئویی آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.