اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

رفع خطای 502 Bad Gateway در وردپرس

خطای 502 Bad Gateway در وردپرس یکی از خطاهای 500 است که ممکن که هرازگاهی هر وردپرس کاری با آن برخورد داشته باشد.
رفع خطای 502 Bad Gateway در وردپرس
فهرست مطالب

رفع خطای 502 Bad Gateway در وردپرس

یکی دیگر از خطاهای رایج در وردپرس را میتوانیم به همین خطای 502 اشاره کنیم. این خطاها جز مجموعه خطاهای 500 است که هر طراح سایت و وردپرس کار بی شک باهاش برخورد داشته است. معمولا این خطاها از سمت سرور رخ میدهد ولی خب دلایلی زیادی برای رخ دادن خطای 502 Bad Gateway در وردپرس وجود دارد. که در ادامه این مقاله قصد داریم که علت رخ دادن این ارور و نحوه های رفع خطای 502 Bad Gateway در وردپرس را با جزئیات بیان کنیم پس همراه ما در استادان وب باشید.

خطای 502 Bad Gateway در وردپرس چیست؟

همونطور که گفتیم این خطا جز دسته ای از خطاهای 500 است که از سمت سرور وجود دارد. ولی لازم است ابتدا توضیحی راجع به عبارت Gateway را بدهیم تا دلالیل رخ دادن این خطا بهتر درک شود. درواقع Gateway یک به راه ارتباطی و وسیله انتقال اطلاعات به شبکه های مختلفی گفته میشود. وقتی آدرس وب سایت را در مرورگر وارد میکنید و درخواست بالا آمدن وب سایت را دارید ولی با خطای 502 Bad Gateway در وردپرس موجه میشوید. این خطا یعنی اینکه یک اختلالی یا از سمت سرور یا مرورگر وجود دارد که نمیتواند اطلاعات را به درستی به کاربر منتقل کند.

دلایل رخ دادن خطای 502 Bad Gateway در وردپرس

دلایل مختلفی برای رخ دادن این پیغام خطا وجود دارد. که ما میخواهیم دلایل رایجی که اکثر مواقع باعث رخ دادن خطای 502 Bad Gateway در وردپرس میشود را به شما توضیح دهیم.  مواردی که ممکن است باعث رخ دادن این مشکل شوند شامل موارد زیر هستند:

  • وجود خطا در مرورگر
  • خطا از سمت سرور به دلیل ترافیک بالا
  • ایجاد اختلال در افزونه وردپرس
  • فایل های مخرب در کوکی ها

اکثر مواردی که ذکر کردیم بدون دخالت کاربر ممکن است رفع شود و این ایراد از سمت سرور باشد و به صورت خودکار مشکل برای شما حل شود ولی خب گاهی پیش میاد که این مشکل را باید توسط کاربر حل شود ولی در مواقعی با تماس با پشتیبانی سرور این خطا حل خواهد شد.

رفع خطای 502 Bad Gateway در وردپرس

اگر بعد از گذشت مدتی این خطا به صورت خودکار از سمت سرور حل نشد دیگر در این صورت ممکن که یک مشکلی از این سمت باعث اختلال در ارتباط با سرور شده است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

پاک کردن داده های مرورگر

همانطور که گفتیم ممکن که این خطا از سمت مرورگر رخ بده و یک اختلال در مرورگر باعث رخ دادن این خطا شده باشه. برای رفع این مشکل پیشنهاد میشود که دادهای مرورگرتان را حذف کنید.حتی ممکن است برخی از کوکی ها هم باعث به وجود اومدن این خطا شوند برای رفع این مشکل به تنظیمات مرورگر خودتان بروید. و طبق تصویر زیر کوکی ها را پاک کنید و سپس مجددا صفحه را رفرش کنید و بعد خطای 502 Bad Gateway در وردپرس را بررسی کنید. اگر حل نشده بود موارد بعدی را بررسی کنید.

خطای 502 در وردپرس

بررسی افزونه های وردپرس

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث رخ دادن خطای 502 Bad Gateway در وردپرس بشه اختلال در افزونه های وردپرس است. برای این کار بهتر که افزونه ها رو به صورت جدا غیر فعال کنید سپس مشکل را بررسی کنید. اگر یکی از افزونه ها باعث اختلال شده است را پیدا کردید یا به روزرسانی کنید یا از یک پلاگین دیگر استفاده کنید.

غیر فعال کردن سرویس cdn

یکی از دلایلی که ممکن است باعث رخ دادن خطای 502 Bad Gateway در وردپرس شود وجود سرویس cdn است یا اگر از فایروال استفاده میکنید. بهتر است که این دو مورد را غیرفعال کنید. به این صورت یک لایه بین مرورگر و سرور اصلی حذف میشود و وب سایت شما به صورت مستقیم از سرور لود میشود. اگر با غیرفعال کردن سرویس توزیع محتوا مشکل خطای 502 رفع شد باید با پشتیبانی آن تماس بگیرید و این مشکل را رفع کنید.

محدودیت زمان خود را افزایش دهید

اکثر سرورها یک محدودیت زمانی برای هر کاربر مشخص میکنند که اگر تایم فعالیت کاربر بیشتر شود باعث به وجود آمدن خطا میشود. ممکن است گاهی اوقات هنگام آپلود یک فایل حجیم در هاست ممکن که از زمان مشخص شده در سرور بیشتر طول بکشد. در نهایت دچار خطا خواهید شد. برای اینکه این مشکل حل شود باید مدت زمان مشخص شده توسط سرور را افزایش دهید. برای اینکار باید وارد فایل htaccess شوید سپس قطعه کد زیر را وارد کنید و سپس بررسی کنید که آیا خطای 502 Bad Gateway در وردپرس حل شده است یا خیر.

php_value max_execution_time 300

خطای 502 Bad Gateway

مطلب پایانی

هنگام طراحی سایت ممکن که با خطاهای متعددی رو به رو شوید. یک سری این خطاها ممکن اسن بین تمامی ابزارهای طراحی سایت مشترک باشد برخی ها هم فقط هنگام طراحی سایت با وردپرس رخ دهد. خطای 502 Bad Gateway یکی از خطاهایی است که بین تمامی ابزارها و زبان های برنامه نویسی تحت وب مشترک است. چون این خطا از سمت سرور رخ میدهد. پس بهتر که برای بررسی بیشتر این مشکل اگر بعد از مدت زمانی رفع نشد با پشتیبانی سرور خودتان تماس بگیرید و درخواست بررسی را بدهید. در ادامه اگر خطای 502 Bad Gateway در وردپرس برای شما رخ داده است و پیشنهادی جز موارد بالا دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.