اٌستادان وب ، انتخابی اٌستادانه 

اٌستادان وب

بهترین چک لیست برای سئو تصاویر

حجم زیادی از فضای هاست شما درگیر تصاویری که در داخل سایت آپلود میکنید میشود. بهتر که سئو تصاویر در وردپرس رو به بهترین شکل انجام دهید تا با کاهش سرعت وب سایت رو به رو نشوید.
سئو تصاویر
فهرست مطالب

بهترین چک لیست برای سئو تصاویر در وردپرس

یکی از مهم ترین قسمت طراحی سایت تصاویر وب سایت شما هستند که تاثیر خیلی بالایی رو جذب مخاطب دارند. چون زمانی وجود دارد که کاربر زمان خواندن یک مطلب رو ندارد و در تصاویر به دنبال پاسخ سوالش میگردد. پس استفاده از بهترین تصاویر خیلی تاثیر بالایی روی کیفیت وب سایت شما خواهد داشت. ولی مسئله مهم تر اینکه شما باید سئوی تصویر رو به بهترین شکل انجام داده باشید. در ادامه توضیح داده ایم که چگونه بهینه سازی تصاویر رو انجام دهید.

سئو تصاویر چیست؟

اول اینکه منظور از سئو تصاویر یعنی چی! سئو در عبارت کلی به معنی بهینه سازی است. بهینه سازی تصاویر هم اصول خاص خودشو داره.بی شک تا به حال شده در گوگل فقط به دنبال یک تصویر خاص باشید و فقط به قسمت google image  رفته باشید.

 خب حالا اون تصاویری که در اون قسمت گوگل ثبت شده اند همگی از سئوی خوبی برخوردار بودند که در اون قسمت از سرچ گوگل قرار گرفتند.سئو تصاویر به صورت مستقیم بر سئو وب سایت شما و میزان نرخ کلیک تاثیر میگذارد. پس بهتر که این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام دهید. همراه ما در تیم استادان وب باشید تا یک چک لیست اصولی از سئو تصاویر رو دراختیار شما قرار دهیم.

سئو تصویر

چک لیست سئو تصاویر

1-انتخاب فرمت مناسب تصاویر

انتخاب فرمت تصاویر بستگی به موارد متعددی داره. اگر شما ار تصاویر استفاده میکنید که بزرگ هستند توصیه میشود که از فرمت JPEG استفاده شود تا کیفیت تصویر حفظ شود. اگر کیفیت پس زمینه تصویر براتون مهم که بهتر که از تصاویری با پسوند PNG استفاده کنید. البته شما از پسوند  WebP هم میتونید استفاده کنید. این تصاویر مخصوص صفحات وب هستند و حجم کمتری دارند. تفاوت PNG  و JPEG در این است که تصاویر png تصاویر غیر فشرده ای هستند که کیفیت بالاتری دارند در نهایت حجم بالاتری خواهند داشت. برای اینکه سئو تصویر شما به بهترین شکل انجام شود بیشتر از تصاویر مخصوص وب سایت یا WebP استفاده کنید.

2-فشرده سازی تصاویر

 یکی دیگه از راه های سئو تصاویر به این شکل که تصاویر وب سایتتون رو فشرده کنید. برای اینکار راه ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد. اگه تصاویر وب سایت شما با حجم بالایی باشند و سرعت لود شما کاهش میابد و باعث میشه که نیمی از کاربران خودتون رو از دست بدهید. پس بهتر که تصاویر را فشرده کنید و حجم آنها را پایین بیارید. شما میتونید از وب سایت هایی مثل imageoptim استفاده کنید. تصاویر رو آپلود کنید و بدون از دست دادن کیفیت آن را فشرده کنید و در وب سایتتون استفاده کنید.

3- بهینه سازی تصاویر برای تلفن همراه

طبق آمار بیشتر سرچ های گوگل از طریق تلفن همراه صورت میگیرد. پس مهم ترین اقدام برای سئو تصاویر اینکه تمامی تصاویرهای وبسایت شما برای تلفن های همراه بهینه شده باشد. یعنی اینکه به سرعت برای کاربران لود شود. هم سرعت هم اندازه تصاویر جوری باشد که به راحتی در صفحات موبایل قابل نمایش باشد. چون بیش از نیمی از کاربران شما از طریق تلفن همراه وارد سایت شما خواهند شد.

4-تصاویر یکتا و جدید

همیشه گوگل توصیه کرده که تمام محتوای وب سایتتون باید به صورت یکتا باشد. پس یکتا بودن و یونیک بودن تصاویر خیلی مهم است. پس بهتر که همیشه در تلاش باشید که یک تصاویر یونیک برای سایت خودتون تولید کنید که اختصاری خودتون باشد. 

اینکه بیایید یک تصویر دانلود کنید و بذارید روی وب سایتتون بی شک از نظر سئویی دچار کپی میشوید و گوگل شمارو جریمه خواهد کرد. برای اینکه سئو تصاویر شما به بهترین شکل باشد و در نتایج برتر قرار بگیرید از خلاقیت خودتون استفاده کنید. برای بررسی یکتا بودن تصاویر وارد google image بشوید و تصاویر رو آپلود کنید و بعد بررسی کنید که آیا این تصویر در گوگل ثبت شده است یا خیر.

سئو تصویر

5-  ALt تصاویر یا همان متن جایگزین

یکی از مهم ترین قسمت سئو تصاویر استفاده از آلت مناسب است. Alt تصویر همان متن جایگزین تصویر شماست.بی شک شده تا حالا یا سرعت اینترنت شما ضعیف باشد یا تصاویر اون وب سایت بهینه نشده باشد به جای اینکه تصویر لود شود یک نوشته به جای تصویر براتون نمایش داده میشود به این همان آلت گفته میشود. از نظر سئو خیلی این مسئله مهم و حیاطیس که بهتر که از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده کنید تا در نتایج گوگل ظاهر شوید.

6-تعریف ابعاد تصاویر

بهتر که شما ابعاد عکس های وبسایتتون رو مشخص کنید مخصوصا از ابزارهایی مثل AMP استفاده میکنید. ارتفاع و عرض وب سایتتون رو تعریف کنید.اگر هم از این ابزار استفاده نمیکنید بهتر که اینکارو انجام دهید چون وقتی اینکارو میکنید به مرورگرها اجازه می‌دهد تا قبل از بارگیری CSS، تصویر را اندازه بگیرند. این کار از پرش صفحه جلوگیری می‌کند و این کار به سئو تصاویر شما کمک میکند. اینطوری تصاویر هم برای تلفن همراه بهینه میکند.

7-تعریف تصاویر در نقشه وبسایت

نقشه سایت یک جورایی حکم راهنما رو داره نه برای شمای کاربر بلکه برای خزنده های گوگل.بهتر که برای اینکه سئو تصاویر شما کامل بشه عکسهارو در نقشه سایت تعریف کنید یا اینکه یک نقشه جداگانه برای عکس های خودتون تعریف کنید. هیچ تفاوتی در اینکار ندارد ولی توصیه میشود که حتما در سایت مپ شما تعریف شوند چون در این صورت شانس بیشتری دارید که زودتر در نتایج گوگل قرار بگیرید.اگر از افزونه سئو وردپرس استفاده میکنید خود این افزونه ها تصاویر رو در سایت مپ قرار میدهند.

8-در نظر گرفتن lazy loading

بارگزاری تنبل به صورتی است که تا وقتی که کاربر به اون قسمت از وب سایت شما که دارای تصاویر است نرسد اون تصویرلود نخواهند شد. این یک روش بسیار خوب از سئوی محلی سایت است که تاثیر به سزایی در سرعت لود سایت داره. پس بهتر که از این روش یرای سئو تصویر وبسایتتون استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر

5- استفاده از سرویس CDN

یکی دیگه از روش هایی که روی سئو تصاویر و حتی سئوی کلی سایت شما تاثیر میگذارد استفاده از سرویس cdn است. وظیفه این سرویس به این شکل است که از چند سرور برای لود صفحات شما استفاده میکنند. یعنی اینکه از نزدیکترین سرور به کاربری که درخواست لود داده است پاسخ داده میشود.اینجوری سرعت لود بسیار بالا میرود و این کار باعث میشه که هم سایت هم تصاویر با سرعت بالا لود شود.

6-فعال سازی کش

یکی از دیگه از روش های سئو تصاویر استفاده کش است. اگر از پلتفرم وردپرس استفاده میکنید به شما پیشنهاد میشه که از افزونه کش وردپرس استفاده کنید تا اطلاعات سایت شما در حافظه کش ذخیره شود و سپس بعداز اینکه کاربر مجدد به وب سایت شما سر زد اطلاعات وب سایت شما به جای انکه از سمت سرور خوانده شود از حافظه کش بارگزاری شود.

مطلب پایانی

از اونجایی که ظاهر سایت و تصاویر خیلی نقش مهمی در سایت دارند. پس بهینه سازی تصاویر یکی از واجب ترین کارهایی است که باید انجام دهید. برای این کار باید یک چک لیست داشته باشید تا موارد ذکر شده رو برای سئو تصاویر انجام دهید. استفاده از فرمت مناسب اولین اقدامی است که باید قبل از آپلود تصاویر انجام دهید. در کنار نام مناسب شما باید یک متن جایگزین مناسب هم انتخاب کنید یعنی اینکه این متن بهتر که شامل کلمه کلیدی شما هم باشه که سئو تصاویر شما بهبود بخشیده بشه.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خودتان با ما به اشتراک بگذارید  ( اٌستادان وب )

دسته بندی مقالات

ممکن است دوست داشته باشید !

نیاز به راهنمایی دارید  ؟

نام و شماره خود را برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود

20 دقیقه مشاوره رایگان

خوشحالیم که بیش از 2 دقیقه در سایت ما بودی!

برای استفاده از مشاوره رایگان ما میتونی شمارت رو وارد کنی تا باهات تماس بگیریم.